"MAMAAA!" rengek Chanyeol yang ketika itu duduk di meja makan.
Membuatkan Kai menggeleng kepala, diselangi kekehan kecil.
"Sebentar baby mama siapkan sarapan dulu." ujar Jessica yang sibuk berkutat menggoreng nasi di dapur.
Kai duduk di sebelah abangnya.
"Abang nak apa? Nanti Kai bagi." ujar Kai.
"Nak susu!" ujar Chanyeol, bibirnya dimanyunkan.
Kai terkekeh.
"Kejap! Biar Kai buat, mama sibuk tu." ujar Kai."Nah! Susu coklat untuk abang Chan!" Kai menyerahkan segelas susu coklat kepada Chanyeol.
Membuatkan Chanyeol tersengih.
"Adik Kai tak kerja hari ini?" soal Chanyeol manja.
"Petang ni Kai ada kelas. Tengah hari nanti abang Chan pergi hospital bukan?" soal Kai.
Chanyeol mempoutkan bibirnya.
"Nanti mama dan baba temankan." ujar Kai, tersenyum seraya mengusak rambut abangnya.
"Yeay!" ujar Chanyeol girang.
Jessica yang mendengar perbualan kedua beradik itu hanya mengukir senyuman."Sarapan dah siap!" ujar Jessica sambil meletakkan dua pinggan nasi goreng yang dimasaknya tadi di atas meja, untuk hidangan Kai dan Chanyeol.
"Lama tak makan masakan mama!" ujar Kai seraya menyuap nasi goreng tersebut ke mulutnya.
"Mama...nak suap!" ujar Chanyeol, merengek manja kepada ibunya.
"Sini, mama suap!" ujar Jessica seraya menyuap nasi goreng itu ke mulut anak keduanya.
"Sedaplah mama...Chan rindu nak makan masakan mama...adik Tao pun pandai masak jugak...sedap! Pandai adik Tao masak...abang Suho pun!" petah bibirnya bercerita ketika makan disuap oleh ibunya.
Jessica tidak berhenti tersenyum biarpun merasa dadanya sedikit sesak melihat keadaan anak keduanya."Mama...mama okey ke?" soal Kai bila melihat mata ibunya bergenang.
"Mama okey baby bear, cuma mama sedih bila tengok abang kamu macam ni." jawab Jessica.
"Nak buat macam mana mama, namun abang Tao dan dik Sehun sedang cuba untuk pulihkan abang Chan supaya kembali normal seperti dulu. Mama...mama jangan sedih, percayalah abang Chan pasti akan pulih." ujar Kai, menggenggam jemari ibunya.
"Eoh...mama nangis!" usik Chanyeol.
Kai dan Jessica tergelak.
Kai mengesat air mata ibunya, mengukirkan senyuman terbaik buatnya.❤️❤️❤️❤️continued❤️❤️❤️
YOU ARE READING
LITTLE SPACE: HE'S SO SPECIAL
FanfictionMuka dewasa Namun perangai agak kebudak-budakan Itulah yang terjadi pada Chanyeol, menghidap sejenis sindrom yang dikenali sebagai sindrom Peter Pan. Sindrom Peter Pan ini juga dikenali dengan nama 'little space syndrome' di mana penghidapnya berkel...