Pagi hari pertama kolej....
Girls pov..
Weh sya nati kan tempat duduk kita pilih ke ataupun lecturer pilih?
Entah lah kayra aku dengar kita kena ambik nombor, dan tak boleh pilih pasangan meja kita and you know what?
Haa ape kau jangan separuh separuh tasya.
Kau tahu orang yang duduk sebelah kita tuh akan jadi partner kita sampai habis sem you know like kalau ade ape ape aktiviti and agsiment kita akan group dengan dia.
Alah aku nak semeja dengan kau kayra menbuat muka monyoknya.
Dah nak buat macam mana redho ler aku rasa dia buat pasangan laki perempuan aku dengar lah semalam ade orang cakap.
Haaa korang berbual ape tuh boleh kitorang join tak tegur jijie dan adira yang baru keluar dari bilik.
Eh ofc kita kan dah jadi one group sekarang hahaha.
Jijie :haa lah sya mula mula aku ingat kau sombong ape ape kenal 2 hari rupanya giler gak kau dengan kayra nih ok mulai sekarang biar aku yang pilih nama group ok hahaha nati aku bagi tahu.
Adira : halah halah kau nih makan nati lambat nak pilih nama group konon.
Tasya :takpe aku harap kita berempat akan jadi kawan and aku harap sampai lah kerja korang takkan lupa aku haha
Lama kemudia mereka diam dan menghabiskan makanan mereka kerana tidak mahu lewat ke kelas pagi nih.Taims pov
Flashback 📞
Tunku azizah:hello ahmad nati kereta ahmad sampai dekat depan pagar pak hamid hantar tapi myvi jer lah takkan lah nak kereta mahal nati tak jadi lah penyamaran.
Taims: yer lah mama ok .
Tunku azizah : ok lah ahmad mama busy nih nak masak semoga berjaya anak ku.
End flasback
Taims menuju ke keretanya dan mula memanaskan ejin, dalam dia termenung dia nampak kelibat perempuan yang berjaya tarik perhatian dia dari pendaftaran lagi, perempuan tuh keluar bersama 3 lagi kawan kawanya berjalan kaki untuk ke kolej. Yer perempuan itu adalah tasya, mula muncul idea nakal di otak taims , fit,haqeem dan luqman baru keluar dari rumah terus masuk ke kerata taims . Taims menberitahu ideanya, haqeem menjadi orang yang bersetuju dengan idea taims. Manakala fit denga luqman tidak mahu masuk campur.Tasya and girls pov.
Tasya dan jijie keluar terlebih dahulu daripada adira dan kayra yang mengunci pagar terlebih dahulu.
Sedang tasya dan jijie berjalan ke depan mendahului kayra dan adira. Datang satu kereta dari belakang dengan gaya berpura pura ingin melanggar mereka dan terus menekan hon dengan kuat.
Tasya jijie pov..
Aaaaaaaa tasya dan jijie jatuh ketepi mereka melihat ke arah kereta itu. Kereta itu menurunkan cermin depan tempat duduk dan tempat belakang. Iaitu taims dan haqeemTaims: hai cik adik lain kali jangan jalan berlengang kangkung jalan nih besar tau bukan awak sorang punya. Nasib tak langar , (ketawa dengan muka sinis)
Haqeem: eh cik jijie jatuh ke ? Nak saya tolong bawa ke hospital tak alah cian cian.
Tasya dan jijie: eh tak guna punya korang berdua aiiiiiiiii.
Kayra dan adira dari jauh terus berlari mendapatkan kawan mereka yang jatuh.
Tasya : eh awak memang sengaja kan taims tak guna eeeeeeeeee annoying tasya menbuat gaya ingin menbaling beg nya ke arah taims tetapi tidak sempat, taims terus pecut sempat lagi dia menganjing ke arah tasya tanda dia menang.
Jijie: tak guna punya dua ekor kera siap lah nati aku buat dorang aku dapat memang nahas lah dorang. Auchh sakit nya kaki aku .
Pov didalam kereta
Taims dan haqeem masing masing tak berhenti ketawa kerana merasa menang dan puas menyakat dua orang perempuan tadi. Manakala fit dan luqman hanya mengelengkan kepala.
Fit: eh korang nih ketawa ketwa jugak adik aku tuh haaa. Kan ade kena rembat.
Taims: alah lek ahh gurau manja jer.
Haqeem : yer lah fit aku gurau jer kan taims.
Fit : korang nih gurau gurau gaduh nati kan jatuh cinta gak macam aku taktahu. Typical drama melayu betul.
Taims: euww memang tak lah!
Haqeem: lambert lagi aku nak gb dengan minah sewel tuh
Kereta mereka terus memasuk pekarangan kolej, mereka keluar dari kereta dengan bergaya like macho gitu.
Eee perasan betul mamat mamat nih - author
Ramai perempuan melihat kearah mereka atau lebih tepat lagi ke arah taims,
Perempuan disitu mula berbisik sesama sendiri dengan mengatakan.
Hemsem lah weh mamat yang pakai spek hitam tuh.Haqeem: weh taims tuh dorang dah mai jum lari takut.
Taims: haa weh jom lari weh hahahaha
Fit dan luqman terpinga pinga kenapa kawan mereka lari, mereka hanya berjalan dan mengikutu rakan mereka dari belakang.Tasya and girls pov.
Mereka berjalan dari rumah yang sangat hampir di kawasan kolej sehingga sampai, weh dah sampai kata kayra.
Jijie: eh tuh bukan kereta mamat mamat tuh eh ee geram aku nak pancitkan sebab dorang kaki aku sakit.
Tasya: kan aku rasa nak rembat jer tayar dorang dah ahh jom korang kita masuk kelas.Dihadapan kelas terdapat beberapa akak dan abang senior yang tunggu di depan pintu mengagihkan nombor meja yang akan diduduki mereka. Tasya mengambil nombor dahulu dan diikuti yang lain.
Masuk didalam kelas tasya terus duduk di meja nye dia mengeliat dan tak sengaja terpegang tangan seseorang. Mereka berpaling dan saling berpandangan dan ...... awak!!!!!
YOU ARE READING
Takdir cinta kita
RomanceMengisahkan tentang seorang lelaki bernama Tengku Ahmad Ismail, merasakan kehidupanya sangatlah terkongkong sejak kecil lagi, dia sangat ingin merasai kehidupan seperti remaja biasa. Pada satu hari hajatnya itu tercapai tetapi terdapat Beberap...