11

32 2 0
                                    

Eif POV ~

Setengah jam telah berlalu. Aku berdiri diluar bilik Kla. Aku melihat Bin dan Cici bersama seorang gadis menuju ke arahku berdiri.

*Dania illustration*

*Dania illustration*

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Mel. Dorang dah sampai." Kataku memanggil Mel yang berada di dalam bilik Kla.

Mel keluar dari bilik. Mel dan gadis yang baru sampai tadi berpelukan erat. Mereka seperti lama tidak bertemu.

"Babe." Kata Mel.

"Melllll. Thank god. I ingat u dah mati dekat sana." Kata gadis itu.

"Are you okay?" Gadis itu bertanya kepada Mel.

"I'm okay Dan, dont worry okay. Actually my friend injured ada dekat dalam." Kata Mel.

"Let see" kata gadis itu sambil masuk ke dalam bilik Kla.

Gadis itu duduk tepi katil dan melihat luka diperut Kla. Dia seperti memeriksa luka Kla. Kemudian dia berdiri dan menuju ke arah Mel.

"This is serious Mel. We need to bring him at hospital. Right now!" Kata gadis itu dengan 'serious'.

Aku dan Mel berpandangan.

Mel POV ~

"Tak boleh" kataku dan Eif serentak selepas kami berpandangan satu sama lain.

Dania memandang aku dan Eif silih ganti seperti kebingungan.

"What do you guys means tak boleh?" Kata Dania.

Aku menarik tangan Dania keluar dari bilik Kla. Tetapi Eif mengikuti kami. Mustahil aku dapat bercakap dengan Dania sendiri.

"Dia siapa? Kalau dia tak boleh buat apa-apa, aku rasa baik dia balik" kata Eif seperti tidak puas hati.
Aku tahu Eif tidak mahu orang luar yang tidak dikenali masuk campur.

"Excuse me. Who are you? Look, I'm doctor here, so I know everything than you! You know nothing about this." Kata Dania yang sudah berada dihadapan Eif.

Aku yang berdiri di antara Eif dan Dania cuba menenangkan. Aku menarik tangan Eif membawa dia masuk ke dalam bilik Kla.

Aku sempat memberi isyarat kepada Cici dan Bin untuk menenangkan Dania sementara aku bercakap dengan Eif.

"Eif. She is Dania and she is a doctor, so dia tahu yang luka Kla tu memang teruk." Kataku sambil memegang kedua tangan Eif.

Eif melepaskan tanganku. Aku tersentak. Eif berpusing membelakangiku. Aku tahu Eif sedang panik dan cuba menahan marah.

"Kau tahu kan, kita tak boleh bawa Kla pergi hospital." Kata Eif masih tidak memandangku.

"Saya ada plan."

Eif memandangku semula.

"Apa plan kau?"

MY SILENT PROTECTORWhere stories live. Discover now