Part18

83 17 4
                                    

Tak tak aku tak boleh fall in love dengan mamat nih, ingat prinsip kau tasya ! Tutur tasya di dalam hatinya yang kian meronta ronta.

Ehem, tak puas lagi ke tatap muka saya?, saya faham yang saya terlampau hemsem ucap taims riak.

Tasya yang melamun tesedak ludah apabila mendengarkan ucapan taims.

Eh perasan lah awak nih, mana ade saya tatap awak!

Ouh ye ke?

Dah lah malas layan awak, makin lama layan makin menjadi ucap tasya malas.

Ye lah jangan lah marah, saya gurau jer ucap taims sambil tersenyum manis ke arah tasya.

Ya Allah dugaan betul, mamat nih buat aku cair nak nangis lah macam nih, Eh tak boleh tasya ingat prinsip! Tahan tahan. Ucap tasya di dalam hati.

Awak sakit kaki kan?

Ye lah, letih sangat macam nak tercabut kaki saya nih.

Kalau macam tuh awak naik atas belakang saya, biar saya gendong awak ucap taims spontan.

Tasya yang mendengarkan ucapan taims, menbulatkan mata tidak percaya.

Jangan tengok saya cam tuh, sampai nak terbeliat mata awak HAHAH ucap taims sambil ketawa.

Eh takpe lah, saya berat lagipun rasa berdosa pulak nak bergendong bagai.

Takpe kita kan sekarang dalam keadaan darurat, lagipun jauh lagi nih nati kaki awak melecet.

Ok tasya yang teragak agak hanya mengikuti sahaja, Lalu naik dibelakang taims.

Awak tak berat ke saya?, kalau berat takpe lah saya turun.

Eh mana ade berat, dah shussh takpayah banyak bunyi ucap taims.

Sepanjang dalam perjalanan mereka hanya mendiamkan diri, mungkin cangung.

TAIMS POV—

Ermm bosanlah pulak jalan takde siapa yang bunyi, sunyi jer. Patutke eh aku tegur dia dulu.

Ermm tasya nak tanya boleh?

Boleh, tanyalah ucap tasya sayu.

Awak.... kalau ade orang suka dekat awak, awak terima ke tasya? Kalau saya cakap saya suka awak sejak pertama kali lagi, awak nak ke cuba kenal saya lebih dekat?

Tiada sahutan dari tasya.

Tasya? Awak dengar tak, tasya? Tetapi masih tiada sahutan, taims memalingkan kepalanya dibahu miliknya terlihat tasya sudah pun lena sambil kepala dilengokkan di atas bahu miliknya.

Lah tidur rupanya.. Tidur pun comel hehe nasib awak tak dengar, ape saya cakap tadi. Mesti bila awak dengar, awak akan jauhkan diri dari saya kan?

Flashback kata kata fit...

Fit.. kalau aku nak cakap sesuatu jangan marah ye dho ucap taims.

Ermm tengok keadaan, ape dia cakap jer lah, sejak bila kau pandai mintak izin?

Adik kau tuh.. tasya dia ade bf ke?

Takdir cinta kita Where stories live. Discover now