Di dalam pejabat prof salmah
Ape nak jadi dengan awak berdua nih. Bergaduh, bertumbuk di depan orang ramai macam budak. Ucap mr kamarul
Bagi saya sebab, kenapa kalian berdua bertumbuk tanya prof salmah tegas.
Mereka berdua menundukkan kepala.
Orang tanya tuh jawab! Ucap Mr kamarul.
Kalau prof nak tahu mamat nih yang mulakan dulu, dah lah takde adab bidas fhakrul.
Habistuh kau tak biadap ke taims menolak fhakrul.
Dah dah jangan gaduh, ini amaran pertama kalau bergaduh lagi tahu lah ape yang saya akan buat ucap mr kamarul.
Awak berdua saya denda berlari 3 pusingan dekat padang lepas habis class.
Huh? Mereka berdua tersentak.
Takde itu adalah hukuman sebab kalian buat hal, korang boleh balik class ucap prof salmah.
Taims mahu keluar ke luar tetapi tidak jadi kerana prof salmah suruh dia tunggu.
Tunggu dulu taims saya nak bercakap dengan awak.
Tengku saya mintak maaf kalau tengku rasa saya tak hormat tengku as kerabat. Tetapi disini tengku adalah pelajar saya dan saya perlu adil dan ini juga arahan dari bonda dan ayahnda tengku sendiri.
Ye betul tengku, ayahnda tengku nak tengku memang dilayan sama seperti pelajar pelajar lain.
Takpe saya tahu, lagipun saya pun taknak dilayan seperti vvip.
———————————————————————————
Di kantin kolej.Sya kenapa kau marah sangat dekat Taims? Dekat fhakrul kau tak marah pun ucap jijie.
Bukan aku marah dia, cuma dia yang mulakan dulu main rempuh fhakrul.
Alah sya dia cemburu lah tuh ucap kayra.
Nak cemburu apenya pelik betul.
Taims yang baru sahaja keluar dari bilik pejabat di tegur oleh kawannya.
Weh asal kau lambat? Fhakrul keluar dulu. Tanya fit
Takde lah prof bagi aku nasihat jer.
Kalau kau nak kita boleh jer aturkan perjumpaan dekat luar kolej dengan fhakrul tuh aku pun geram ucap haqiem.
Takyah lah kita anak jantan tak perlu gaduh ucap luqman.
Kita takyah gaduh but kita ajak dorang lawan dengan team kita bola sepak. Dekat kolej biar semua orang tengok.
Ok that good idea tapi sebelum tuh aku nk jumpa tasya. Dia marah giler dekat aku.
Mereka berempat berjalan menuju ke arah kantin semasa dalam perjalanan ramai mata memandang mereka atau lebih tepat ke arah taims.
Tasya yang melihat Taims dan yang lain menuju ke arahnya berpura pura tidak nampak.
Taims terus mengambil tempat ditepi tasya manakala fit menarik satu meja dan dicantumkan bersama meja yang didudukan oleh tasya dan kawannya.
" Tasya awak marah saya?
Ermm korang aku kena gerak dulu, aku nak pergi libarary cari buku. Tutur tasya mengelak dari Taims dia pantas bangun dan berlalu.
Kita ikut tasya gak lah bukan kita ade hal pun ucap jijie.
Haa mohler, tutur kayra. Kayra bangun dari kerusi tetapi tangannya ditarik dari belakang.
YOU ARE READING
Takdir cinta kita
RomanceMengisahkan tentang seorang lelaki bernama Tengku Ahmad Ismail, merasakan kehidupanya sangatlah terkongkong sejak kecil lagi, dia sangat ingin merasai kehidupan seperti remaja biasa. Pada satu hari hajatnya itu tercapai tetapi terdapat Beberap...