Chapter 2

610 17 0
                                    

During the whole car ride, para syang tangang  nakangiti lang. He's also humming while tapping the steering wheel. I kept on making small glances.


"Should I book for a neurologic exam?" I seriously asked.


"What?!" He asked confused then looked at me. He's smiling from ear to ear.


"Nevermind. Kelan yung turn over ceremony ng basketball?" I asked.


"Next week, friday morning.Wanna come with me?" Tanong nya.


"Magrereview ako. How are you feeling? Hindi kana team captain." I asked curiously. Kasi dream nya yun. He played and practiced a lot nung high school.


"I had a good ride, so I am good. Why are you asking anyway, you never went to any of my games." He said grinning.


"Tss. How can I go, yung mga tingin ng mga fangirls mo. And besides, I am not good sa rules nyo. Para lang kayong ewan na nagtatakbuhan." Sagot ko.


"Well for starters, you never asked. During practice nasa gym ka, wala ka man lang bang nagets dun?" Tanong nya.


"None. I'd rather read my lecture notes. And pumupunta lang naman ako dun dahil hinihila mo ako." I said honestly.


"At least support as a best friend, wala din?" He asked laughing.


"Of course I support you not just physically, pero morally and emotionally naman andun ako. I just don't like crowded areas. And every after game pinupuntahan mo naman ako." I said then looked at him.


"Okay, sabi mo e. Kain tayo." He said.


"We had dinner like 20 minutes ago. Gutom kana na naman?" I asked arching my brow.


"How can I eat if nirereto nila tayo. How come you're not affected at all?" He asked then creased his forehead.


"Because I'm not. We're best friends since we were like what, six? We are like siblings already." I said like I stated a fact.


"Tss. If you say so. Saan mo gusto mo kumain?" Tanong nya.


"Mcdo na lang tayo, drive-thru. Yung labgown mo bakit nasa condo ko na naman. Don't forget na daanan. Mademerit ka dyan." I said reminding him.


"May isa pa ako. Fries, nuggets, burger tska iced coffee?" He asked nung nag-oorder na sya. I just nodded.


"Simba tayo bukas. Agahan mo." I said nung nasa condo na kami at kumakain. We are watching a re-run of glee.


"Can we do afternoon mass? Ang aga mo naman lagi." Pagrereklamo nya.


"Kay Gino na lang ako sasabay. Ikaw na lang mag-afternoon mass." Simpleng sabi ko. But this asshole rolled his eyes on me.


"Fine. 10 am." He said in defeat. Aarte pa sasama naman.


The next day we went to church at 10 am. Nakasalubong pa namin si Gino. We had lunch sa bbq grill then umuwi na kami. I just fixed my laundry and some things in the unit tapos natulog na.


The following day ay sa warding kami na-assign ni Leon. And sobrang dami ng for extraction. Kakahatid lang namin ng samples, may bago nanaman na request. Meron pa ngang naulit namin kuhanan kaya tawa kami ng tawa sa hallway.


"How come you didn't also notice?" I asked laughing.


"I don't know maybe because he changed his shirt. Naka-hospital gown sya kanina diba?" Natatawang sabi nya.


Fighting it with you✨ [MED SERIES  # 4] COMPLETEDWhere stories live. Discover now