Part 13

73 17 5
                                    

Jam sekarang telah menunjukkan pada pukul 3:30 petang, para pelajar telahpun berkumpul mengikutti arahan yang telah ditetapkan oleh miss sal.

Ok semua dah ade? Ok dah ade kan, harini kita akan lakukan aktiviti merentas desa. Terdengar suara tidak senang oleh para pelajar yang mengatakan wuuu macam aktiviti budak sekolah jer, ingatkan masuk U nih dah takde aktiviti macam nih. Ade yang tengah berbisik dan sebagainya.

Woii korang miss tak habis cakap lagi kan? Dengar lah woii laung taims,

Entah woo diam lah korang takde adab ke? Samput fit.

Suara suara yang bising semua senyap.

Eh awak semua nih sabarlah saya tak sempat habis cakap lagi korang dah bising, saya tahu mesti korang akan beranggapan macam nih tapi sabar dulu, saya tak habis cakap lagi nih.
Ok boleh  tak saya sambung nih?

Boleh miss laung semua perlajar,

Ok aktiviti yang saya rancang untuk korang nih lain sikit tauu bukan macam merentas desa yang lain. Aktiviti ini memerlukan dua orang dalam satu group, awak semua kena berlari dengan sebelah tangan diikat dengan sebelah tangan pasangan kamu masing masing, dan bila korang Nampak symboard chapter 1-3 setiap chapter korang kena berhenti dan cari sampai jumpa kertas kata kunci siapa yang cepat jumpa kertas tuh cepatlah korang sampai. Selagi tak jumpa jangan gerak. Ok jelas?

Jelas miss laung semua perlajar.

Miss panggil salah seorang dari kalangan seorang pelajar. Pasangan tuh kan miss ikut macam mana miss? Random ikut sukahati kita atau mengikut pasangan ditetapkan oleh miss?

Ok tq anisa tanya, kumpulan yang saya maksudkan adelah yang telah ditetapkan semasa hari pertama kuliah.

Kedengaran nada tidak senang dari para pelajar kerana kumpulan yang ditetapkan miss sal itu adalah diantara perempuan dan lelaki.

The gedik geng menghentakkan kaki tanda tidak suka akan pasangan dorang.

Nita: euww taknak lah satu kumpulan dengan mamat gemuk aiman tuh dah lah tak good looking geli !!

Aiman: hoi mulut tuh jaga sikit habistuh ingat aku nak ke berpasangan dengan minah popet macam kau please lah.

Nita : eleh gemuk nih banyak bunyi pulak kan aku rembat, bukan ape aku nih kesian dekat tangan aku yang halus nih tersepit dekat tangan kau!

Mereka bergaduh mulut dan menbuat ekprasi muka tidak senang.

Disisi lain isya menbuat muka monyok melihat fit lelaki kesukaanya berpasangan dengan kayra. Sedangkan dia kena berpasangan dengan seorang lelaki yang cukup kacak juga bernama aqil.

Aqil: awak tak suka eh berpasangan dengan saya isya?

Isya: eh tak lah suka jer Cuma sedihlah tengok orang yang kita suka Bahagia dengan orang lain.

Aqil: takpe isya jangan sedih saya yakin satu hari nanti awak akan jumpa dengan lelaki yang ikhlas dengan awak, lagipun awak cantik ape saya pun nak.

Isya hanya tersenyum hambar dia mendengarkan kata kata aqil tetapi seolah berlakon tidak mendengari ucapan dari aqil. Kan bagus fit tuh kau aqil lolong isya dalam hati.

Sementara disisi lain terlihat Suraya sedang bingung tidak tahu harus berpasangan siapa kerana pasangan semejanya tidak dapat menyertai kem ini.

Datang seorang lelaki menyapa iya lelaki itu fhakrul kerana kebetulan pasangan semeja denganya juga tidak datang ke kem.

Kau takde pasangan jugak ke? Dengan aku jer lah last minit tengok budak semeja dengan aku tak datang. Mereka pun besetuju untuk satu group.

