33

31 3 0
                                    

Eify POV

Suara jeritan kedengaran. Aku terkejut lalu terus bangun berdiri, mengambil pistol yang ada dibelakang seluar dan mengacu ke arah pintu, kiri kanan dan berpaling ke katil.

Mel melihat aku terpinga-pinga.

"Mel!"

"Eify!"

Kata kami serentak.

"Apa awak buat kat sini?" Mel terus berdiri.

Perlahan aku menyimpan pistol tadi dalam laci ditepi katil.

"This is my room Mel." Kataku.

Kalau ikutkan rasa nak peluk isteri depan mata ni. Tapi ego seorang Eify! Aku cuba menyorok perasaan dengan menunjukkan reaksi tenangku.

Aku cuba mengelak dari melihat mata Mel dan terus baring ditempat aku baring tadi.

"Eify! Awak buat apa ni?"- Mel

Aku melihat jam di dinding.

"Nak tidur Mel. Tengok tu pukul 2 pagi."- Eify

"Eeeee kalau yang lain tahu kita tidur dalam bilik yang sama dorang kata apa pula?"-Mel

Aku tidak mempedulikan Mel.

"Eifyyyyyy bangun lah! Awak tidur kat bengkel!" Mel sudah mula menyentuhku. Sepantas kilat aku menepis.

'Jangan Mel. Dia tak tahukah perasaan seorang suami kena sentuh pukul 2 pagi. Berdua dalam bilik pula tu' bisik hatiku.

---------------------------------------------------------------
Mel POV

Tanganku ditepis Eify.

'Oh main tepis-tepis eh'

Aku menyentuh Eify semula. Eify menepis lagi.

"Mellll"- kata Eify

Eify baring membelakangiku. Aku melakukannya lagi walaupun Eify menepis banyak kali, aku meneruskan perbuatan ku. Menyentuh lengan, rambut, muka dan badan Eify.

"Stop Mel. Kalau kau nak selamat malam ni."- Eify

Aku sudah tergelak melihat reaksi Eify yang tidak selesa.

"Saya takkan stop kalau awak tak bangun."-Mel

Tiba-tiba Eify berpaling dan menggenggam tanganku. Dia menolak aku baring. Eify berada diatasku dan tangan menampung badannya agar badan kami tidak tersentuh.

Eify merenungku tajam.

"Eifyy.." kataku perlahan.

Eify mendekatkan mukanya ke arahku. Aku bersedia dengan apa akan terjadi lepas ni.

Semakin lama aku merasa hembusan nafas Eify semakin dekat. Lama aku menunggu tapi tak ada apa-apa yang berlaku. Aku membuka mata melihat Eify sedang tersenyum lalu mengucup dahiku.

"Not tonight" kata Eify lalu bangun.

Aku juga bangun dari baringku. Eify sudah menuju ke pintu ingin keluar.

"Awak nak pergi mana?"-Mel

"Luar" kata Eify sepatah.

"Nak ikut!"-Mel

Eify berpaling melihat aku.

"Kau nak buat apa?"- Eify

"Saya lapar."

Eify mengeluh.

"Jom" kata Eify sambil menghulur tangannya.

Aku tersenyum dan menyambut tangan suamiku.

---------------------------------------------------------------

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


---------------------------------------------------------------

MY SILENT PROTECTORWhere stories live. Discover now