21

48 3 40
                                    

"Mamaaaa....Chan nak patung tu!"

Rengek Chanyeol ketika bersama ibunya berada di sebuah pasar raya dalam bangunan Centre Point.
Jessica menggeleng, terkekeh melihat gelagat anak keduanya.
"Alolo...nak teddy bear ya? Kejap mama ambil." ujarnya, mencubit pipi anak kesayangannya ini.
Chanyeol memanyunkan bibirnya, buat muka manja.
Membuatkan para pekerja yang ada di situ berasa geli hati dengan tingkah Chanyeol.

"Ini dia puan!" ujar salah seorang pekerja.
Menghulurkan patung tersebut seraya mengukir senyuman.
"Ah...terima kasih!" ujar Jessica, agak gugup.
"Maaf puan, boleh saya tanya...kenapa dengan anak puan tu?" soal pekerja tersebut.
Jessica menghela nafas.
"Sebenarnya dia tu mengalami sindrom little space akibat kemalangan setahun yang lalu. Otaknya mengalami gegaran, sebab itulah dia berperangai macam budak-budak." jawabnya.
"Oh macam tu, by the way nice to meet you puan. Nama saya Amira. Oh ya, bila puan beritahu tadi teringat pulak saya, dahulu anak saudara saya pernah juga mengalami sindrom seperti anak puan ini. Masa tu umur dia baru 18 tahun. Tapi sekarang dah okey." ujar pekerja tersebut sambil memperkenalkan dirinya.
"Oh ye ke? Tak sangka!" ujar Jessica.
"Ya, sekarang dah elok. Dia dah kahwin dan punya tiga orang anak. Sesekali kami bawa juga dia menjalani terapi." ujar Amira.
Jessica angguk.
Sesekali Amira menoleh ke arah Chanyeol, yang sedang berdiri di bahagian permainan.
'Tampan juga dia!'  Amira membatin.

  Di rumah, Chanyeol tertidur di atas sofa.
Sambil memeluk patung yang dibeli oleh ibunya tadi.
Jessica pula berada di dapur.
Sambil memasak, dia tersenyum sendiri mengingat pertemuannya tadi dengan Amira, pekerja pasar raya tempatnya membeli patung tersebut.
'Baik betul dia! Biarpun dia Islam tetapi itu bukan masalah!'  batin Jessica, tersenyum.

Bahunya ditepuk.
Jessica menoleh.
"Mama...fikir apa tu? Tao tengok mama asyik senyum dari tadi?" soal Tao.
Di sebelahnya Sehun turut berdiri.
Jessica mengurut dadanya.
"Kamu ni buat mama terkejut!" ujarnya.
Sehun tergelak kecil.
"Apa tidaknya, mama tu senyum-senyum sendiri dari tadi." ujarnya.
"Mama teringat masa pergi ke Centre Point dengan abang Chan kamu tadi. Mama bertemu dengan seorang pekerja pasar raya di situ. Nama dia Amira, cantik...baik pula tu." jawab Jessica.
"Oh ye ke?" soal Tao.
Jessica tersenyum lagi.
"Ya!" jawabnya ringkas.

❤️❤️❤️continued❤️❤️❤️❤️

LITTLE SPACE: HE'S SO SPECIAL Where stories live. Discover now