Dilain sisi haqeem dan jijie melihat tangan masing masing lalu memandang antara satu sama lain lalu serentak mereka katakan euwww!

Tasya yang terlihat teruja melihat patung katak sebagai hadiah yang bakal didapati kepada pemenang

Tasya: taims saya nak patung frog tuh please sambil menbuat muka cute.

Taims : buat ape nak patung tuh bukan cantik pun

Tasya : alah saya suka dengan patung tuh boleh lah kita kena menang. Kata tasya dengan bersungguh sungguh.

Taims hanya berdiam sambil melihat mimik muka tasya yang cute, ermm tengok lah tapi tak janji tauu.

Sekarang mereka semua dah ade dekat garisan permulaan, sebaik sahaja wisel ditiup taims terus berlari menarik tangan tasya walaupun tangan mereka sudah terikat, mereka meningalkan pasangan lain jauh dibelakang.

Eee taims lajunya awak lari penat lah saya ucap tasya tercungap cungap.

Ee awak nih tasya, kata nak sangat patung katak buruk tuh so saya nak tolong dapatkan lah nih sabar lah sikit.

Ok tahu, tapi laju sangat lah.  penat aaa tasya merengek sudah lah penat haus pulak tuh, begnya juga tidak sempat diambil kerana taims yang terburu buru.

Taims menbuka begnya dan mengambil satu botol air mineral lalu dibukakan penutup botol itu dan diberikan kepada tasya.

Tasya terus minum air yang diberikan dari taims dengan rakus.

Taims menarik tasya untuk duduk dan dia menbongkok kerana melihat tali kasut tasya yang tercabut. Dia meletakkan kaki tasya diatas pehanya dan menbetulkan tali kasut yang tercabut itu. Tasya yang melihat itu hanya tersentak dan menbiarkan sahaja.

Ok dah siap ke minum air? cepat dorang dah makin dekat tuh taims terus menarik tangan tasya untuk meneruskan larian itu.

Disisi lain perlajar lain sedang berlari

Fit,kayra,jijie,haqeem,adira,luqman pov

Fit: woi bapak jauh menghilang taims dengan tasya pakai kaki menda dho pelesit ke?

Kayra hanya tergelak mendengar ape yang fit katakan sememangnya dia pun pelik kemana tasya dan taims menghilang.

Kayra: hhahaa entah lah lagipun taims yang laju sangat tarik tangan tasya maybe sebab tasya cakap nak sangat patung katak tuh.

Jijie : alah mesti taims tuh nak tunjuk gentle sebabtuh sanggup dapatkan patung tuh.

Luqman : bukan nak tunjuk gentle weh dia dah tangkap cintan takkan korang tak perasan sebabtuh sungguh sungguh lari tinggal kita dekat belakang.

Adira hanya berdiam diri kerana masih canggung tanganya diikat di tangan luqman.

Haqeem: korang nih yang perempuan taknak ke patung frog tuh sedangkan tasya tuh sungguh sungguh nak?

Jijie: kitorang ok jer kalau dapat dapat kalau tak takpe.

Luqman: takpe kita relax dulu chill sampai chaptert 3 kita pecut lah simpan tenaga luh.

Fit melihat kayra disebelahnya. Awak taknak ke patung frog tuh kayra?

Kayra: eemm saya ok jer takpe ikut awak lah.

Adira: tak rasa ke yang macam kita and taims with tasya jer yang bersungguh sungguh dengan game nih yang lain berlenggang kankung jer.

Luqman: biar lah dorang senang sikit kita bersaing antara satu sama lain jer.

Disis lain taims dan tasya telahpun sampai di chapter 1 lalu mencari cari dimanakah kertas kata kunci.

To be continued

Hi reader kalau baca nih votes ok orang kata arini tolong orang esok orang tolong balik saya doa yang baca dan votes nih di murahkan rezeki jangan jadi silent reader 😌

Takdir cinta kita Where stories live. Discover now