Daripada tadi lagi mulutnya tidak lekang dari tersenyum dan asyik melihat sekeping gambar yang di walletnya. Gambar yang dia dan tasya di funfair malam semalam.
Haa tengok ape tuh, tegur seseorang di belakang.
Eh kau nih fit, nasib aku takde heart attack jer main terjah macam tuh.
Eh macam kenal lah, perempuan dalam gambar tuh ucap fit dengan gaya smirk. Lalu dia merampas wallet Taims.
Haa kan aku dah kata, my twin ucap fit sambil menbolak balikan matanya.
Banyak banyak perempuan my little sister gak kau nak kan ucap fit.
Eh kau marah ke?, aritu bukan dah bagi greenlight eh.
Memang lah, kau ade nampak aku marah ke? Cuma aku macam terfikir lah kenapa kau boleh suka adik kesayangan aku nih, perasaan aku korang mula mula jumpa ya Allah macam anjing dengan kucing, samalah dengan jijie dan haqiem tuh.
HAHAHAHHA Fit masa mula mula lagi aku memang berminat dengan adik kau, cuma saja nak usik dia.
Ye lah tapi ingat Taims, pesan aku. Kalau tak mampu cintakkan dia tinggalkan jangan bagi harapan palsu, aku taknak adik aku tersakiti untuk kali kedua. Aku just give kau one change kalau kau kecewakan aku maaf kalau aku dah tak anggap kau kawan aku. Ucap fit iye fit sangat menyayangi adiknya banyak sisi yang kita taktahu pasal fit sayang selalu melindungi twinsnya.
Insyallah fit, aku akan cuba.
————————————————————-
DI KUALA LUMPUR 10.00 am
UMIII!!
Mak wan pegang gayung jatuh perigi, Eh laki sebelah curang latah puan marhani.kamu nih Ahmad Afiq Shazwan bertuah betul, kalau umi kena heart attack macam mana? Dah tak sayang umi, ke nak sangat umi mati cepat. Ini lah budak budak sekarang suka sangat menyakat orang tua.
Haa mula lah aura mak nenek dia menyesal betul aku kenakan dia ucap shazwan dalam hati.
Alah umi kita kan dah lama tak jumpa, wan rindu lah, nak gurau pun tak boleh ke ucap shazwan sambil menbuat muka comel plush bibir muncung macam itik nak beranak.
Banyak lah kamu punya bergurau, gurau gurau jugak tapi ade cara cuba kalau buatnya kamu begurau lepastuh umi tetiba kena heart attack mati jugak dekat situ menyesal kamu nanti. Bak kata Tasya menangis tak berlagu SLEBEWWW EH SLEBEKKK ke macam mana ucap puan marhani cuba mengigatkan.
HAHAHAHHAA UMI pagi pagi dah buat wan dekah, tuh lah sayang sangat dekat Tasya tuh sampai jadi tintong macam dia. SLEBEWW UMI. sejak bila pandai sebut macam nih?
Ahh kamu memang suka ketawakan umi, dah lah kejutkan umi lepastuh tak mintak maaf lepastuh ketawakan umi pulak. Ucap puan marhani berpura pura merajuk.
Alah umi, shazwan bangun menghampiri uminya dan memeluk dari belakang. Wan gurau jer lah, lama tak jumpa umi ucap wan sambil meletakkan kepala diatas bahu uminya.
Ehemm bising bising nih kenapa, dari atas lagi saya dengar awak berdua berbual ucap tuan Al fattah abi kepada shazwan.
Nih haa anak abang nih bertuah betul kacau saya pagi pagi ucap puan marhani.
Anak kesayangan awak kan, aritu kata rindu sangat dekat si wan nih ucap tuan Al fattah memerli isterinya.
Lah umi rindu wan ehh ucap shazwan mengusik.
Dah dah, jangan bising makan nih ucap puan maharni meletakkan semangkuk nasi goreng dan air jus oren dibawakan oleh pembantu rumahnya rose.
Mereka bertiga makan dengan diam tiada suara selain dentunan sudu dan garfu.
YOU ARE READING
Takdir cinta kita
RomanceMengisahkan tentang seorang lelaki bernama Tengku Ahmad Ismail, merasakan kehidupanya sangatlah terkongkong sejak kecil lagi, dia sangat ingin merasai kehidupan seperti remaja biasa. Pada satu hari hajatnya itu tercapai tetapi terdapat Beberap...