WAD PEMULIHAN...
Chanyeol masih lagi tertidur selepas diberi suntikan antibiotik.
Tao, Sehun dan Kai duduk berhampiran dengan abang mereka.
Tao menggenggam jemari Chanyeol, sedangkan Sehun berkutat dengan IPhone 12 miliknya.
Memberi pesan kepada abang tertua mereka Suho.Kai sedang menjawab panggilan seseorang.
Ternyata itu adalah kedua ibu bapa mereka, Jessica dan HeeChul.
Mereka berada di Jepun kerana urusan tugas.
Kai juga menceritakan segalanya kepada ibu bapa mereka.Ergghhh...
Suara seperti orang mengerang itu datangnya dari katil Chanyeol.
Tao menoleh.
"Abang Chan dah sedar?" soalnya.
Chanyeol mempoutkan bibirnya, membuatkan Tao mengukir senyuman gelihati dengan tingkah abangnya.
"Chan nak air..." ujar Chanyeol, serak.Sehun dan Kai menghampiri Chanyeol, lalu duduk disebelahnya.
Tao menyuakan segelas air untuk Chanyeol, diminum olehnya dengan rakus.
Tao membantu Chanyeol untuk duduk.
"Macam mana abang rasa sekarang?" soal Kai.
"Chan okey..." jawab Chanyeol.
"Abang lapar tak?" soal Sehun pula.
Chanyeol angguk.
"Sebentar, saya belikan makanan untuk abang Chan dulu." ujar Tao, bergegas menuju ke kantin kampus.Kai menyerahkan sekotak permainan berbentuk blok kepada Chanyeol.
Chanyeol bertepuk tangan, riang.
"Suka tak?" soal Kai.
"Suka sangat!" ujar Chanyeol, nadanya agak kekanak-kanakan kali ini.Kai membantu Chanyeol bermain dengan permainan blok.
Membuat binaan berbentuk istana, rumah dan sebagainya.
Sesekali Chanyeol terkekek keriangan, bila dapat menyiapkan binaan kesukaannya.
Kai yang melihat tingkah abangnya mengukir senyuman.Tao masuk semula ke bilik tersebut, membawa empat bungkus makanan serta patung teddy panda yang dibeli oleh Suho.
Kebetulan Suho mengirimkan patung tersebut melalui pengawal yang bertugas diluar.
Chanyeol yang melihat Tao membawa makanan mempoutkan bibirnya.
"Lapar..." ujarnya seraya mengusap perutnya yang berbunyi.
"Nak tu, patung!" Chanyeol menunjuk kearah patung yang diletakkan oleh Tao di meja pesakit.
Sehun menyerahkan patung tersebut kepada Chanyeol."Nak makan..." ujar Chanyeol.
Membuatkan TaoKaiHun terkekeh dengan tingkah manja Chanyeol.
Apatah lagi jika Chanyeol sedang sakit seperti sekarang ini.
Perangai manjanya agak terlebih.
Tao menyuap Chanyeol makan, sementara Chanyeol memeluk patungnya erat.
Sesekali Kai dan Sehun mengusik Chanyeol.
Mujur ia tidak menangis kerana ulah kedua adiknya ini.
(Selalunya budak² bila diusik akan terus menangis.)❤️❤️❤️❤️continued❤️❤️❤️❤️❤️❤️
YOU ARE READING
LITTLE SPACE: HE'S SO SPECIAL
FanfictionMuka dewasa Namun perangai agak kebudak-budakan Itulah yang terjadi pada Chanyeol, menghidap sejenis sindrom yang dikenali sebagai sindrom Peter Pan. Sindrom Peter Pan ini juga dikenali dengan nama 'little space syndrome' di mana penghidapnya berkel...