Sebulan kemudian.....
Terlihat seorang lelaki tengah termenung jauh di balkoni tingkap istana.
Ye itu ahmad semalam selepas habis kelas dia tidak pulang ke rumah sewanya namun dia telah menberitahu kepada fit bahawa dia mahu pulang ke rumah keluarganya seketika.
Alasannya kerana ade hal penting."Hari makin hari perasaan nih makin kuat ucap ahmad lirih sambil mengeluh.
Macam mana satu hari nanti kalau dia tahu identiti aku yang sebenar? Dia akan jauhkan diri dari aku ke ucap ahmad sambil termenung.
Lantas dia bangun mengambil dompetnya yang didalamnya terletak gambar pertama dia dan tasya.
"Tasya kau perempuan pertama yang buat aku jatuh cinta, sebelum nih aku tak pernah rasa perasaan macam nih, kau cinta pertama aku.
Tapi boleh tak kalau aku nak kau bukan sekadar cinta pertama tapi juga cinta terakhir aku.
Tanpa sedar ade seseorang yang tengah memerhatikan dirinya di balik pintu yang tidak tertutup.
Ahmad anak mama dah kenal apa itu erti kasih sayang. Mama gembira sangat tapi maaf ahmad bukan semudah itu ujar pemaisuri didalam hati.
Maafkan mama tapi mama akan uji ahmad sebelum mama lepaskan ahmad untuk mencapi kebahagian.
"Termenung panjang jer tuh ahmad, tegur pemaisuri
Lantas ahmad memalingkan pandangan ke arah mamanya.
Mama buat apa dekat bilik ahmad nih tegur ahmad dingin.
Ya memang ahmad dan keluarganya jarang berkomunikasi sekarang dan semakin rengang itu kerana ahmad yang salah faham akan niat baba dan mamanya.
Ahmad tengok gambar siapa tuh? Cantik perempuan tuh ujar pemaisuri
Kawan jawab ahmad sepatah.
Betul ke kawan? Ke buah hati
Ahmad hanya diam seribu bahasa.
"Kalau ahmad sukakan dia pun bukan kami boleh bersatu pun ujar ahmad sendu.
Pemaisuri yang mendengarkan luahan hati anaknya itu terasa hiba.
Betul nih ahmad sukakan dia? Dalam sangat ke perasaan ahmad terhadap dia tanya pemaisuri.
Ahmad taktahu mama perasaan apa yang ade dalam hati ahmad sekarang,perasaan ini tak pernah ahmad rasa ma.
Tapi bila ahmad jumpa dia Ahmad dapat rasakan yang ahmad sukakan dia, padahal ramai lagi perempuan yang tergila gilakan ahmad tapi takde sorang pun yang dapat ambil perhatian ahmad macam dia.
Dia lain dari yang lain ma, tapi..
Tapi apa ahmad?
Dia tak move on lagi dengan apa yang jadi dekat masa lalu dia mama, bagi dia lelaki semua sama.
Hati dia seolah olah dah tertutup ma, dia taknak berhubungan dengan sesiapa. Ahmad dah luahkan perasaan ahmad tapi dia tak terima.
Dan satu lagi mama, ahmad sayang sangat dekat dia so Ahmad banyak kali berfikir buat apa ahmad taruh harapan dekat dia, ahmad sayangkan dia ahmad taknak tengok dia menderita ma kalau bersama dengan ahmad ujar ahmad sendu.
Kenapa cakap macam tuh ahmad mama tak faham?
Kalau dia bersama dengan ahmad cita cita dia macam mana ma? Dia seorang yang bersungguh sungguh kejar impian dia. Mama tahu kan maksud ahmad kita punya protokol strict ma.
Ahmad boleh sahaja ubah semua tuh ucap pemaisuri. Pada masa yang sama ahmad yang mendengar itu tersentak.
Apa maksud mama?
YOU ARE READING
Takdir cinta kita
RomanceMengisahkan tentang seorang lelaki bernama Tengku Ahmad Ismail, merasakan kehidupanya sangatlah terkongkong sejak kecil lagi, dia sangat ingin merasai kehidupan seperti remaja biasa. Pada satu hari hajatnya itu tercapai tetapi terdapat Beberap...