Part8

99 19 0
                                    

Awak!! Kata mereka serentak. Namun keadaan menjadi sepi kerana mata masing masing bertentangan, cukup lama melihat diantara satu sama lain akhirnya tersedar.
Tasya terus bangun dan menbetulkan kedudukan. Eeee ape nih pegang pegang.
Eh saya tak hingin pom pegang awak, saya ingat minah mana lah jatuh tadi just nk tolong sekali tengok awak. Kalau tahu saya tak sambut biar jer jatuh tergolek.
Eleh saya tak suruh pom awak sambut kan saya lebih rela jatuh tergolek dari kena sambut dengan mamat poyo macam awakkk.
Eh eh korang nih tak kira tempat ke nak gaduh? Kata fit dari bawah tangga. Korang tak nampak ke ramai nak naik tangga nih yang korang buat drama dekat sini nih apehal?
Mana ade aku buat drama nih adik kau nih jalan tak betul nasib aku sambut lepastuh tak beterima kasih lansung.
Eleh awak tolong pom bukan ikhlas. Dah lah korang jom kita pergi kantin malas aku nk tengok muka mamat poyo nih. Tasya dan yang lain terus bejalan menuju ke kantin tanpa menghiraukan taims dan yang lain.

Taims pov
Asal aku bedebar debar e masa sambut dia? Aku dah jatuh suka dengan dia ke? Tak kut perasaan aku jer nih taims melolong sendirian.
Haqeem: kalau kau suka dia terus terang jer jangan siakan dia nati kau menyesal macam aku. Kata haqeem lalu berlalu menaiki tangga.
Taims terus menaiki tangga dan masih memikirkan kata kata haqeem tadi sejujurnya dari pertama kali dia melihat tasya. Dia sudah mula tertarik cuma tidak pasti akan perasaan ape itu?

End pov.

Girls pov
Adira: weh tasya kau tak takut ke duk gaduh dengan taims nati kau jatuh hati dengan dia?
Tasya: kenapa kau kena tanya dan fikir sampai macam tuh?
Adira: tak lah aku cuma tanya, orang kata kalau suka bergaduh nih lama lama boleh jatuh suka.
Kayra: yer lah weh lagipom aku tengok taims tuh kan dengan kau jer dia suka cari gaduh. Dari pandangan dia aku tengok dia macam suka kau.
Tasya: kepala hotak kau suka gaduh 24 jam macam nih suka lah sangat.
Kayra: tak lah weh sebab aku tengok dia selalu cuba curi perhatian kau macam mana eh dengan kau dia bercakap. Suka curi tengok kau, dengan perempuan lain sahkan nak bercakap tengok sebelah mata pom tak kau tahu jalan straigt jer tak kesah langsung padahal dia ramai do sekarang peminat.
Tasya: haah dia ramai peminat? Baru first day kut. Lepastuh kau tahu macam mana dia tak pandang perempuan lain hebat ann kau first day dah tahu.
Kayra: tak lah weh arini aku duk perati dia haa memang lah aku tahu. Lagipom ramai perempuan duk usya dia.
Adira: bukan dia jer termasuklah semua geng dia abang kau sekali tasya.
Mimik muka kayra berubah seketika.
Tasya : kau apehal kayra senyap plak tadi tak berhenti bercakap.
Kayra: takde pape lah. Ramai kan minat fit mesti dia takkan pernah nampakn aku sedangkan dari kecik dia tak pernah perasan aku suka dia lolong kayra seorang di dalam hati.
Jijie yang dari tadi diam hanya termenung memikirkan pekara. Yang dia sendiri taktahu sampai bila hendak berakhir. Hmm nati mesti haqem dapat cari penganti baru kan. Aku dengan dia pom dah pilih haluan masing masing, tapi kenapa aku rasa sakit bila tahu dia jadi perhatian dekat kolej. sedangkan diantara aku dan dia dah takde pape. Adekah aku suka dia lagi?.
Sedang mereka semua fokus makan. Ade satu pengumuman dibuat.

