Gerçekçi bir rüya

279 17 4
                                    

Multimedia : Mete

"Buraya asla gelmemeliydim. "  okulun kapısına bakarak iç geçirdim.  En başından beri yanlış yaptım.

Saatime baktığımda derse beş dakika vardı. Uzun süredir okula  geldiğim halde derslere girmediğim için yeterince devamsızlık yapmıştım. Burslu olduğumu hesaba katarsak atılmam söz konusu olabilir.  Bugün ortak ders vardı maalesef .

Kapının önünde durup derin bir nefes aldım ve sınıfa girdim. Sınıfa bakındığımda Doğa'yı göremedim.

  Suratımı  astım. Arkadaki masaya doğru giderken bileğimden biri tuttu. Kafamı çevirdiğim de sınıfta düştüğüm zaman yardım eden çocuğu gördüm.

Gülümseyince oda bana gülümsedi.
"Nasılsın Elisa " dedi. Adımı nerden biliyordu ki?. "Iyiyim sen nasılsın ...ımm adını bilmiyorum." Dedim çekinerek.
"Doğukan adım ve bu arada iyiyim bende " dedi gülerek. Çok candan birine benziyordu ve şimdiden kanım ısındı. " Adımı nerden biliyosun " dedim. Tamam fazla saçma bir soru oldu kabul ediyorum.
"okulun çok fazla devamsızlık yapan, burslu kızısın ." Dedi. Bu dediğine kahkaha attim.

Haklıydı. Burslu olduğum halde devamsızlığım ayrı bir ironiydi.  Oda kahkaha atmaya başladı. "Demek birinci sınıflar arasında  şimdiden ünlü oldum desene " dedim.  Kafasını sallayarak onayladı. "Nerde oturuyosun? " diye sordu.

Etrafa bakındığımda sadece arka taraflar boştu.  Ve bir çift gözle karşılaştım. Mete tek kaşını kaldırarak bize bakıyordu. Gözlerimi devirip Doğukan ' a döndüm.    " Arka taraflara otururum sanırım " dedim. 

"Elisa !" Diye seslenen döndüm. Şükürler olsun Doğa gelmişti. Nefes nefese kalmış bir şekilde bize doğru geldi .

"Nerdesin kızım ders başlıcak" dedim.  Doğa'nın burslu olmamasına rağmen devamsızlığı yoktu. Gerçekten zeki biriydi. "Mert'le sabahlayınca , anca uyanabildim. " dedi  ve Doğukan'a dönüp  selamlaştılar. 

" Siz tanışıyor musunuz ?" Diye sordum.  Birbirlerine bakıp güldüler.  "Tabiki de Doğukan bizden sayılır " dedi. Gülümsedim.

Hoca girmişti . Doğukan'ın arkasına oturduk.

Mete'ye  baktığımda göz göze geldik. Bu iki olmuştu. Kafamı Doğa'ya çevirdim. Zeki kızımız not tutuyordu. "Doğa yüzümde bir şey mi var baksana " dedim telaşla. Doğa yüzünü buruşturup bana döndü.

"Sadece rimel sürülmüş bir çift göz , düzgün bir burun , doğal dudaklar ve dalgalı saçlar dışında bir şey yok." Dedi.

'Ciddi misin ' bakışları attim. " gülmem gereken yeri kaçırdım " dedim . "Onu bunu bırak niye sordun ki" dedi. Sesli bir nefes verip , omuzlarımı düşürdüm.

"Iki kez göz göze geldik , bende yüzümde bir şey var sanırım diye düşündüm." Dedim. Doğa inanamayarak bana baktı ve kahkaha atti.

Hemen elimi ağzına götürüp susturdum.  Ama maalesef hoca görmüştü ve ters ters bize baktı.

" Hayırdır kızlar ?" dedi. İstemsiz bir şekilde güldüm. Hoca ergen tribi attı resmen.

HAYATHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin