Eify POV
"EILAN ALFY!"
Aku terdengar seseorang menjerit memanggil namaku.
"Mel" perlahan perkataan itu keluar dari mulutku.
Mel berlari menuju ke arahku dan aku dipeluk erat.
Pasti Mel sudah tahu aku siapa.
Sejujurnya aku merasa tenang dengan pelukan itu walaupun kami berada dalam keadaan bahaya.Belum sempat aku membalas pelukan Mel.
"Eify! Mel!" Bin menjerit
Seseorang datang ke arah kami mengangkat besi panjang ingin memukul aku. Aku melindungi Mel dengan cuba menutup badan Mel menggunakan seluruh badanku.
Beberapa saat kemudian aku melihat orang itu jatuh ke tepi dengan wajah yang berdarah.
"Ahhhh" - Mel menjerit
"Eify bawa Mel pergi!"-Que
"Tak nak kacau bro, tapi ni bukan masa sesuai! Move!"-Fin
Rupanya Que sempat menghalang orang itu dan Fin melibas muka orang itu dengan kayu baseball.
"Come Mel!" Dengan nada yang marah.
Aku membawa Mel lari ke bengkel untuk bersembunyi.
"Kau buat apa Mel!" Aku menjerit marah
Mel membuka mulut ingin mengatakan sesuatu tapi aku terus memotongnya.
"Kau tahu kan sekarang bahaya! Sekarang bukan kau seorang je dalam bahaya Mel. Semua! Kalau kau buat tindakan bodoh macam ni, kau selamat di tangan Marta tapi Gunners .." aku tidak menghabiskan ayatku. Mungkin kata-kataku sudah keterlaluan tapi aku terpaksa.
"Stay sini! Jangan pergi mana-mana Mel. Faham?!"
Aku dapat melihat mata Mel berair. Kalau aku meneruskan amarahku, aku pasti air mata itu akan jatuh.
Aku minta maaf Mel. Aku janji lepas semua ini selesai, aku akan cuba selesaikan hal kita berdua.
"Eify!!!" Aku mendengar Cici menjerit dan berlari ke arahnya.
Cici ditahan oleh dua orang kiri dan kanan. Seseorang menumbuk perut Cici. Aku melompat dan memberikan tendangan kepada ketiga-tiga orang itu. Mereka jatuh ke tanah.
Bila sudah jatuh, bagiku sudah selesai. Aku tidak akan menyerang orang yang sudah jatuh ke bawah. Jika ingin melawan, aku akan menunggu mereka bangun.
BANG !
Satu bunyi tembakan kuat membuatkan kami semua berhenti dan tunduk ke bawah. Aku mencari dari mana arah bunyi tadi.
Marta sedang mengacu pistolnya ke atas langit dan aku melihat seseorang berdiri disebelahnya.Mel!
Aku menutup mata dan mengeluh panjang.
Kau buat apa lagi Mel?"Eify, itu Mel"- Cici
Mereka semua mendekatiku. Aku dapat melihat Kla juga keluar dari biliknya. Bin dan Khairul memapah Kla.
Orang-orang Marta sudah mundur.Marta membuka pintu kereta belakang dan memberi laluan kepada Mel untuk masuk. Sebelum masuk kereta, aku melihat mata Mel merenung ke arahku Aku tahu Mel sedih, marah, kecewa dengan perbuatanku tadi.
"Eify!" Fin yang sudah menunggang motornya berhenti didepanku. Tanpa berfikir panjang Aku naik di belakang.
Aku pandang Que. Que mengangguk tanda faham. Que berlari ke arah motornya dan kami gerak mengejar kereta Marta. Aku tidak berharap yang lain untuk ikut, cukup Fin dan Que.
YOU ARE READING
MY SILENT PROTECTOR
Storie d'amoreMel gadis misteri yang secara tiba tiba muncul dalam hidup Eify. Kali pertama Eify berjumpa dengan Mel Kali pertama jugalah Eify menyelamatkan Mel. Kini Mel tinggal bersama Eify Dan kawan-kawannya. Mereka digelar Gang Gunners. Keberadaan Mel dalam...