(((سلسلة عشق الرجال الجزء الثالث من رحم للايجار)))
((حب الفرسان))
(( البارت الثالث والستون ))
🌹بقلم ريحانة الجنه🌹.شايف في عيونها الحزن ..وملامحها مسيطر عليها الحيرة والتفكير والتيه!!!
يمكن كان بيتمني انه يكون أول حبيب ليها ومشاعرها ليه لوحده!! ما كنش حابب انه يكون في الصراع والحرب دي كلها علشان بس يحاول يقرب منها .فضلا عن إنه يخليها تحبه وتتعلق بيه!!
الازمة انها مش مجرد واحدة مجروحة وخارجة من تجربة مريرة لا !! دي عاشقة ومغرمة لكن موجوعة ومحتارة وحزينة!!
بيتمني يشوفها نسيت وتخطت المرحلة دي والحكاية كلها وتبدأ معاه من جديد!! لكن هو للاسف قصاد سد منيع وقوي ...وهو خصم شديد وشرس!! شديد وشرس في حجم حبها ليه وتعلقها بيه حتي برغم جرحه ليها والوجع اللي اتسبب فيه!! لكن لسة مكانه محفور جواها وذكرياته مطرداها في كل مكان ..وكل حوار ..وكل موقف...اتنهد بحزن وابتسم بخفة وهدوء وهو بيتأملها وهي بتستعد لتسجيل الاغنية الجديدة!!
مرتضي بحب: هاه يا فنانة!! مستعدة للتسجيل!!؟ ولا تحبي نعيد بروڤة تاني !!
چنا ابتسمت بلامبالاه واتنهدت: لا يا مرتضي جاهزة بلغهم اني داخلة اسجل ...
مرتضي اتنهد: ليه اختارتي الاغنية دي بالاخص يا چنا!! انا وقتها عرضت عليكي أكتر من أغنية ويمكن كنت شايف ان كان فيه أغاني تانية مناسبة للجو الصيفي اللي احنا فيه وللحفلات اللي جاية ليه اختارتي الدراما والحزن!؟
چنا اتنهدت بوجع وابتلعت غصة آلم وفراق : يمكن لاني حستها أكتر!؟ ويمكن لانها شبهي!! ويمكن لانها فيها أمل برغم الحزن!! مش عارفة يا مرتضي صدقني!! لكن اول ما سمعتهاني حستها اوي ولمست قلبي!!
مرتضي قرب منها بحزن وتمني: چنا انتي لازم تنسي أكمل!! صدقيني ضروري تبدأي من جديد!! مش لازم أبدا توقفي حياتك ودنيتك علي شخص ما شوفتيش منه غير الاذي والجرح !! انتي من حقك وحق نفسك عليكي تسلميها لإنسان يحبك ويختار راحتك وسعادتك حتي لو علي حساب نفسه!! مش شخص أناني ومغرور كل الدنيا لازم تكون خاضعة ليه ولرغباته هو بصرف النظر عن مين اللي هيتألم قصاد رغبته دي مش مهم!! المهم هو وبس!! بصي حاوليكي وشوفي الناس اللي بتحبك بجد!! يمكن تلاقي الانسان اللي يتمني رضاكي وسعادتك حتي لو علي حساب سعادته هو !!
چنا اتنهدت وابتسمت بحزن: مرتضي انت تعرف سبب طلاقي من أكمل!!؟
مرتضي عقد حاجبه بدهشة: أيوة علشان هو مش بيخلف !! ده اللي سمعته وعرفته !! وإنتي من حقك تتجوزي وتخلفي وتعيشي حياتك بشكل طبيعي!! لكن هو إنسان اناني عايز يحكم عليكي تعيشي محرومة طول عمرك من الاطفال!! هو فيه سبب أكبر من كدة ولا أهم !!؟
چنا ابتلعت آلمها وجرحها بقوة وتماسك: بس مش أكمل لوحده اللي مش بيخلف يا مرتضي!!
أنت تقرأ
روايه حب الفرسان الجزء الثالث من رحم للإيجار . (((سلسلة عشق الرجال)))
Romansaاجتماعي رومانسي