Delete gambar tu lah suraya!, Kau tak puas hati ape dengan aku. Pekik tasya.
Kalau aku taknak kau nak buat ape?
Kau memang mencabar kesabaran aku kan perempuan, ucap tasya yang mula hilang sabar.
Mereka berdua mula bergelut diantara satu sama lain bagi merebut fhone.
Tiga orang yang lain hanya menjadi penonton dalam pergaduhan mereka berdua.
Lepaslah, suraya berjaya merampas fhone itu dari direbut oleh tasya namun hal yang tidak dijangkan berlaku, dia tidak sengaja menolak tubuh tasya hingga terjatuh ketepi jurang.
Fhakrul cuba untuk menolong tasya tetapi tidak sempat kerana pekara itu belaku sangat cepat.
Kau dengar sini suraya, kalau ape ape jadi dekat kawan aku. Kau orang pertama yang aku cari - jijie
Kejadian tadi masih dan terus berulang ulang diingatan suraya termasukklah kata kata jijie.
Aku tak sengaja! Bukan.. aku bukan pembunuh! Pekik suraya dalam ketakutan. Nita dan isya datang menenangkan sahabatnya itu.
Shusshh beb aku yakin kau tak sengaja, nothing happens esok mesti jumpa si tasya tuh selamat. Ucap nita
Macam mana kalau time dia jatuh, kepala dia terhentak ke dia tak sedar macam mana aku takut. Ucap suraya dalam ketakutan.
Kita doakan yang terbaik jer weh dah kau rehat ucap isya.
———————————————————————————
Arhhh kepalanya terasa sakit sangat kerana terhentak di batang pokok. Dia bangkit dan cuba ingati ape yang terjadi sebelum dirinya pengsan.
Aaa dia jatuh dari jurang yang tinggi kerana tidak sempat berpaut kepada tangan fhakrul, tasya tergolek ke bawah sehingga kepalanya terhentak pokok.
Tasya sudah mengingati semua kejadian yang belaku ke atas dirinya tadi, Namun kolam matanya kian mahu pecah kerana tidak tahu dimanakah dirinya berada sekarang, dan tidak tahu jalan untuk balik ke Kem.
Dia bangun dari duduk sambil menangis, sememangnya dia sangat takut kerana dia berada di tengah hutan berseorangan sahaja tanpa ade yang menemaninya.
Korang!! Fit! Taims! Semua jangan tinggal aku, aku takut hiks hiks laung tasya cuba memanggil rakan rakannya sambil menangis Tidak tahu hala tuju.
Tasya terus berjalan tanpa arah tuju dengan harapan akan ada keajaiban bagi dirinya. Tak lama kemudian kedengaran suara seseorang yang melaungkan namanya.
Suara tuh macam aku kenal.
Tasya!...... Tasya!....... Tasya!..... Laung taims yang mencari tasya bersendirian.
Taims pov
Kau takpayah nak tunjuk hero lah taims! Nanti dengan kau kau terkandas dalam hutan. Ujar fhakrul. Namun tidak diendahkan oleh taims, bukannya dirinya mahu tunjuk hero tetapi dirinya risau akan kesalamatan tasya.
Apa gunanya ilmu hutan yang dia pelajari selama ini sekiranya dirinya hanya berdiam diri disaat getir.
Sememangnya dirinya sudah terbiasa dengan suasana dalam hutan, oleh sebab itu dia berani mengambil keputusan untuk mencari tasya sendirian, tanpa menunggu pihak kesalamatan tiba.Kalau tunggu pihak keselamatan mungkin mengambil masa yang lama jikalau paling awal pun dalam tengahari esok, tetapi dia memikirkan nasib tasya didalam hutan mesti dia dalam keadaan ketakutan ditengah hutan seorang diri.
Tasya ! Awak dekat mana, kalau awak dengar suara saya tolong sahut, ini saya taims! Jangan takut saya ade untuk awak laung taims dengan kuat.
Suara itu, bebola mata tasya sudah banjir kerana suara itu cukup dikenalinya. Seolah olah satu keajaiban yang Allah turunkan bagi menolong dirinya yang tidak tahu arah tuju. Dia berlari menuju kearah suara itu.
YOU ARE READING
Takdir cinta kita
RomanceMengisahkan tentang seorang lelaki bernama Tengku Ahmad Ismail, merasakan kehidupanya sangatlah terkongkong sejak kecil lagi, dia sangat ingin merasai kehidupan seperti remaja biasa. Pada satu hari hajatnya itu tercapai tetapi terdapat Beberap...