17

21 13 3
                                    

İlayda hanım: Mert'e yakın ol. Sende fark etmişsindir, ben ve Mert pek iyi anlaşamıyoruz. Ona yakın ol derken kötü bir şey kastetmiyorum. Ben sadece onun güvenini kazan ve ne planladığını öğren.

Ben: bir denerim ama Mert bey bana güvenmeyecek kadar zekidir.

İlayda hanım: onu bir süre oyalasan bile yeter.

Ben: İlayda hanım eğer bir planınız varsa bana da anlatabilirsiniz.

İlayda hanım: merak etme bir gün anlatacağım.

Sanarım asla anlatmayacak. Bana hala yeterince güvenmiyor.  Acaba bana verdiği görevi yapabilirsem bana güvenebilir ki? Hayır, gerek yok. Mert beye yaklaşmak mı? En son bayıldığım da ona söylediklerimden sonra bana kötü davranmamasına şükretmeliyim. Her neyse bunu düşünmeyi bırakmalıyım, bu saçma konuyu fazla uzatmamalıyım.  İlayda hanımın söylediklerini unutmaya çalışırken odama doğru yürüyordum. Kafamda yine bir sürü soru vardı, bir sürü düşünce. Birden bire birine çarpmam ile geriye doğru bir kas adim attım. Karşımdaki kişinin yüzüne anlamsız ve boş bir şekilde bakıyordum. Hala İlayda hanım ve Mert beyi aklımdan çıkarmamıştım ki karşımdaki yüzü tanımamla irkilmem bir oldu. Çarptığım kişi Mert bey di. Sanki gerçekten kötü bir şey yapmışım gibi korkuyordum. Aslında yaptıklarından değil düşüncelerimden korkuyordum.

Mert bey: senin bu dalgın dalgın yürümeni ne yapıcaz?

Alaycı bir ses tonuyla konuştu ve gülüp yanımdan geçti. Ahh doğru ilk günde ona çarpmıştım. Bende sırıtarak odama geçtim.

Diğer günler sıradandı ama Mert bey bana tuhaf davranıyordu. Fazla yakın ve sıcak, eskiden böyle değildi. Neden birden bire değişti. İlayda hanım o günden sonra Mert Bey'in konusunu hiç açmamıştı. Sanarım kararıma saygı duyuyordu. Sonuçta istediği şey öyle herkesin yapacağı bir şey değildi. Bende bu konu hakkında düşünmeyi tamamıyla bırakmıştım. Taaa ki İlayda hanım  birkaç dosya almam için beni lunaparka gönderene kadar normalde lunaparka pek gitmeyen bir insanım aslında hiç gitmedim. Eskiden arkadaşlarla öyle kalabalık bir yerde olmayı sevmediğim için gitmezdim. Sonra da biraz yoğundum. Tam işimi halletmiş ofise dönüyordum ki İlayda hanım mesaj attı ve " işin bittiyse şirkete gelmeme gerek yok. Bu günlük işin bitti' dedi. Mesajı okuduktan sonra tam başımı kaldırdım ve biraz lunaparkın gürültüsünü dinledikten sonra yüzümü buruşturup. " Bari eve gideyim" dedim. Sonra tam arkamdan bir ses geldi.

?: Ya da bu gün benimle biraz eğlenirsin?

Hızlıca arkamı döndüm ve konuşan kişiye baktım. Konuşan kişi Mert bey'di. Bana doğru bakarak hareketlerini izliyordu. Neden bana bu kadar yakın davranıyor. Eskiden çok umursamadım ama bu bir patron için fazla tuhaf bir teklif değil mi? Acaba o  bana yaklaşıp İlayda hanım hakkında bilgi mi istiyor?

                      ***********

Mert bey, odasında asistanı ile oln konuşmasına bir göz atalım.

Mert bey: İlayda bu arlar çok durgun kesin bir şey planlıyor ama bunu nasıl öğrenebilirim?

Mert bey biraz endişeli ve sınırlı bir şekilde elindeki telefonu yere bıraktı. Asistan Mert Bey'in soylediklerini düşünerek odanın önünden geçen İlayda hanım ile Aleyna'yı görmesiyle tekrar Mert beye döndü

Asistan: bu aralar İlayda hanım Aleyna ya çok ısındı. Sanarım onun en uzun asistanı Aleyna oldu. İlayda hanım Aleyna ya kesinlikle güveniyor gibi gözüküyor. Eğer bir şeyler planlıyorsa Aleyna biliyor olabilir.

Mert bey: ama Aleyna İlayda kadar zeki biri onun ki kolay bir şekilde konuşacağını sanmam.

Asistan: peki aklınızdan ne geçiyor?

Mert bey: Aleyna gerçekten çok soğuk biri gibi duruyor. Bakalım benim karşımda da soğukluğunu koruyabilecek mi?

Dedi ve gülerek İlayda hanımın odasından ayrılan Aleyna'ya baktı.

Geçmişin Kalıntıları Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin