Hari minggu iaitu hari cuti telah pun tiba, iaitu hari dimana dia dan Taims berjanji mahu keluar tengok wayang.
Ermm baju mana eh cantik, tutur tasya seorang diri sambil meletakkan beberapa baju di atas katil dan menpelihatkan baju di badanya sambil melihat cermin.
Baju nih lah, dia mengambil sehelai T shirt lengan panjang hitam dan seluar jeans colour biru muda dan tak lupa tudung bawal berwana royal blue.
Ok baju dah siap pilih, nak make up ke natural beauty? Eh ape aku nih mandi pun tak lagi sibuk duk fikir nak pakai ape itu ini keluh tasya.
Kenapa eh aku excited nak keluar dengan taims, sejak dekat hutan tuh aku rasa selesa dengan taims. Sekarang kitorang makin rapat sampaikan lunch berdua ya lah satu group kan dekat class.
Ehemmm seyum sorang sorang nampak tegur satu suara di depan pintu bilik.
Eh kau jijie, meh lah weh sini.
Awal kau pilih baju, selalunya tak macam nih. Ke ade something nak keluar dengan siapa boyfriend eh?
Eh mana ade boyfriend . Aku nak keluar dengan taimshah.
Wait siyes ahh, korang ade pape ke nih. Asal aku taktahu pun.
Mengarutlah kau nih aku dengan dia kawan jer lah. Ucap tasya tegas.
Kalau ade apa apa pun apa salahnya, aku tengok taims tuh ok ape. Kalau kau nak tahu dia ambik berat sangat pasal kau. Tengok lah time dekat hutan laki lain ade ke cari kau?
Dia walaupun ade orang halang tetap tak peduli dia terus masuk jer hutan cari kau.
dia dah ade someone lah dalam hati dia.
Eh ye ke taims ade someone?
Ye lah dia sendiri cerita dekat aku masa dekat hutan. Yang true or dare kau tak ingat ke dia ade cakap sukakan someone?
But kau tak rasa ke yang dia maksudkan tuh kau? Cuba kau fikir logik dekat Kolej dia rapat dan selalu bagi perhatian dekat kau je. Mana ade perempuan lain takkan suraya kut.
Tasya yang mendengarkan ucapan jijie hanya mendiamkan diri seribu bahasa.
Takkan lah perempuan Di maksudkan Taims tuh aku? Taklah jijie nih salah faham. Kalau betul, Aku masih tak sedia lagi untuk buka pintu hati aku untuk mana mana lelaki lagi selepas ape yang naufal buat dekat aku. Taims kenapa kau baru muncul dalam hidup aku sekarang, kan bagus kalau kita dah kenal dari dulu keluh tasya dalam hati.
TAIMS POV
Selepas dari solat subuh dirinya tidak tidur kembali kecuali terus menbersihkan diri.
Baju mana eh nak buat aku nampak hemsem dekat mata dia? Selalu semua perempuan dekat kolej tuh macam nak terbeliak jer biji mata tengok aku. Siap buat group fans lagi. Tapi tasya tak pun, kenapa aku tak boleh dapat perhatian dia macam mana perempuan lain bagi dekat aku. Aku taknak diminati perempuan lain aku kalau boleh nak dari salah satu yang suka aku tuh tasya. Tapi berangan jer lah keluh taims.
Taims menbelek pakaian di dalam almari lalu dia mengambil sehelai kemeja lengan panjang hitam dan seluar jeans hitam bersama satu cap putih.
Fuyoo kau nak pergi mana hemsem hemsem nih tegur satu suara dibelakang.
Eh kau luqman, aku nak keluar dengan Tasya.
Sejak balik dari kem aku tengok kau makin rapat eh dengan dia.
Baguslah kan aku makin rapat dengan dia, selesai satu masalah cuma...
Cuma ape?
Perasaan aku nih, aku taktahu nak luah macam mana. Kau rasa macam mana?
YOU ARE READING
Takdir cinta kita
RomanceMengisahkan tentang seorang lelaki bernama Tengku Ahmad Ismail, merasakan kehidupanya sangatlah terkongkong sejak kecil lagi, dia sangat ingin merasai kehidupan seperti remaja biasa. Pada satu hari hajatnya itu tercapai tetapi terdapat Beberap...