Part9

95 17 0
                                    

Eee geram betul aku dengan taims tuh, ape aku nih tak cantik ke hello, aku hot ok. Kata suraya yang tidak puas hati kawan kawanya datang ke arahnya dan cuba menenangkannya.

Sabar lah beb kau tuh cantik jer taims tuh jer yang tak perasan, kata isya.

Ye lah beb orang kata cinta tuh buta taims tuh aku nampak macam suka jer dekat minah yang kawan dengan adira dengan jijie tuh, ape dah nama minah tuh haa tasya, dia tak boleh lawan kau pom beb dia tuh lembik jer kalau kita kenakan dia sekejap jer tuh sinis nita.

Eh korang jangan nak pandang rendah sangat dekat tasya tuh aku nih kenal dia dah lama satu sekolah dengan aku. Aku pernah kena lempang dengan dia.

What kata nita dan isya serentak, jelas dua dua menunjukkan muka terkejut.

You dah kenal dia beb? Tanya isya masih tak percaya.

Haa aku kenal dia. aku memang tak puas hati dah lama dengan dia. Semua  lelaki yang aku suka bagi perhatian dekat dia menyampah aku.

Haa beb ape kata kalau kita kenakan dia masa dekat kem nanti cadang nita.

Bernas jugak idea kau nita ketiga tiga mereka bersetuju dan berbincang ape yang mereka akan kenakan kepada tasya.

Ok korang setuju kan sebelum tuh kita pergi cari gaduh dulu dengan dia. Untuk bagi ingatan yang kita tak suka dia rapat dengan taims, kata suraya lalu mereka bertiga berjalan menuju taman dimana tasya sedang duduk di kerusi batu tengah duduk sambil menunggu kawan kawanya menbeli minuman.

Suraya and the geng berjalan sampai ke arah tasya dan menghentakkan begnya di atas meja. Tasya yang duduk disitu terkejut dan pelik kenapa tiba tiba ade orang menhentak meja guna handbag tak sayang handbag ke.

Tasya mengangkat kepalanya dan melihat muka suraya untuk pertama kali dia terkejut dan dalam berapa minit dia bangun berdiri menghadap suraya.

Kau dah kenapa? Meroyan ke tiba tiba datang hentak meja dengan handbag kau- tasya

Eh perempuan kau dengar sini eh! Kau jangan nk berani rapat dengan taimshah kau memang tak guna kan kerja nk merampas jer.

Muka tasya tiba tiba berubah mendengar ucapan suraya sejujurnya dia tidak pernah rapat dengan taims, gaduh adelah namun dia tidak akan menbiarkan suraya menpelekehkan dia.

Eh aku rasa dekat kepala taimshah kesyaangan kau tuh takde pom tulis hak milik mutlak nur suraya binti dato rashid?

Kau jangan nak buat bodoh dekat sini kalau aku cakap elok elok nih nurul natasya umaira. Aku bagi amaran dekat kau jauhi taims kalau kau taknak hidup kau tak tenang!! Tengking suraya.

Kau fikir aku takut dengan kau for your information aku nih tak hadap pom dengan taims kesayangan korang tuh. Kenapa nak meroyan tak tentu pasal nih takut dengan bayangan aku ke?

Eh perempuan kau jaga sikit mulut kau. suraya nih lagi cantik dan hot daripada kau yang ermm muka jer cantik tapi perangai macam sundal rampas hak orang bidas nita si biadap.

Eh nita you jangan lah kasar dengan dia dia adik fit lah nati terputus lah peluang i nak jadi wife fit. Ucap isya polos.

Hahaah tasya ketawa dan menunjukan muka sinisnya, hey perempuan kau dengar sini eh aku cuma nak cakap tang mana taims tuh hak milik kawan kau suraya nih. Aku rasa taims pom tak layan orang macam dia.

Untuk kau suraya kau dengar sini eh tangan aku dah lama tak melekat dekat muka kau. Jangan sampai aku hilang pertimbangan aku tampar tiga tiga. Eh aku tak hadap lah dekat taims tuh. kau nak kau ambik lah letak dalam almari dah takut sangat kena rampas.

Suraya cuba mengangkat tangan untuk menampar tasya tetapi tasya lagi pantas mencengkam tangan suraya dengan kuat. dengan sinisnya tasya berkata eh perempuan kau jangan sentuh aku eh. Nih aku bagi kau satu peluang kau jangan nak main main dengan aku faham!!! Tengking tasya.

Eh lepas lah bodoh sakit, akhirnya tasya lepaskan cengkamannya dari tangan suraya.

Kayra,jijie dan adira yang baru datang terkejut lalu cepat cepat menghampiri tasya.

Weh kau ok tak sya 3 malaung nih ade pukul kau ke?

Eh korang bertiga nih nasib aku takde tau kalau tak memang aku karate korang kata adira.

Eh korang bertiga nih memang sesuai berkawan sama sama bodoh dah lah gedik eee. Sorang perasan bagus sorang lagi bodoh menangkan kawan, and sorang lagi lembab bidas jijie

Suraya mengetap bibir kerana geram dengan apa yang terjadi lalu pergi meninggalkan tempat itu. Diikuti kuncu kuncunya dibelakang.

Sya kau ok tak tanya mereka bertiga kepada tasya.

Aku ok jer diorang tak puas hati dengan aku. Suruh aku jauhkan diri dari taims.

Eee memang tak guna betul minah sewel tuh kata adira.

Jom lah balik rumah kemas barang ape yang patut minggu depan dah nak pergi kem jerik kayra tidak sabar untuk ke kem itu. Sebenarnya niat kayra cuma mahu menbuat kawanya tidak memikirkan sangat tentang 3 orang beruk tuh buat sakit kepala sahaja.

Bersambung
Btw min nak bagi tahu kalau ade salah susun kata maaf ok min budak baru belajar

Takdir cinta kita Where stories live. Discover now