Hari yang ditunggu telah pom tiba, iaitu hari perkhemahan. Sebelum berangkat mereka semua diminta untuk berkumpul di class. untuk diberikan taklimat oleh miss sal.
Di dalam class
Weh taims kau rasa ann miss sal bahagikan kumpulan cam mana eh? Ke ikut kedudukkan class nih tanya haqeem yang blur.Entah lah tapi aku rasa ye kut ikut team yang dia dah atur macam hari first haritu lah asal?
Haaa mampus kalau ikut yang ditetapkan macam tuh memang aku baik mampus lah dari satu kumpulan dengan minah sewel tuh tkleh aku.
Alah kau minah sewel tuh jugak lah yang kau gilakan time sekolah menengah. sekarang pom kau suka lagi cuma ego ann? Bidas luqman sinis
Eee memang tak ahh ex tuh ibarat sampah yang dibuang takkan ku kutip kembali.
Cewah besar betul kau cakap kan takut yang dikatakan sampah tuh lah yang kau akan kutip nanti. Sinis fit
Eh korang dua nih memang suka kenekan aku ann tak puas hati bagi tahu, marah haqeem kepada luqman dan fit.
Dah dah takyah gaduh lah korang, aku rasa kalau kumpulan dengan minah minah tuh pom ok ape? Nak bising ape biar lah dorang nak menbebel pom.
Eh kau ok ke satu group dengan tasya adik fit tuh. Aku tengok asyik gaduh jer?
Alah mana tak sukanya dah tangkap.... tangkap ape fit? Tangkap cintan!!! Pekik dua dua serentak.
Mana ade!
Ok class kita nak cepat sila duduk tempat masing masing miss sal sudah memasuki class untuk menberi taklimat sebelum berangkat, tasya dan yang lain baru memasuki class, semasa memasuki class tasya ter eye contact dengan taims namun cepat cepat di larikan anak matanya dari melihat taims. Sedangkan taims sudah tersenyum melihat kerenah tasya yang melarikan anak mata .
Ok semua saya akan tetapkan group by group, untuk kem nih dalam class kita have 20 people right so. Untuk aktiviti biasa you all 2 orang setiap group mengikut kawan semeja yang saya aturkan hari first, dan juga apabila perlu satu akan menjadi diantara 5-8 orang satu kumpulan paling minimal 3 orang. kelihatan muka jijie seperti tidak suka.
Ye jijie awak ade masalah ke kenapa muka awak macam tuh boleh saya tahu? Tanya miss sal.
Eh tak lah miss saya nak pergi tandas sebenarnya tak tahan sangat so sebabtuh muka saya cam tuh.
Kendegaran bunyi satu kelas ketawa mendengar alasan jijie.
Tak dikecuali haqeem, Hahahah kau nak berak ke? Bidas haqeem miss sian jijie tuh taktahan bagi lah dia ke tandas,nati ade bau busuk kutuk haqeem.
Jijie yang menahan malu dan menahan air mata dari tekeluar. Terus keluar dari class apabila di beri keizinan dari miss sal. Haqeem masih belum berhenti ketawa, tasya, kayra dan adira serentak memandang ke arah belakang dengan menunjuk muka yang tak puas hati terhadap haqeem. Haqeem yang merasa seram terus berhenti dari ketawa.
Dah dah haqeem jangan ketawa lagi! Kata miss sal. Ok tasya adira kayra if kalau jijie tak sempat dengar taklimat saya nanti awak tolong lah bagitahu dia ape yang patut.
Baiklah miss kata tasya.
Jijie pov..
Air mata nyaris hendak terkeluar namun berjaya ditahan. Dia terus keluar dari kelas dan menuju ke tandas. Sesampainya ke tandas dan memasuki salah satu pintu tandas dia duduk dan terus menangis, sememangnya dia sangat sedih kerana diketawai oleh ramai orang. Tapi yang lagi menyakitkan haqeem juga turut ketawakan dia. Sememangnya dia taktahu kenapa rasa sedih sangat bila diketawakan oleh haqeem.Haqeem jahat!!! Aku benci kau kata jijie sambil nangis.
Dulu kau kata takkan biarkan aku nangis sebab kau. Tapi sekarang metang metang kita dah putus kau selalu buat aku sakit hati, hari nih nangiis.
Kau taktahu ke aku sayangkan kau lagi bodohhhh!!! Pekit jijie dia tidak peduli sekiranya orang lain akan mendegarkan.
Aku benci kau kenapa aku takboleh buang perasaan nih haa?? Kau dah khianat cinta aku, tapi aku masih cinta kan kau!!!
Jijie terus menangis dan menangis dia perlu luahkan dan mengeluarkan rasa kesedihannya supaya nati bila dihadapan orang ramai dia tidak kelihatan sedih,
End pov
Weh jijie mana eh tanya adira.
Tuh lah risau pulak aku nih semua salah haqeem lah, tasya terus menoleh kearah taims and the geng dan melepaskan tatapan tidak suka.
Seram gak adik kau ann fit? Dia nak marah haqeem habis semua terpalik.
Biasalah perempuan kerana nilai setitik rusak lelaki sebelanga kata fit.
Luqman hanya ketawa mendengarkan ucapan fit kelakar mungkin.
Kau pom haqeem satu hal asal kau malukan jijie eh?
Alah taims aku tak sengaja weh siyes tak sengaja.
Takpe nati dia datang ahh tuh kan lagi 30 minit baru kita naik bass. Kata luqman.
To be continued 🇲🇾❤️
Btw malaysia menang tadi hahaha pagi tadi min menjerik macam orang gila😭
YOU ARE READING
Takdir cinta kita
RomanceMengisahkan tentang seorang lelaki bernama Tengku Ahmad Ismail, merasakan kehidupanya sangatlah terkongkong sejak kecil lagi, dia sangat ingin merasai kehidupan seperti remaja biasa. Pada satu hari hajatnya itu tercapai tetapi terdapat Beberap...