Tasya telah dibawa ke hospitla kerana pihak kolej takut akan ada kecerderaan dalaman yang tidak terlihat oleh mata kasar. Kini dirinya sedang dirawat dalam bilik rawatan.
Sementara yang itu yang lain sudahpun berada diluar menunggu doktor keluar.
Sebenarnya apa yang jadi shazwan? Kau ade dekat situ kan kenapa sampai boleh jadi macam nih ujar Taims.
Shazwan memalingkan wajahnya ke arah Taims dengan sinis.
Aku tanyakan yang kau buat muka macam nak bergaduh kenapa?
Kau nak tahu ke kenapa Tasya boleh kena sampai macam nih ujar Shazwan.
Yes aku nak tahu kini semua mata berpaling ke arah shazwan dan Taims.
Kau tahu tak yang Tasya kena berlasah dengan 20 orang budak perempuan termasuk Suraya perempuan tak guna tuh yang jadi batu Api! Ujar shazwan.
Fit yang dari tadi hanya berdiam diri kini telah dinaikan amarah apabila mendengar ucapan yang dikatakan oleh shazwan.
Tak guna betul perempuan perempuan tuh! Ujar jijie dengan nafas turun naik.
Kalau aku jumpa pompuan pompuan sundal tuh aku siat siat kulit muka diorang ujar adira yang kini tengah dalam emosi. Sedangkan kayra dari tadi hanya diam sambil menangis. Dia sangat sedih dan sangat terpukul kerana kawan baiknya diperlakukan sebergini.
Dia sangat merasa bersalah kerana tidak mengikut kemana tasya pergi tadi. Kalaulah dirinya bekeras ingin menemani tasya mesti semua ini tak jadi.
Dan korang nak tahu apa sebab perempuan perempuan gila tuh Pukul Tasya ujar Shazwan.
Semua yang disitu sudahpun merasakan pelik kerana tertanya tanya apa motif diorang pukul tasya. Apa yang mereka tidak berpuas hati.
Sebab diorang tuh perminat Taims! Ujar shazwan dengan nada tinggi.
Nih semua salah kau lah! Kau yang buat tasya sampai jadi macam tuh. Kau yang bahayakan tasya, sampai ramai yang tak puas hati dengan dia! Kalau kau tak rapat dengan dia semua nih takkan jadi lah tengking shazwan dan menolak bahu Taims.
Taims hanya berdiam diri dan tidak besuara lansung. Kini dia merasa sangat bersalah kerana orang yang dia sayang disakiti kerana dia.
Semua yang disitu hanya diam. Memang perempuan perempuan semua tuh pukul Tasya namun dalam hal ini Taims lansung tak bersalah perempuan perempuan itu sahaja yang terlalu minat kepada Taims.
Wait wait kau tak boleh salahkan Taims dalam hal ini. Ini bukan salah taims. Semua nih diluar kawalan Taims lah bro, perempuan perempuan tuh jer yang ada rasa cemburu padahal taims bukan milik diorang jadi aku tak setuju dengan cara kau nak salahkan taims dalam hal nih. Ujar Haqim
Kini Mama papa tasya dan umi abi shazwan telahpun sampai ke hospital. Semasa mendengarkan hal ini mama dan papa tasya terus datang ke hospital untung sahaja mereka masih lagi dipahang kerana ada urusan yang perlu mereka lakukan.
Apa yang jadi Fit kenapa boleh jadi sampai macam nih. Ujar encik kamal.
Ye shazwan apa dah berlaku kepada Tasya tanya tuan fattah dan puan marhani cemas. Baru sahaja shazwan mahu menbuka mulu Fit telah memotong percakapan Shazwan.
Tasya kena pukul sebab unsur dengki sebab Tasya pelajar perempuan yang ramai lelaki tetarik jadi budak perempuan dekat kolej tuh semua tak puas hati. Fit sahaja mengatakan begitu kerana tidak mahu keadaan menjadi keruh, dan dia tahu yang ini semua bukan salah Taims.
Ya Allah umi akan pastikan diorang akan disaman ujar puan marhani dengan esakkan tangisan luluh hatinya apabila mendengarkan berita bahawa tasya telah dimasukkan ke hospital. Sementara itu puan mariam mama kepada tasya telah pun menangis dipelukkan suaminya encik kamal.
