Tersedar dari tidur yang nak dikatakan nyeyak tidak. tidak nyeyak juga tidak, kerana hanya beralaskan sehelai kain selimut.
Matanya melilau mencari kelibat seseorang, tetapi tidak ada.
"Eh dia dekat mana, pagi pagi dah hilang. Takkan dia tinggal aku pulak.
Taims.. awak dekat mana? Panggil tasya dengan nada sederhana mencari dimanakah keberadaan lelaki itu.
Dia terus bangun dari baring dan mahu mencari dimana keberadaan taims.
Maybe dia ade dekat-dekat dengan sungai nih kut, takkan dia nak tinggal aku. Nangis aku kalau dia tinggal.
Taims pov....
Dia tersedar dari lenanya, dan melihat langit sudah pun cerah. Dia memalingkan wajahnya ke arah wajah putih dan tidak ade cacat cela disebelahnya.
Cantiknya, tidur pun cantik like angel hehe. But you can just be mine tak lama lagi hehe. Mana mana lelaki tkboleh rapat dengan awak selagi saya ade.
Ermm mesti dia bangun nanti lapar, baik aku cari sesuatu untuk makan.
Matanya mencari sesuatu, akhirnya retina matanya tertumpu akan satu kayu yang dibawah tanah. Lekas dia mengambil dan mengasahkan mucung kayu itu dengan pisau supaya sedikit tajam.
Ok dah tajam boleh buat tangkap ikan. Hello ini Tengku Ahmad ok semua menda jalan walaupun dalam hutan, Ini lelaki sejati lah.
Lalu dia terus masuk ke dalam perairan sungai itu, untuk menikam ikan dijadikan santapan.
Wuissh sejuk giler air nih, takpelah demi the beautiful girl aku rela. Ikan oo ikan dimanakah kau jangan lari aku lapar nih.
End pov..
Tasya berjalan di tepi sungai, akhirnya dia melihat sosok tubuh yang dia tercari cari dari tadi lagi.
"Hai, awak dekat sini rupanya. Saya ingat awak tinggal saya.
Taims yang sibuk melihat pegerakkan ikan berpaling apabila mendengarkan sapaan dari tasya.
OH hi Angel, baru bangun ke?
Eh awak nih ade ade jer panggil saya angel, haah baru bangun. Awak buat ape tuh?
Ouh tengah cari breakfast untuk awak lah tasyaku sayang.
Tasya yang mendengarkan ucapan dari taims itu tersentak namun dia menbiarkan sahaja perasaan terkejutnya.
Ouh ye ke awak tengah nak tangkap ikan? Wow tak sangka awak pandai.
Eh tengok lah siapa, Teng.. ayat taims terhenti.
Eh kenapa awak beehenti? Teng ape?
Takde lah maksud saya tengok lah siapa Taimshah nih bukan kaleng kaleng.
Wuissh hampir hampir kantoi, Ahmad mulut kau nih aku basuh gak. Ucap taims didalam hati.
Sebenarnya dia mahu menyebut nama panjangnya iaitu Tengku ahmad tetapi mujur sahaja niatnya terpadam kerana teringat yang dia tengah menjaga identitinya dari terbocor.
Eh ikan, taims terus menikam ikan itu. Tepat sasaran 2 ekor ikan berjaya ditangkap.
Nah tengok nih dapat taims menunjukkan hasil tangkapannya kepada tasya.
Yeayyy!!! Awak hebat ucap tasya.
Skip bakar ikan.
Nah for you angel, Taims menghulurkan ikan yang telah dibakar olehnya kepada tasya. But hati hati panas lagi tuh. Ucap taims sambil mengibas ikan yang masih dibakar.
YOU ARE READING
Takdir cinta kita
RomanceMengisahkan tentang seorang lelaki bernama Tengku Ahmad Ismail, merasakan kehidupanya sangatlah terkongkong sejak kecil lagi, dia sangat ingin merasai kehidupan seperti remaja biasa. Pada satu hari hajatnya itu tercapai tetapi terdapat Beberap...