(((سلسلة عشق الرجال)))
(((الجزء الثالث من رحم للايجار)))
(((حب الفرسان)))
(((الفصل التاسع)))
🌹بقلم ريحانة الجنه🌹في قصر الحديدي وفي مكتب رعد الحديدي... بالتحديد... كان رعد مجتمع مع مهاب عز الدين. وشهاب..وفادي.. وچواد..وياسوو...وريان
الكل في هدوء وحالة غضب مكتوم....
مهاب بضيق: انا عارف ان اختفاء وخطف ماسة مش هين...بس كمان اللي حصل. مع لمار مش قليل ويهمني زيك واكتر يا رعد...قرار زي اللي اخدته بخصوص جوازها ده.مش من حقك لوحدك...كان لازم تبلغني قبل ما تقرر..
رعد اتنهد بثقة: صدقني يا مهاب الموضوع مالوش علاقة بعناد معاك او اي مشاكل بينا...بس انا عملت اللي متأكد انه صح وفي مصلحتها....لمار محتاجة قائد يكون في حياتها راجل يقدر يمسك زمام امورها....لمار الكل دلعها بما فيهم انا بس ما تخيلتش ان الدلع ممكن يوصلها لكدة...
مهاب بغيظ من رامي : اااااه بس انا اطول رقبته هاخد روحه...ابن الكلب يعمل في حفيدتي انا كدة!!؟
رعد بغضب ووعيد: انا السبب حازم رشدي تاره معايا انا من سنين حاول يوقعني ما عرفش حاول ياذيني في فادي زمان وكان هيضيعه من ايدي واستخدم شوية كلاب علشان يوصل لهدفه بس كمان ما قدرش....جاي النهاردة بيحاول يضيع عيلتي واحفادي....بس وعد ليكم كلكم كل مصيبة اتسبب فيها لحد من عيلتي هدفعه تمنها غااالي اوي......
مهاب اتنهد: ما تلومش نفسك يا رعد كلنا ولينا اعداء يتمنوا نهايتنا...بس المهم نفضل كلنا مع بعض...احنا قوتنا في جمعتنا مش فرقتنا...
فادي بعصبية: هو الكلب حازم ده ممكن يكون ورا خطف ماسة!!؟
رعد بص لمهاب بحيرة واتنهد...
مهاب بجدية : ايوة يا فادي انا كمان اتأكدت من كدة...حازم عامل زي السرطان بيتوغل في العيلة دي علشان يوقعها...بس ربنا يستر مش عارفين الدور علي مين بعد ماسة ولمار....
فادي بغضب لرعد: انت عارف ايه تاني ومخبيه عليا...قولي وريحني دي بنتي ؟؟
رعد اتنهد: فارس..
فادي بدهشة : فارس مين!!؟
رعد بجدية: الشاب اللي انقذها وجابها هنا..كان مكلف بخطفها....ودي كانت لعبة مش اكتر....وهو اللي خطفها واخدها....
فادي بعصبية وجنون: فااارس...ااااه يا ابن ال....انا.!! يخطف بنتي انا!!!؟ ده انا هقتله بس الاقيه هقتله....
رعد بتفكير وهدوء: اهدي يا فادي الموضوع مش سهل فارس قاتل محترف...مش اي واحد واسأل اخوك وفارس وجواد عن اللي عرفوه عنه....الواد ده مش سهل وهنتعب لحد ما نرجع ماسة...بس الاكيد انها مش هترجع بسهولة واحنا لازم نكون هادين وبنفكر..ما ينفعش عدوك يلاقيك متوتر وخايف ومرعوب...كل ما يشوف هدوئك وعقلك وسكوتك...بيخاف ويترعب...ويفضل منتظر رد فعلك وخطوتك الجديدة....
أنت تقرأ
روايه حب الفرسان الجزء الثالث من رحم للإيجار . (((سلسلة عشق الرجال)))
Romanceاجتماعي رومانسي