—————————————————————————-
Kau memang tak habis habis buat hal kan suraya. Aku nih malu dapat anak macam kau, aku hantar kau dekat sini untuk belajar bukan jadi ganster ujar Tan Sri hisyam. Dirinya sangat marah baru sebentar tadi dia menjamin anak perempuannya dari penjara kerana kesalahan suraya cuma menampar mangsa dan selebihnya bersubahat oleh itu dia dapat dijamin.
Suraya yang mendengarkan amarah daddynya itu hanya terdiam, matanya kini mula berair, dia sangat menyesal apa yang dia lakukan sekali lagi dia telah menbuat daddynya memandang rendah akan dirinya.
Macam mana mommy nak tunjuk muka kalau orang kampung tahu kamu yang pukul tasya? Kamu nih selalu buat mommy dan daddy malu. Kenapa kamu benci sangat dengan Tasya tuh. Dia budak baik dah lah pandai kamu kenapa tak boleh buat dia sebagai contoh.
Kamu dengan tasya tuh berbeza kenapa kamu tak boleh banggakan aku macam dia boleh dapat straigt A,pelajar cemerlang kamu selalu main main aku hantar kau belajar nih guna duit tahu! Tengking tan sri hisyam.
Arghhhhhhh pekik suraya. Kenapa huh mommy dan daddy tak pernah nak faham su! Su nih bukan anak mommy daddy ke! Kenapa selalu nak bandingkan su dengan tasya. Su orang lain tasya orang yang berbeza pekik suraya histeris.
Pam tan sri hisyam menampar wajah Suraya, kau nih memang anak tak gunakan tak cukup kau malukan aku dengan ulah kau, sekarang kau nak malukan aku depan orang ramai kau tak nampak ke nih tempat umum.
Puan sri kalsom hanya berdiam diri tidak tahu mahu mengatakan apa dan tidak ingin masuk campur di antara pertelingkahan dua beranak ini.
Dah lah daddy! Mulai harini anggap jer yang su nih dah mati!!! Pekik suraya lalu dia berlalu dari situ.
——————————————————————————
Doktor yang merawat tasya keluar dari bilik rawatan.
Siapa keluarga Natasya? Tanya doktor aaron.
Saya keluarga natasya macam mana keadaan anak saya doktor? Ujar encik Kamal.
Anak encik tidak ade cedera dalaman Alhamdulilah cuma dia ade luka di luar dan masih lagi dalam keadaan syok, jadi saya nasihatkan dia berehat. Saya akan bagi dia surat cuti seminggu ujar doktor Aaron.
Saya dah boleh melawat Tasya ke doktor tanya puan marhani bersama puan mariam disisi.
Ye awak semua dah boleh melawat persakit.
Kesemua mereka masuk kedalam wad Tasya termasuk lah kawan kawan tasya.
Ya Allah anak mama puan mariam menuju ke arah tadya sambil memeluk tubuh tasya yang hanya diam dan tersenyum.
Taims melihat wajah tasya dengan riak wajah sedih.
Tasya berpaling ke arah taims dengan senyuman tipis.
Tasya macam mana anak umi boleh kena macam nih, umi takkan maafkan diorang semua ujar puan marhani pula.
Start lusa mama dan papa akan bawa Tasya balik kampung doktor dah bagi cuti selama seminggu untuk rehat ok. Makan banyak banyak biar cepat sihat ujar Encik Kamal.
Shazwan merasa tidak puas hati mungkin dia boleh terima jika Taims itu pilihan Tasya, tetapi setelah apa perempuan perempuan itu lakukan hanya kerana sebab Taimshah dirinya merasa tidak puas hati.
Kini matanya melekat diwajah Taims dengan tatapan sinis.
Bersambung....
Voted ok guys❤️ btw saya ade publish cerita baru pasal broken home tapi bila watak aiman muncul akan sweet hahahah tajuk dia Lelaki terakhir.
YOU ARE READING
Takdir cinta kita
RomanceMengisahkan tentang seorang lelaki bernama Tengku Ahmad Ismail, merasakan kehidupanya sangatlah terkongkong sejak kecil lagi, dia sangat ingin merasai kehidupan seperti remaja biasa. Pada satu hari hajatnya itu tercapai tetapi terdapat Beberap...