Awak!!!! Kata mereka serentak. Eee kenapa kita kena jumpa ahh? Tuh ok lagi nih kena jadi satu partner dah lah awak nih lelaki yang paling annoying pernah saya jumpa.
Eleh awak ingat saya hadap sangat nak jadi partner awak? Saya tak hengen lah!
Pinggang tak retak nasi tak dingin kau taknak aku lagi tak hengin bidas tasya.
Kedengaran bunyi bising dibelakang mereka tasya dan taims menoleh ke belakang.
Eeee asal kau kena semeja dengan aku! Sakit hati aku nih tak hilang lagi tahu.kaki aku nih cedera sebab kau tahu?
tak guna punya laki kata jijie.dia sememangnya tidak puas hati kenapa partner tempat duduknya itu haqeem lagipula sakit hatinya tentang kejadian tadi
tak hilang lagi.Weii kau ingat nih kolej bapak kau ke? Nak memilih nak duduk dengan sape? Kalau boleh pilih aku nih tak hingin lah nak duduk dengan kau!!!
Shushhh korang nih kenapa memekak sangat nih aku jadi partner kayra ok jer. Sememangnya tidak tahu kebetulan atau tidak mereka semua duduk mengikut group masing masing dan pasangan yang sememanngnya adakah jodoh.
Kau tengok tuh luqman dengan adira ade bising macam korang? Bidas fit. Haa satu lagi tasya dengan taims tuh sebelum aku rembat korang dua baik duduk diam sebelum lecturer sampai.
Belum sempat sesiapa menbalas kata kata fit lecturer yang mengajar mereka tiba, semua dalam class itu mendiamkan diri.🧕🏻 aslm semua saya miss salwani binti samsudin. Saya adelah lecturer yang akan mengajar kamu semua dalam subjek undang undang. So kalian boleh panggil saya miss sal ataupun hanya miss. Ok mesti korang semua tertanya tanya kan kenapa tempat korang seperti diatur? Sebenarnya saya yang atur mengikut lawan pasangan, laki dan perempuan satu group because saya nak awak semua terbiasa berbincang dan mengeluarkan idea dengan sesiapa walaupun berlainan jatina so ade sape sape menpunyai soalan sebelum lanjutkan kelas?
Saya miis kata haqeem.
Ok ape soalan awak sebelum tuh bagitahu nama awak.
Nama saya haqeem miss saya nak tanya boleh ke tukar pasangan?
Tidak boleh kerana itu telah saya atur. Ikut saja ape yang saya atur. Ade sape lagi punya soalan sekirannya tiada saya nak mulakan kelas.Taims dan tasya berpandangan sesama sendiri. Hmm nampaknya aku kena jadi partner mamat nih lah ee tak suka betul dah lah poyo.
Mengata saya ke tuh awak?
Eh takkan lah dia boleh tahu tasya berpura pura mencari kertas dan ingin menulis tanpa menghiraukan kata kata taims.Skip selepas habis kelas.
Pov girls
Weh tasya kaki aku nih tak hilang lagi sakit tauu lepastuh kena duduk satu meja dengan mamat tuh! Kau tak kesah ke duduk dengan taims?
Tak kesah kau cakap nk buat cam mana dah memang tak boleh tukar redho jer lah.
Adira: hmm korang nih sabar lah dorang tuh main main jer tuh biasa lah laki suka bergurau kan kayra.
Kayra: haa lah korang takyah lah series sangat dorang gurau jer tuh.
Tasya: eleh kau suka lah kan duduk satu meja dengan fit macam aku taktahu hero pujaan since kanak kanak lagi kata tasya dengan muka sinis.
Jijie : entah dorang suka lah sebab pujaan hati mereka kan duduk satu meja tak macam tuh adira kata jijie pulak dengan nada sinis.
Adira: takpe kayra kita geng dorang memang padan jadi geng same same keras kepala.
Kayra : betul tuh..
Tasya: jom lah pergi kantin aku lapar lah.
Mereka berempat berjalan menuju ke kantin tasya berjalan kedepan berseorangan tiba tiba tasya tergelincir dari tangga tetapi dia merasakan ade seseorang yang menyambut dia dari jatuh.
Awakkk!!!! Mereka terpaku dan terus berpandangan antara satu sama lain sedangakan yang lain hanya melihat mereka seperti typical drama melayu betul.Hi guys kalau baca kan walaupun cerita saya tak best boleh tak tolong votes🥺 saya hargai sangat sangat
YOU ARE READING
Takdir cinta kita
RomanceMengisahkan tentang seorang lelaki bernama Tengku Ahmad Ismail, merasakan kehidupanya sangatlah terkongkong sejak kecil lagi, dia sangat ingin merasai kehidupan seperti remaja biasa. Pada satu hari hajatnya itu tercapai tetapi terdapat Beberap...