Part 12

85 19 6
                                    

Dalam mereka duduk di tepi sungai itu, ade sepasang mata yang tengah memerhatikan mereka dari jauh, dengan penuh rasa amarah.

Tak guna punya tasya! Dari zaman sekolah sampai sekarang semua laki yang aku suka, semua bagi perhatian dan suka dekat kau! Aku tak kira aku takkan mengalah untuk kali ini. Aku akan pastikan taimshah dengan kau takkan kemana! Guman suraya sendiri.

Sakit matanya melihat crushnya sedang bergelak ketawa bersama orang yang dia benci.

Ade seorang lelaki menghampiri dibelakang suraya dan menyapanya.

Hi your name suraya kan?

Suraya memaling kebelakang dengan muka yang tak boleh ditaksirkan atau dengan kata lain blur.

Yes my name suraya. Ape yang boleh aku tolong?

Aku tak perlukan bantuan kau. Tapi aku rasa kau yang perlukan bantuan aku ujar lelaki itu dengan muka tersenyum.

Wait kau nih siapa huh? Tiba tiba tegur aku lepastuh cakap cam nih aku tak faham?

Ok let me introduce, nama aku fhakrul. Kau mesti sakit hati kan tengok crush kesayangan kau, rapat dengan perempuan lain. Kalau kau nak pertolongan aku, aku boleh jer tolong kau.

For what kau nak tolong aku? Tiba tiba kau nak tolong macam mana, aku takde masa nak bercakap hal mengarut.

Suraya ingin pergi meninggalkan lelaki itu namun langkahnya terhenti sebaik saja mendengarkan kata kata dari lelaki itu.

Aku boleh tolong kau dapatkan taimshah. Suraya terus berpaling ke arah lelaki itu. Tapi macam mana kau nak tolong?

Senang jer plan nih sangat simple, aku cuba rapat dengan tasya and kau rapat dengan taims sebab aku yakin nanti, hubungan dorang tuh akan makin rapat so kita berpakat hancurkan hubungan dorang.

But kenapa kau nak tolong aku? Kau suka tasya ke?

Hello she is not my type lah. Aku taknak tengok taims tuh bahagia itu jer and you no what?

What?

Kawan kawan aku cabar aku untuk dapatkan tasya. So aku nih lelaki hot takkan tkleh pikat perempuan macam tuh, cuma menjadikan masalah adelah si taims tuh.

Kau ade tak puas hati ke dengan taims?

Ade masa first kolej memang aku dah tak sebulu dengan dia, bukan dengan dia jer dengan geng geng dia sekali. So kau terima tak tawaran aku?

Ok aku terima. Kemudian mereka berdua mula berbincang untuk plan plan hari kedepan.
Ape ye plan dorang😌

Fit pov
Fit yang sedang termenung di hadapan khemahnya memerhati pemandangan kawan kawannya yang lagi berseronok buat hal masing masing. Ade yang tengah berselfie, ade yang bercouple, dalam kategori couple tuh ade adiknya juga iaitu tasya matanya berbulu melihat tasya yang mula rapat dengan taims.

Alah masa mula mula hari kolej gaduh tak ingat dunia sekarang hampeh main petik petik bunga pulak. Guman fit yang geli melihat adiknya dengan taims di depan sana.

Taims & tasya pov

Selepas bangun dari tepi sungai mereka berdua ingin menuju ke khemah.

Taims yang melihat banyak bunga bunga semasa perjalanan menarik pergelangan tangan tasya.

Eh awak jum kita pergi dekat pokok bunga tuh,
Tasya yang ditarik taims tersentak. Haa ok jum.

Taims memetik satu bunga yang cantik lalu memegang dagu tasya dan menyelitkan bunga itu ke telinga tasya. Kejadian itu ditontoni oleh nita dan isya.

Takdir cinta kita Where stories live. Discover now