Alah nati dia datang lah tuh, kan ade lagi 30 minit sebelum kita berangkat kata luqman menenangkan haqeem yang kelihatan sangat bersalah.
Sebenarnya luqman tahu jauh dalam sudut hati haqeem masih ade nama jijie. Cuma ego yang memusnahkan segalanya.Ye lah nati dia datang lah tuh haqeem relax lah, kata tak suka asal nampak cemas semacam ke sayang lagi ? Kata taims dengan sinis.
Belum sempat diantara mereka mengeluarkan kata kata jijie muncul dengan muka sembap, terlihat matanya merah haqeem yang melihat itu merasa sangat bersalah.
Girls pov.
Kau ok tak jijie kenapa mata merah nih? Kau nangis ke tanya tasya dengan cemas.baik kau bagi tahu kau nangis ke jie senang aku pergi tumbuk si haqeem tuh,sebab dia kau nangis, belum sempat jijie mengatakan ape ape. Adira terus berjalan menuju ke arah haqeem, tasya mengikut adira kerana takut adira hilang kawalan. hal itu menbuatkan the boys terkejut,
Weh haqeem kau kenapa suka sakitkan hati jijie huh? Tak cukup ke kau sakitkan perasaan dia time kau curang lepas spm tuh? Jerit adira dengan tegas
adira awak sabar lah dulu,haqeem cuma bergurau jer tadi dia takde niat nak sakitkan hati jijie. Tutur luqman.
Ye adira menda boleh bincang jangan, kecoh ramai orang tengok nih. Sampuk taims kerana masih ade lagi claasmate mereka yang belum keluar dan menyaksikan pergaduhan diantara mereka.
Tasya terus mengusap adira, dira dah lah jangan ikut perasaan sangat. Tak boleh lah tasya haqeem nih dah melampau dia buat jijie sampai menangis. Jijie hanya mendengarkan pergaduhan itu dan hanya diam tidak menghentikan cuma diam beribu bahasa.
Ye adira aku tahu aku salah. Jujur aku takde niat pun nak malukan jijie aku cuma nak bergurau tutur haqeem lalu melihat ke arah jijie, namun jijie lantas melarikan pandangan.
Kau gurau ade had weh, walaupun kau dan jijie dah takde ape ape tapi tolong lah jaga hati orang sikit. Kata tasya dengan nada tegas
Dah ahh haqeem nih last warning ye kau nak gurau ke ape lantak ahh nak menyakat pun tapi jangan melebih faham bidas adira.
Jie aku nak mintak maaf dengan kau. Jijie hanya melihat dan tidak perduli lalu mencepatkan pergerakkan langkahnya diikuti yang lain.
Skip di kem✨✨✨✨
Sesampainya ke kem mereka semua dibenarkan menbuat hal sendiri dan memasang khemah masing masing. Dalam pukul 3:30 petang mereka akan berkumpul untuk diberikan aktiviti.Tasya pov
Weh korang kita dah siap kan pasang khemah, dah takde pape nak buat kan? Tanya tasyaAdira: Haa takde pape kenapa ?
Tasya: takde lah aku nak pergi duduk dekat sungai tepi tuh sekejap boleh kan?Kayra: kau taknak kitorang teman ke?
Tasya : takpe lah aku nak pergi sorang jer korang teman lah jijie tuh dari tadi duduk dalam khemah jer tak bercakap.
End pov
Tasya duduk diatas batu batu yang berada dekat sungai itu,
Ahh tenang nya dekat sini rindu pulak dekat kampung tak sabar nak balik cuti.
Taims pov
Dia melihat tasya yang menuju ke arah sungai, dia pergi ke arah sungai dan duduk di tepi tasyaTasya: eh awak buat ape dekat sini?
Taims: kenapa tkboleh ke?
Tasya: boleh jer cuma risau jugak kadang kadang takut awak tolak saya jer dalam sungai nih nanya😌Taims: hahahah saya tak gila lagi nak bunuh anak orang.Btw kenapa awak duduk sini sorang sorang?
Tasya: saya memang suka duduk tempat macam nih kalau pergi pantai pom suka duduk sorang tenangkan fikiran.
Taims: awak ade masalah ke if satu hari nanti awak ade probelem and awak nak share dengan saya, saya sudi dengar luahan awak.
YOU ARE READING
Takdir cinta kita
RomanceMengisahkan tentang seorang lelaki bernama Tengku Ahmad Ismail, merasakan kehidupanya sangatlah terkongkong sejak kecil lagi, dia sangat ingin merasai kehidupan seperti remaja biasa. Pada satu hari hajatnya itu tercapai tetapi terdapat Beberap...