(((سلسلة عشق الرجال الجزء الثالث من رحم للايجار)))
((حب الفرسان))
(( الجزء الثاني من البارت الثاني والستون ))
🌹بقلم ريحانة الجنه🌹وقف بالعربية ببطئ وهدوء والتفت ليها وهو مشفق عليها وعلي حزنها والحمل الكبير اللي اتحملته..
وليد بهدوء: تحبي انزل واطلع معاكي فوق!!
هي تايهة..مترددة...متوترة ...ويمكن كمان خايفة..لكن جواها تصميم غريب انها تمشي الطريق للنهاية وتحاول تعمل اللي ضميرها بيفرضه عليها حتي لو علي غير هواها..
اتنهدت بتماسك وحزن: لا مافيش داعي كفاية تستناني هنا ..
وليد بحيرة وقلق: بس انا مش هكون مطمن كدة وانتي لوحدك مش ضامن رد فعل البنت عليكي يكون ايه !!
ماليكة بهدوء: مش انت قولتلي انها معظم الوقت مع والدتها لوحدها وان والدها متوفي واخوها دلوقتي مش موجود!! يعني هي حاليا لوحدها مع مامتها اكيد مش هتضربني يعني!! خصوصا اني مش هأذيها!!
وليد بضيق: انا متاكد انها دلوقتي لوحدها مع والدتها وان أخوها مش فوق..بس البنت بعد ما تعرف انك من طرف مالك أكيد مش هتديكي فرصة تتكلمي اصلا بعد اللي عرفته منك والسبب في وانك بتدوري علي البنات والستات دي ..متأكد مافيش واحدة منهم هتتحمل إسمه اصلا علشان تعرف سبب وجودك!!
ماليكة غمضت عيونها بدموع وحزن: أرجوك يا وليد ريحني واسمع الكلام ...استناني هنا وانا لو حصل أي شئ هنزل بسرعة او هكلمك تطلعلي..انا مش حابة انك تطلع معايا ولا هينفع تكون معايا في أي مرة جاية...كل واحدة منهم فيها اللي مكفيها من الزل والاهانة ...مش هينفع أكمل عليها بوجودك في موقف زي ده!!
وليد اتنهد بإستسلام : تمام انا مستنيكي ولو اتأخرتي هطلعلك... خدي بالك من نفسك يا دكتورة ارجوكي!!
ماليكة هزت رأسها بخفة وتأكيد ونزلت بهدوء وطلعت لشقة أول ضحية من ضحايا مالك...واللي كانت في أول قائمة الاسماء اللي سابها ليها في وصيته!!...
وقفت قصاد الباب وهي مترددة ومتوترة وأخيرا ضربت الجرس!!
بعد دقائق فتحت ليها الباب بنت في اوائل العشرينات من عمرها ...جميلة ..بسيطة...لكن كانت مستغربة شكل ماليكة وهيأتها...واضح انها من طبقة ومستوي مختلف كتيير عن اللي هي عايشة فيه ومش فاهمة هي واقفة علي بابها هي بالتحديد ليه !!؟نرمين بدهشة: نعم!! مين حضرتك!!؟
ماليكة بإبتسامة هادية : إنتي نرمين السيد مش كدة!!؟
نرمين بقلق وخوف: ااايوة انا !! لكن انتي مين وعايزة إيه!؟
ماليكة بتتلفت حاوليها بحرج! احمم..طيب هو ممكن ندخل جوا نتكلم بدل واقفة السلم دي!! يعني علشان اعرف افهمك واشرحلك انا مين وجايالك ليه!؟؟
أنت تقرأ
روايه حب الفرسان الجزء الثالث من رحم للإيجار . (((سلسلة عشق الرجال)))
Romanceاجتماعي رومانسي