(((سلسلة عشق الرجال الجزء الثالث من رحم للايجار)))
((حب الفرسان))
(( الجزء الثاني من البارت السابع والستون ))
🌹بقلم ريحانة الجنه🌹..
كان واقف قصاده بيلتطقت انفاسه بإرهاق وتعب لكن عيونه كان فيها انتصار كبير...انتصار وثأر كرامة...ورجولة...ووجع...وقتها بس اتأكد انه رجع أكمل من تاني...رجل الراجل اللي كان عليه قبل الازمة دي....وقت ما اتخلص من سرطان كان متوغل في حياته وافسدها وضيع اجمل مافيها...وكان لسة مستمر في تدميره....بص ليه آخر نظرة وهو بيودع فترة مؤلمة من حياته ..قتله وقتل معاه لحظة الضعف الوحيدة اللي مر بيها...قتل معاه انكساره وقلة حيلته...قتل معاه اكبر ذنب ارتكبه في حياته!!!
التفت وبعد عنه وفتح الباب بتعب وكان مهاب واقف منتظره بلهفة وقتها شافه ابتسم بثقة وارتياح لانه كان متأكد انه هو اللي هيخرج من الباب!!
قرب منه وربط علي كتفه بعزم : كنت متأكد انك قدها ومن غير سلاح!! انت جواك اللي اقوي من اسلحة الدنيا دي كلها!! مع ان لو كان حصل العكس وكان هو اللي فتح الباب كان هيلاقي رصاصتي انا بتستقبله في صدره ما كنش هيخطي خطوة واحدة برا الباب ده!!
أكمل وقتها غصب عنه دمعه هربت من عيونه : انا ما قتلتوش هو !! انا قتلت ضعفي !! قتلت الشيطان اللي ضيع رجولتي وكسرني! قتلت وجعي ويأسي من حياتي !! تفتكر بابا دلوقتي مرتاح!!
مهاب اتنهد بحزن : اكيد مرتاح لانه كان بيموت وهو خايف عليك!! كان مستعد يموت مقابل انه يتخلص من ماجد!! ايوة ابوك مرتاح لانك دلوقتي في آمان!! لكن خد بالك انت لسة مش في آمان من نفسك!! نفسك هي اكبر عدو ليك!! رودها وخاليك حازم وشديد معاها...خاليها هي اللي طوع ليك مش انت اللي طوع ليها وضعيف معاها...اقوي وخاليك فخور بنفسك حتي مع عيوبك اللي ممكن الكل يعايرك بيها!! خاليك متأكد من رجولتك اللي مافيش شئ ولا مخلوق ممكن يهزها لمجرد انك اتحرمت من شئ ربك هو اللي كاتبه عليك مش العباد!! عمر حرمانك من الخلفة ما ينقص من رجولتك!! اللي ينقص منها حقيقي انك تصغر في عيون نفسك وتهون عليها وبسبب كدة تصغر في عيون غيرك وتهون عليهم!! انت كبير وعظيم وربنا انعم عليك بحاجات كتير تعوض الخلفة والاولاد افرح واستمتع باللي ربنا وهبه ليك وبلاش تبص للحاجة الوحيدة اللي حرمك منها لسبب عنده هو وحده يعلمه!! عيش حياتك مع مراتك اللي حبتها وعشقتها...انجح في شغلك واكبر وحقق نفسك واثبت للعالم كله انك مش ناقصك شئ..وولاد العيلة كلهم ولادك ...هو انا النهاردة واقف فين ومع مين!! مش معاك!! فين مروان دلوقتي يا أكمل!! للاسف مش معانا!! يعني انت ممكن تبقي اب وسند لاي ولد او بنت من بنات اخواتك واصحابك في العيلة انت اللي تكون جنبه مش ابوه اللي خلفه!! فاهمني حبيبي!!؟
أكمل وقتها بكي بحرقة ورمي نفسه في حضن مهاب...مهاب ضمه بحنان وضرب علي ظهره بقوة: اجمد وخاليك راجل...ريما أمك محتجالك...وچنا مراتك..وجدك وجدتك كمان ...الكل محتاجلك هما عيلتك اللي محتاجة قوتك وانك تكون واقف علي رجلك!! وانا جنبك وفي ظهرك لحد ما اموت مش هسيبك...كلنا في ظهر بعض ولازم نفضل كدة وانتم من بعدنا لازم تفضله في ظهر بعض وحمي لبعض!! خاليكم عيلة جوا العيلة وكملوا اللي احنا بدأناه!!
أنت تقرأ
روايه حب الفرسان الجزء الثالث من رحم للإيجار . (((سلسلة عشق الرجال)))
Roman d'amourاجتماعي رومانسي