Part 29 ( Taruhan)

78 13 5
                                    

Seminggu telah berlalu terdapat banyak persiapan yang telah dilakukan oleh team Taims yang terdiri dari Fit, Haqiem , luqman dan yang lain juga.

Taims, Fit, haqiem dan luqman harini memutuskan rehat dari latihan kerana sejak seminggu ini mereka semua selalu berlatih untuk kuatkan stamina bersama anak team mereka yang lain. Arini mereka buat keputusan untuk beri cuti kepada rakan mereka yang turut serta dalam teamnya menenatang team fhakrul.

Kini mereka berempat tengah mengisikan air ke dalam kolam yang lumayan besar muat empat orang dihadapan pintu depan rumah mereka. Setelah air
Itu sudah penuh fit menuangkan dua plastik besar yang berisi ais ke dalam kolam itu.

Ok arini kita kena tegangkan otot kita recovery dengan duduk dalam ais nih 30 minit ujar Taims

Bapak lama sial, 30 minit nangis aku sakit bhai tutur haqiem.

Kenalah kental kata anak jantan ujar luqman dengan tatapan sinis ke arah kembarnya.

Haqiem memandang luqman dengan tatapan menbunuh sememangnya dua beradik ini jika bergaduh sama sama taknak mengalah ego.

Dah sekarang nih nak taknak kena jugak, kata nak kalahkan si fhakrul tak guna tuh. Kalau kita kalah kita akan dipanggil pengecut korang nak ke? Ujar taims.

Memang tak lah aku nak kalah dengan mamat poyo tuh jatuh repotasi aku didepan para gadis tutur haqiem.

Mereka berempat memasukki kolam air batu itu dan duduk pada mulanya cuma merasa sejuk tapi lama kelamaan sakit macam nak mati, rasa nak bangun lari dari duduk dalam ais nih.

Akrhhh sakit bodo nih aku benci recovery urat guna cara nih. Keluh haqiem.

———————————————————————————

3 lelaki itu baru selesai latihan bola sepak.

Weh Fhakrul kau rasa team kita boleh menang ke lawan team Taims tuh? Aku tengok dorang tuh boleh tahan tak boleh pandang rendah ujar Aiman aka Bob.

Kenapa kau tanya macam tuh, ofc kita boleh menang aku takkan biarkan mereka menang lagi lagi si Taimshah aku ada taruhan dengan dia.

Taruhan? Apa maksud kau dengan taruhan tutur Aqil.

Aku dengan mamat perasan bagus tuh dah buat taruhan, kalau aku menang aku boleh dekat dengan tasya dia takkan larang dan halang. Tapi kalau dia menang aku tak boleh dekat lansung dengan tasya so aku takkan biarkan aku kalah never! Lagi lagi dengan Taimshah.

Tapi kan fhakrul bukannya kau cuma nak hancurkan hidup Taimshah eh niat kau pada mulanya tapi kenapa sekarang macam lain jer ke kau dah jatuh cinta betul betul dengan tasya.

Fhakrul terkedu namun dia cepat cepat mengcover dirinya, Hello tasya tuh bukan taste aku lah! Aku gunakan dia jer like my plan sebelum nih sekali dengan suraya. Ujar fhakrul serba salah dia pun tidak tahu mengapa rancangan yang disusun selama ini kian menjadi lain adakah aku dah suka dia betul betul?

——————————————————————————-
Hari yang ditunggu sudah pun tiba iaitu hari dimana petaruhan futsall diadakan di dewan bola Kolej itu sendiri.

Terdapat ramai gadis gadis sedang bercerita , riuh rendah suasana di dewan itu. Sementara menunggu perlawanan berlansung. Mereka menonton perlawanan itu kerana mahu menyokong pujaan hati masing masing siap ada yang tempah baner besar besar.

Takdir cinta kita Where stories live. Discover now