الفصل الرابع عشر

18.9K 418 7
                                    

((( سلسلة عشق الرجال)))
(((الجزء الثالث من رحم للايجار)))
(((حب الفرسان)))
(((الفصل الرابع عشر)))
🌹بقلم ريحانة الجنه🌹

كان بيسمعه بإهتمام وتفكير....فارس بالنسبة ليه ابن ومن صغره بيحبه هو وكل الناس وكمان بيعملوا حسابه في كل كلمة...فارس بالنسبة ليهم زيهم ومنهم....وبيخافوا عليه ويحموا ويفدوا بكل شئ...

.الشيخ غارب...شيخ حكيم من اكابر الشيوخ والعائلات بينهم....وكلمته مسموعة....تقريبا مربي فارس وعارف اسراره وخباياه....

فارس اتنهد بملامح غاضبة: بس يا شيخ....دي الحكاية....وانا مش هسيبها مستحيل اسيبها او اسمح لحد يمس شعرة منها...

الشيخ غارب: بس يا ولدي انت كدة بتقهر قلب ام واب...وبتلحق بيهم العار...الا العرض يا فارس يا ولدي...ده تاره الدم...وانت سيد العارفين....خصوصا ابوها ورچال العيلة الا قهر الرچال يا ابني...

فارس قام وقف بعصبية وجنون: واني اسيبها تتخطف وتتباع زي السبايا ده مش قهر!!! لما تتاخد قصاد عيني واسيبها تدنس من كل كلب منهم ده مش قهر!!! ماسة بالاخص عليها العين دي مطلوبة بالاسم دون عن كل بنات وستات عيلة الحديدي...ماسة مطلوبة تسافر برا يا شيخ....ماسة مدفوع فيها كتييير اوي.....انا لو رجعتها لاهلها هتتاخد من وسطهم في ساعة زمن....وانا امووت ولا ده يحصل...سامع يا شيخ اموووت.احسن ليا..ولا اني ابعد عنها...

الشيخ غارب بهدوء: طب اهدي واقعد يا ولدي...اقعد الله يهديك....

فارس قعد جنبه بضيق وحيرة: المهم انا عايز منك موافقة هقعد بيها هنا ولا اخدها واشوف مكان تاني من الاماكن اللي تبعي!!!؟

الشيخ غارب ابتسم بثقة: وانت هتلاقي مكان تاني اامن عليها وعليك من اهلك وناسك...!!! ثم يا فارس المكان هنا لا يقدر يدخله مافيا ولا حتي حكومة وانت سيد العارفين....

فارس ابتسم براحة : اعتبر ده وموافقة يا شيخ!!!؟

الشيخ غارب: طبعااا بموافقة بس عايز منك حاجة..لمصلحتك ومصلحتها...

فارس عقد حاجبه : خير يا شيخ!!!

الشيخ غارب : تكتب كتابك عليها

فارس بدهشة: كتابي!!! ازاي يا شيخ!!! واهلها!!! هتجوزها من غيرهم!!؟

الشيخ غارب بجدية: اسمع يا ولدي...انا اساعدك في اي شئ الا العرض...انت هتعيش بيها هنا لحالك...وهتمنع نفسك يوم!!! اتنين!!! شهر!!! شهرين!!؟ لحد امتي....!!!! تنكر انك ما مستهاش!!؟

فارس بنفي: لا لا يا شيخ....ماسة دي مش هتكون ليا الا في الحلال اقسملك ما مستها....

الشيخ غارب اتنهد : بس خدت منها اللي يروي عطشك!!! دوقت حلاها يا فارس!! وده انا مش هوافق عليه....والا هتتحرم عليك تشوفها او تنفرد بيها لحد ما ترجع لاهلها وتنزاح الغمة وتتجوزك....شورها وشور حالك...ورد عليا...لو قولت اه.!!! هعملكم عرس اشد من عرس حليمة بنتي اللي بيقام بقاله ليالي...وهيتمم الليلة...

روايه حب الفرسان الجزء الثالث من رحم للإيجار . (((سلسلة عشق الرجال)))حيث تعيش القصص. اكتشف الآن