Asalamualaikum pelajar pelajar sekalian. Saya miss salwani ingin menbuat pengumuman bahawa minggu depan kolej akan mengadakan kem pengenalan di hutan kepada pelajar pelajar baru yang baru masuk ke kolej ini. Penyertaan adelah wajib sekian terima kasih.

Selepas pengumuman keadaan cafe menjadi riuh dengan suara suara anak palajar. Ade yang tak sabar nak pergi kem, ade yang bertanyakan barang ape yang perlu dibawa semasa kem. Begitu jugalah dengan geng tasya.

Weh tasya nati masuk hutan aku takut lah kata kayra.
Kau nak takut menda kayra ramai orang bukanya pihak kolej humban kau sorang sorang dalam hutan.
Terlihat muka tidak puas hati kayra terhadap kawanya yang selalu berbicara lepas.
Weh jijie kau asal senyap dari tadi lagi?
Takde lah weh aku takde mood lah adira.

Tiba tiba bunyi cafe semakin riuh kedengaran para pelajar wanita mengatakan hemsem. Dan mula menjerit memanggil oh my god jodohku rupanya empat jejaka pujaan berjalan memasuki cafe siapala lagi kalau bukan taims,fit,haqeem dan luqman.

Ee menyampah betul aku dengan perempuan perempuan dekat sini menjerik panggil oppa. Macam lah hemsem sangat si taims tuh.

Eh kenapa taims tuh pandang aku eh ke aku jer yang perasan e mamat nih kenapa demam ke tenung aku semacam ee scary buat  tak nampak lah. Tasya pura pura tak nampak dan terus menyedok nasi goreng kemulutnya memag dia sedang lapar sekarang.

Dari jauh taims memerhati tasya yang sedang makan. Minah nih cute jugak eh hahah not bad.
Haa kau tengok ape tuh tegur luqman.
Patutlah tengok pujaan hati ke weh kata haqeem
Pujaan hati ape kejadahnya kau?
Alah tuh tasya tuh macam aku tak tahu kau suka adik fit.
Eh diam lah dengar dekat fit nati.
Alah fit jauh kut duk oder makanan .
Haqeem: taims kalau suka tasya tuh kan kau cuba lah rapat dengan dia mana tahu sangkut.
Luqman: yer weh nati kau menyesal plak dia tuh cantik ramai minat. Aku dengar budak laki dekat kolej nih puji dia.
Taims: eh korang nati kem kita ade aktiviti mencabar ke? Taims cuba mengalihkan topik dari pembicaraan tentang tasya.

Tiba tiba datang sekumpulan perempuan gedik ke arah meja mereka.

Suraya: hai taims you dah makan ke?
Taims: nak makan lah nih kawan i tengah oder.
Suraya : oo you nati dekat kem kita duduk lah dua. You jaga lah i, i takut lah dalam hutan.
Haqeem: hahha taims dia bukan bodyguard nak jaga you. Kalau you nak i boleh jadi penjaga you tapi i takut i humban you dalam gaung lah.
Suaraya: aku ade cakap dengan kau ke ?
Haqem: wah dengan taims bukan main lemah lembut.
Taims yang duduk di situ hanya memandang ke arah meja yang diduki tasya sememangnya dia hanya melihat tasya.
Oo patutlah you tak layan i you duk usya perempuan tuh! Ape bagus sangat dia.
Dia baguslah dari kau gedik bidas taims.
Suraya yang sakit hati terus berlalu dari situ diikutu geng nya.

Haqem: weh bapaklah kau halau dia.
Taims : nyamuk perlu dihalau.

To be continued
Hahaha sorry kalau bosan nati next chapter akan beemula bab sweet dan disusuli conflik tidak kepercayaan. Kalau nk sambungan coment dan vote jangan jadi silent reader. Untuk saya jadi semangat lagi nak menulis caiyok🥰❤️

Takdir cinta kita Where stories live. Discover now