Part 26

53 13 11
                                    

Kenapa bila aku teringatkan peristiwa tahun lepas hati aku sakit sangat. Pecah tangisannya di hadapan cermin tandas.

Apa yang naufal buat dekat aku,  dah tinggal kesan yang dalam dekat hati aku. Sampaikan aku dah bertekad untuk tidak menpercayai cinta dan komitmen.

Love is bulshit! pekik tasya di hadapan cermin tandas itu dengan esakkan tangis.

Taims tolong jangan cintakan aku. Aku tak mampu nak sayangkan kau, aku takut pekara yang sama berulang! Kau baik dalam masa yang sama aku ada satu rasa yang aku tak boleh explain dekat kau tapi aku tak berani taims.

Aku takut bila aku dah sayangkan kau, kau tinggalkan aku macam naufal pernah buat. Kenapa kau tak muncul awal dalam hidup aku? Sebelum naufal muncul taims.

———————————————————————————

Seminggu kemudian, dalam masa seminggu ini juga tasya dan taims tidak betegur sapa. Atau lebih tepat tasya banyak mengelak dari berjumpa dengan Taims sampaikan tempat duduk pun dia tukar sementara, alang alang tiada agsiment buat masa sekarang. Dan juga selepas habis kelas dia selalu tergesa gesa untuk keluar sampai kayra, adira dan juga jijie ditinggal.

Tasya yang duduk berehat di tempat perhentian bas bukan untuk menunggu kenderaan awam tetapi sahaja untuk duduk lepak lepak. Dalam masa seminggu dia banyak bersendirian dan lepak disitu agar tiada siapa tahu.

Tanpa dia sedari ada seseorang mengambil tempat disebelahnya.

Hoi kau buat ape dekat sini.

Eh kau nih wan, memang suka main redah tanpa bagi salam eh? Kalau aku ada sakit jantung kau usunglah mayat aku dekat hospital.

Kau nih rilek lah,  macam umi pulak kau nih. Btw sya kau ada dapat whatsap dari mama papa kau tak? Ataupun umi dan abi ujar shazwan.

Entah aku tak buka fhone lagi asal?

Bukak lah aduh kau nih, kalau aku tak datang dekat kau rasanya kau tak buka buka fhone.

Jap tasya mengambil iphone 11 yang dipoketnya lalu dia menbuka data dengan serta merta banyak notification yang masuk.

MAMA🤍
Asalam kakak mama dengan papa ada dekat pahang, nanti ikut shazwan jumpa kitorang dekat mall. Umi dan Abi pun ada. Kitorang ada menda nak bagitahu.

UMI 💕
Anak kesayangan umi buat apa tuh? Busy ke, nanti buka chat nih ikut shazwan tauu kita jumpa kat mall ade something nak bagitahu.

Selebihnya notifications datang dari chat seseorang iaitu Taims tetapi ditatap kosong oleh tasya. Dia ingin sekali mebacannya tetapi buat masa nih dia mahu menenangkan diri dahulu sebelum bersengkang  mata dengan taims.

Shazwan yang melihat tasya diam seribu bahasa itu. Cuba melihat ke arah screen fhone tasya terlihat tasya melihat gambarnya dengan seorang lelaki iaitu Taims, tetapi shazwan masih tidak mengenali kerana dia pelajar baru dikolej ini dan juga tidak satu class dengan tasya kerana dia lebih tua 1 tahun.

Kau tengok gambar siapa tuh?

Takde siapa lah, nih mama dengan umi suruh aku ikut kau nih kenapa? And why diorang tak suruh bawak fit sekali? Nanti ape pulak si fit fikir.

Entah mana aku tahu dorang, mereka nak kita datang berdua jer. Sebab dia kata fit tuh esok boleh jumpa. Jom lah kita pergi nanti lama dorang tunggu kena bebel pulak. Kereta aku dekat sana.

Tasya dan shazwan menuju ke kereta BMW milik shazwan di parking kolej itu dan mereka berdua terus melucur ke kuantan city mall.

Sesampainya mereka berdua kesana shazwan mengeluarkan iphone 11 pro max miliknya dan mendail nombor seseorang.

Takdir cinta kita Where stories live. Discover now