22

17 12 1
                                    

Bu gün şirkete Hüseyin bey şirkete gelip şirketin durumuna bakacaktı. Hüseyin bey  beş altı ayda bir şirkete gelip durumu kontrol edermiş. Ben Hüseyin beyi daha önce hiç görmemiştim. Bu yüzden çok heyecanlıydım. Hatıralarıma göre Hüseyin bey iyi biriydi sadece kördü. Gözünün önünde yaşananları görmüyor, duymuyordu. Ama ondan hiç zarar görmemiştim.

Hüseyin Bey'in gelmesine bir saatten az bir süre varken İlayda hanım beni yanına çağırdı.

İlayda hanım: hazırlan dışarı çıkıyoruz .

Ben: nereye gidiyoruz efendim?

İlayda hanım: eve.

Ama bir saat sonra Hüseyin Bey gelecekti. Neden şimdi eve gidiyorduk ki? Hemen odama gidip bir kaç şey almıştım ve koridorda İlayda hanımı beklemeye başlamıştım.

Arkadan bir el omzuma dokunmuştu. Haliyle irkilip hızlıca arkamı döndüm. Arkamda Mert Bey'i görünce rahatladım. Serkan meselesinden sonra epey korkmaya başlamıştım.

Mert bey: nereye gidiyorsun?

Ben: bilmem İlayda hanım bana hazırlan dedi.

Tabiki de ona söylemeyecektim ne olursa olsun ona güvenemezdim. Biz konuşurken İlayda hanım odasından çıkmıştı. Ben İlayda hanımı görür görmez onun yanına gitmiştim. Sonra şirket çıkışına doğru yürümeye başlamıştık. Tam çıkacakken arabadan inen Hüseyin beyi görmüştük. İlayda hanım onu görmüştü ama sanki görmemiş gibi yoluna devam ediyordu ta ki Hüseyin bey İlayda hanım'a seslenene kadar.

Hüseyin bey: İlaydaaa nereye gidiyorsun.

İlayda hanım: evde bir dosya unutmuşum da onu almaya gidiyorum.

Hüseyin bey: tamam kızım geldikten sonra bana uğra.

İlayda hanım tamam der gibi başını salladı ve arabaya doğru yürümeye devam etti. Tuhaf şeyler hissediyordum. İlayda hanımda bir tuhaflık var ama ne?
İlayda hanım ve ben eve girmiştik ben yine salonda bekliyordum. İlayda hanım odaya girip bir süre çıkmadı. Ben çok susadığımdan dolayı mutfağa gitmiştim. Tam su koyup içecekken telefonumun çalmasıyla elimdeki bardağı tekrar tezgaha koyup telefona baktım. Arayan şirketteki arkadaşlardan biriydi.

Arkadaşım: nerdesin? Burda büyük olay oldu İlayda hanım ile hemen buraya gel. Hüseyin Bey'in durumu iyi değil.

Ben: ne oldu Hüseyin beye?

Arkadaşım: o vuruldu!

Telefonu kapatıp hemen İlayda hanımın odasına koştum. İlayda hanım odasında oturmuş bir kaç fotoğrafa bakıyordu. Yanındaki telefon ise çalıp duruyordu. İlayda hanım oldukça sakin görünüyordu.

Ben: İlayda hanım, Hüseyin bey-

İlayda hanım: biliyorum

İlayda hanım neden bu kadar sakin? Sakinliği giderek aklımdaki soruları çoğaltırken odaya aniden bir adam girdi. Adamı tanımaya çalışıyordum. Berk bey!

Berk bey: İlayda hemen hastaneye gitmeliyiz!!

İlayda hanım: neden ne olmuş?

Berk bey: babamız vurulmuş!

İlayda hanım: nee!

Ben az önce İlayda hanım'a zaten söylemiştim. Şu anda İlayda hanım Berk beye oyun oynuyo. Evet şu anda eminim Hüseyin beyi İlayda hanım vurdurmuş. İyi de neden!? Hüseyin bey ile aralarında ne varki? Neden onu öldürmeye çalıştı. İlayda hanım'a şaşkınlık ile bakarken o ise Berk bey ile arabaya binip hastaneye gidiyordu.

Hüseyin Bey'in yattığı hastane odasının önünde iki tane koruma vardı içeride ise sadece Mert bey ve Hüseyin bey vardı. İlayda hanım ve Berk bey Hüseyin Bey'in yatağının başına sandalye çekip oturdular. Ben ise kapının orada olan biteni izliyordum.

İlayda hanım: kim yaptı bunu!?

İlayda hanımdan her saniye daha çok nefret ediyordum. Bunlara daha fazla katlanamayıp Kendimi odadan dışarı attım. Dışarıdaki koltuklardan birine oturup olanları düşünüyordum. Birden bire yanıma birisi geldi. Korkuyla yanıma baktığımda, yanımda Mert beyi gördüm. Bu olanlardan sonra baya baya herşeyden korkar olmuştum. Sanarım Mert beyde içeride İlayda hanımın yaptığı sevgi gösterilerine dayanamamıştı.

Ben: iyi misiniz?

Mert bey: kafamı bazı şeyler kurcalıyor.

Sen birde bana sor. En azından sen hiçbir şey bilmediğin için bir şey yapmıyorsun. Peki ya ben herşeyi bilipte hiçbir şey yapamayan ben ne yapayım?

Ben: anlıyorum.

Mert bey: sende benim şüphelendiğim şeyden şüpheleniyorsun değil mı?

Gözlerini bana sabitlemis bir cevap bekliyordu. Aslında gerçekten ona söylemek istiyordum. Herşeyi İlayda hanımın yaptığını. Peki fikrimi değiştiren şey neydi? İlayda hanımın çizgiyi aşması mı? Yoksa Mert Bey'in bana yakın davranıp benim gibi hissetmesi mi? Ya da artık yorulmuş ve korkmuş olamam mı?
Tam ağzımı açıp bir şey söyleyecekken. Odanın kapısı açıldı ve İlayda hanım odadan çıktı.

Geçmişin Kalıntıları Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin