42

57 6 2
                                    

*Rumah Dania*

Mel POV

Aku berkeras untuk pergi ke rumah Dania walaupun Eify melarangku. Dania tidak tinggal bersama kedua orang tuanya kerana dia memiliki rumah sendiri selepas beberapa tahun berkerja sebagai Doktor. Aku memerlukan masa untuk berfikir dan jauh dari Eify buat sementara waktu.

Aku menceritakan semuanya kepada Dania. Pada awalnya Dania marah dengan perbuatan Eify. Tapi selepas aku menceritakan kepadanya, Dania seperti memahami keadaan Eify.

"Ermm, so what's  your plan now?"-Dania

Aku hanya menggeleng kepala.

"Babe, do you really love your husband?"- Dania

Aku mengangguk perlahan.

"You know what? I don't think yang Eify ada perasaan with that girl"-Dania

Aku hanya memandang ke arah Dania.

"I don't think I can face it Dan. Eify ada anak dengan orang lain..."-Mel

"Babeeeee..." - Dania

Dania terus memeluk aku.

"Yaaaaa. I can't believe it." - Dania

Tiba-tiba telefon Dania berbunyi. Dania mengambil beg tangan dan mengeluarkan telefon bimbitnya.

"Helo!" - Dania

"Kla?" Kata Dania sambil tersenyum.

Kla? Sejak bila pula Kla rapat dengan Dania ni.

"Ha? Where?"- Dania dengan muka terkejut.

Dania berdiri dan terus menuju ke tingkap biliknya. Dia melihat ke arah bawah dan langsung melambai tangan. Dania berpaling ke arahku.

"Siapa?" - Mel

"The boys"- kata Dania

Aku mengerutkan dahi.

"The boys?" Kataku langsung berdiri dan menuju ke tingkap.

Aku melihat Kla, Que dan Fin sedang berada di depan rumah Dania. Fin melambai ke arahku dengan muka yang teruja.

Kla sedang bercakap ditelefon. Begitu juga Dania.

"Now?" Kata Dania

"Okay fine!" Kata Dania lalu meletakkan telefonnya.

"Let's go!" Kata Dania kepadaku.

"Nak pergi mana?" Aku bertanya pelik.

"They want to see you babe"

---------------------------------------------------------------

Aku menaiki kereta dengan Dania. Dania hanya mengikuti motor yang di bawa Fin dari belakang. Kla dan Que berada di belakang kereta Dania.

Kami sampai di Cafe berdekatan dengan rumah Dania. Setelah kereta berhenti ditempat 'parking', aku pun keluar dari kereta.

"Melllll" kata Fin yang sedang menuju ke arah kami.

"Hi Doctor!" Sambungnya lagi.

Dania hanya tersenyum dan mengangkat tangan. Lalu, dia berpandangan dengan Kla. Aku hanya perhati dua orang ni. Jangan cakap Dania dah suka si Kla ni. Kalau ikutkan, Kla ni memang type dia.

"Jom!"Dania mengajak kami semua masuk dalam Cafe.

"Mel.." Kedengaran suara Que memanggilku.

Aku berpaling ke belakang dan melihat ke arah Que.
Dania, Kla dan Fin sudah masuk ke dalam Cafe.

MY SILENT PROTECTORWhere stories live. Discover now