Part 16

83 19 12
                                    

Hari sudah pun cerah matahari sudah menyinari dunia.

Para pelajar ade yang sudahpun bangun tetapi ade juga yang masih menbuta dikejut oleh rakan rakan lain pun tidak bangun, agaknya kalau ade gempa bumi diorang sempat tak bangun untuk selamatkan diri.

Weh korang bangun lah pagi dah nih kata tasya yang sedang menbangungkan kawan kawannya.

Mmm awal lagi nih jangan lah kacau aku. Kata adira yang masih dalam keadaan mamai manakala jijie dan kayra masih sahaja menbuta.

Awal lagi? Kau cakap takde cepat bangun dah pukul 1 petang nih tipu tasya padahal jam masih lagi menunjukkan pukul 9:30 pagi.

Huh siyes lah dah pukul satu kata jijie yang mula bangun dan menbangungkan kayra juga.

Mereka bertiga pun akhirnya bangun dan merasa tertipu kerana jam masih pukul 9:30 pagi. Adira melemparkan kain selimut di muka tasya.

Eh kau nih buat suspen jer kata dah pukul 1. Buat aku gelabah lah kau nih kata adira tak puas hati

Manakala tasya hanya ketawa melihat rakan rakannya yang mengelabah bangun dari tidur kerana dirinya mengatakan waktu sudah menunjukkan pukul 1 petang.

Kau nih tasya nasib aku sayang jer bestie kalau tak, dah lama aku rembat kau ujar jijie.

Lek ahh korang, aku takut miss marah jer kita tak bangun bangun lagi. Korang nih lepas subuh terus tidur balik. jadi lah macam aku wanita melayu terakhir bangun awal ujar tasya riak.

Jijie dan adira hanya menbuatkan mimik muka menyampah apabila mendengarkan kata kata riak dari tasya.

Eh sekejap kau tengok kayra tuh, mamai lagi duk tersenguk senguk ujar adira.

Tasya yang melihat itu menyimpan niat untuk mengenakan kayra.

Eh kayra khemah kita tebakar bangun weh!!! Selamat kan diri kata tasya diikuti jijie yang berpura pura mengeluarkan suara cemas.

Kayra yang mendengarkan itu terus reflek terbangun dan keluar dari khemah menuju ke arah sungai bersama baldi yang dibawanya.

Weh tasya bodoh nya kesian dia jum kejar dia. Tak pasal pasal dia simbah betul betul khemah nih, mereka bertiga keluar mengiikuti kayra.

The boys pov

Dipagi hari mereka berempat sudahpun bangun dan duduk berbual didepan khemah. Sedang mereka berbual mereka terkejut melihat kayra yang keluar dari khemah dengan terburu buru menbawa baldi ke arah sungai.

Kayra yang terkejut mendengarkan teriakan kawan kawannya mengenai khemah terbakar, tidak berfikir ape ape kecuali mengambil baldi dan berlari menuju ke sungai.

Weh tuh apesal pulok lari bawak baldi dekat sungai kena rasuk ke ape kome tuh? Ujar luqman

Alah positive tak sabar nak mandi tuh kepanasan ujar taims yang relax.

Ye ke nak mandi ucap fit seperti risau.

Weh kayra aku gurau jer pekik tasya dan adira yang berlari ke sungai diikuti jijie yang pasrah menahan malu kerana pelajar lain tengah memerhatikan mereka berempat berkejaran.

Weh tuh dengan yang lain pun lari tuh asal jum lah kita tengok macam macam lah dorang nih ujar fit.

Mereka berempat pun pergi ke arah kayra dan lain disungai.

Kayra yang masih mamai mencebokkan air ke dalam baldi dengan harapan untuk memadamkan api 😭😂

Weh kayra aku gurau jer mana ade kebakaran ucap tasya ketawa.

Takdir cinta kita Where stories live. Discover now