(((سلسلة عشق الرجال الجزء الثالث من رحم للايجار)))
((حب الفرسان))
(( الجزء الاول من البارت الثاني والسبعون ))
🌹بقلم ريحانة الجنه🌹.
وقف محرك العربية بهدوء والتفت ليها بحزن علي حالها واللي بتعرفه في كل مرة بيوصلها لنفس المشوار اللي بيتكرر ولكن كل مرة مكان جديد وشخصية جديدة وحكاية مختلفة ..حكايات كلها انكسار وحزن ودموع .. مشوار الوجع واللي بقي حياتها من يوم ماعرفت حقيقته !! واللي لسة مستمر معاها ومش عارفة هتخلص من الحمل التقيل المرهق ده امتي وازاي !!وليد بص عليها بشفقة واتنهد بهدوء: احنا وصلنا ...جاهزة !!
غمضت عيونها بآلم من اللي هتشوفه وتعرفه بعد دقائق معدودة !! بتتمني ترجع وتمحي كل شئ عرفته وتتراجع عن المسؤلية المتعبة دي.. لكن اللي بيخليها تكمل المشوار للنهاية الضحايا دول!! ايوة هما حاليا السبب الاول اللي بيخليها تكمل علشان تطمنهم وتحسسهم انهم في آمان وخلاص!! السجان اللي كان حابس ذنوبهم وغلطاتهم مات وانتهي وانتهت معاه المعناه والقلق من اكتشاف المستور ! يمكن في البداية كانت بتحاول علشانه ..علشان يسامحوه لكن حاليا وبعد اللي شافته وعرفته بقت المسامحة دي اخر أمل ليها !! مش كلهم كان عندهم القدرة علي مسامحته !!
اخدت نفس طويل بتعب وحركت رأسها بتأكيد: ايوة جاهزة مش هتأخر عليك...
وليد بقلق عليها: ليه كل مرة بترفضي اني اكون معاكي!! علي الاقل اخفف عنك حدة الموقف وبدايته واللي بتسمعيه منهم في البداية اول مابيعرفوا انك من طرف مالك!! خاليني انا اخد الصدمة دي وانتي كملي !! انا حقيقي مش عارف انتي لسة متحملة كل اللي بيحصل ده ازاي!!
ابتلعت غصة وجع وابتسمت ليه بسخرية: يمكن اتعودت علي الصدمات يا وليد !! يمكن احساسي مات !! يمكن مابقاش يفرق معايا رد فعلهم العنيف عليا في البداية!! الهدف اللي بوصله في نهاية المقابلة يستاهل اني اتحمل !! كفاية الراحة والفرحة اللي بشوفها في عيونهم لما بيعرفوا انهم بقوا احرار!! مافيش تهديد !! مافيش ذل وانكسار!! مافيش مالك في حياتهم من تاني !!؟
وليد اتنهد بموافقة ليها علشان يريحها: عموما انا موجود رهن اشارة منك لو حصل اي حاجة تخوفك كلميني هكون عندك في لمح البصر..وعموما انا مظبط كل شئ زي كل مرة هي حاليا لوحدها اطمني !!
ماليكة ابتسمت ليه بشكر: انا حقيقي متشكرة اوي يا وليد !! انا من غيرك مش عارفة كنت هعمل ايه !! كنت هوصلهم ازاي وازاي كنت هطمن كدة من غيرك!! انا فعلا تعباك معايا مش لاقية كلام يوفيك حقك ولا اشكرك بيه!!
وليد ابتسم: مافيش شكر يا دكتورة ده واجبي ناحيتك !! حضرتك انسانة جميلة تستاهلي كل خير وبجد ماكنتيش تستاهلي كل الوجع ده لكن ده قدر ربنا ولعله ليه حكمة فيه احنا لسة مش عارفنها !! كمان حضرتك وفادي بيه والملك ليكم عليا افضال كتير!! انا تقريبا جزء من العيلة والدي كان بيشتغل مع الملك من زمان وحاليا انا كمان وتقريبا الملك هو اللي مربيني وعلمني كل حاجة ..انا الراجل بتاعكم يا دكتورة مش غريب علشان تشكريني !! والملك مفرغني ليكي انتي وبس لحد ما تنهي كل حاجة وتستغني عني وعن خدماتي .ولحد ده ما يحصل انا تحت امرك ٢٤ ساعة متواصل !!
أنت تقرأ
روايه حب الفرسان الجزء الثالث من رحم للإيجار . (((سلسلة عشق الرجال)))
Lãng mạnاجتماعي رومانسي