Suatu pagi..
PUSAT PERUBATAN UNIVERSITI MALAYSIA SABAH
Suasana di wad kecemasan agak riuh-rendah, kerana ada mangsa kemalangan dimasukkan ke situ.
"Somebody, we need help! We had shortage staff!" suara seorang jururawat mengalihkan perhatian Sehun, yang ketika itu sedang membuat asessment untuk pesakit.
Bahunya ditepuk.
Sehun menoleh, tenyata rakan sekerjanya Dr. Minho.
"Ada apa tu?" soal Dr. Minho.
"Ada orang accident tadi. Jom kita pergi tengok!" ujar Sehun.Sementara itu, di wad pemulihan...
Kai menemani abangnya Chanyeol, yang ketika itu diperiksa oleh Tao.
Sesekali Chanyeol memeluk teddy panda miliknya.
Membuatkan Kai mengukir senyuman.
"Abang Chan okey tak?" soal Tao.
Segaris senyuman terukir di bibirnya.
Chanyeol angguk.
Bibirnya dimuncungkan seperti itik.
"Aigooo...comel pulak abang saya ni!" usik Kai.
"Taoo...nak makan! Lapar..." ujar Chanyeol, tersengih dan mengusap perutnya.
"Kejap, Kai belikan." ujar Kai, lalu keluar.
Chanyeol terkekeh, bertepuk tangan.
"Yeay...adik Kai nak beli makanan!" ujarnya keriangan seperti kanak-kanak.
"Kesian abang Chan...lapar ye? Kejap, adik Kai beli makanan dulu." ujar Tao, mengusap sayang rambut abang keduanya.
(Aigoo...sis tak dapat bayangkan betapa comelnya Chanyeol 😍)Ketika Kai melintasi ruangan kecemasan, kelihatan suasana agak huru-hara sedikit.
Sehun bersama beberapa orang doktor yang lain sedang sibuk menguruskan mangsa-mangsa kemalangan tersebut.
Biarpun dia adalah pakar psikologi, namun dia juga mahir dalam melakukan pembedahan.
Ini semua kerana tunjuk ajar dari abangnya Tao.Wad pemulihan...
Chanyeol sedang makan dengan penuh selera, sambil disuap oleh Kai.
Sesekali Kai mengesat sudut bibir abangnya yang comot.
"Abang Chan, pelan-pelan makan tu." ujar Kai lembut.
"Lapar..." balas Chanyeol, dengan bibir yang terjuih.
Kai tidak berhenti mengukir senyuman biarpun dadanya terasa sesak.Tao pula sedang melakukan analisis kesihatan Chanyeol, sambil membuat panggilan ke wad psikologi.
Kai memasang televisyen yang ada dalam ruangan tersebut, kerana Chanyeol merengek hendak menonton kartun.
Kai terkekeh, namun dituruti juga permintaan abang keduanya.Wad pembedahan...
Mangsa kemalangan yang baru selesai dibedah dipindahkan ke wad biasa.
Sehun menanggalkan pelitup mukanya, seraya nencuci tangan.
Bahunya ditepuk sekali lagi.
"Awak memang hebat Dr. Hwang, tak sangka awak pun boleh melakukan pembedahan biarpun awak seorang pakar psikologi." ujar Minho.
Sehun mengukir senyuman.
"Berterima kasihlah kepada abang ketiga saya, Dr. Tao. Dahulu dia pun macam saya juga, bermula sebagai pakar psikologi dan akhirnya dia adalah ketua bagi kita semua!" ujarnya.
Minho angguk.
"Betul...he is the great!" ujarnya.🌹🌹🌹🌹continued🌹🌹🌹🌹
YOU ARE READING
LITTLE SPACE: HE'S SO SPECIAL
FanfictionMuka dewasa Namun perangai agak kebudak-budakan Itulah yang terjadi pada Chanyeol, menghidap sejenis sindrom yang dikenali sebagai sindrom Peter Pan. Sindrom Peter Pan ini juga dikenali dengan nama 'little space syndrome' di mana penghidapnya berkel...