Whatsap chat
Taims
Asalam sya, we need to talk. Saya tahu awak nampak jer chat saya, please reply kita perlu jumpa.Tasya
Ok esok kita jumpa.Yes akhirnya dia balas walaupun singkat. Taims mula tersenyum dan meneruskan latihannya.
Tasya melihat chat itu dengan tatapan kosong. Hmm aku kena jumpa dengan dia untuk selesaikan masalah nih lolong tasya didalam hati sambil termenung di atas katil.
Sya boleh aku masuk?
Eh kau kayra masuklah, buat apa duduk depan pintu. Macam tak biasa dengan aku.
Kau ok tak Sya, tadi kau keluar dengan shazwan eh?
Yup and kau nak tahu something tak? Mama dengan papa aku berpakat dengan umi abi nak satukan aku dengan shazwan.
What siyes lah ! Lepastuh kau terima ke and bila tarikh nak kahwin tanya kayra teruja.
Kahwin? Kepala otak kau! memang taklah aku nak terima perjodohan yang dorang rancang nih.
Ouh i see lalu kayra mula temernung dan teringat dengan apa yang berlaku diantara arwah bella dan shazwan dulu.
Flasback 4 tahun lalu form2
Kayra yang baru sahaja selesai beli air mineral di kiosk berjalan seorang diri sedang dia berjalan dia ternampak bella dan shazwan di depan taman bunga lalu dia menyorok di belakang koridor dan cuba untuk mendengar perbualan mereka.
Shazwan dan bella bediri di landskap kebun sekolah.
Kenapa kau nak jumpa dengan aku dekat sini bella?
Aku nak bagitahu kau sesuatu. Tapi aku harap kau dengar betul betul dah lama aku nak bagitahu.
Kau nak bagitahu apa bella? Bagi jer lah tahu malu malu pulak.
Sebenarnya aku .... aku...
Aku apa bella takpe cakap jer aku dengar.
Kayra yang mendengarkan ucapan bella itu tertanya tanya eh si bella nih nak cakap ape? sambil dia menyorok di belakang dinding ala ala pengitip.
Aku sebenanrnya sukakan kau tutur bella dengan memejamkan mata.
Bella kau main main jer kan? Tanya shazwan yang kelihatan terkejut.
Ye betul wan aku dah suka kau dah lama tutur bella sambil memegang tanggan shazwan dengan riak wajah yang penuh dengan harapan.
Shazwan menghempas tangannya dari bella.
Maaf bella aku tak boleh maaf, aku tak cintakan kau.
Ouh i see kau cintakan orang lain kan? Dan orang tuh cousin aku sendiri kan?
Shazwan melihat ke arah bella yang kini berbola matanya kian berair. Maaf bella maaf itu sahaja yang mampu shazwan katakan lalu dia pun berlalu pergi.
Kayra yang melihat situasi itu mahu sahaja dia belari ke arah bella dan memeluknya yang sekarang tengah menangis. Tetapi tidak boleh kerana nanti bella tahu yang dia sedang menghendap.
Tasya yang melihat kayra dari tadi duk termenung itu memangil kayra. Weh kayra.
Woi kau pekak ke,tasya menbaling bantal ke arah muka kayra.
Eh kau nih sakit lah lahanat.
Dah kau tuh termenung panggil tak jawab jawab kau fikir ape? Fikir pasal fit ke.
YOU ARE READING
Takdir cinta kita
RomanceMengisahkan tentang seorang lelaki bernama Tengku Ahmad Ismail, merasakan kehidupanya sangatlah terkongkong sejak kecil lagi, dia sangat ingin merasai kehidupan seperti remaja biasa. Pada satu hari hajatnya itu tercapai tetapi terdapat Beberap...