سلسلة عشق الرجال الجزء الثالث من رحم للايجار)))
((حب الفرسان))
((البارت الستون ))
🌹بقلم ريحانة الجنه🌹فتح باب اوضتها بهدوء ودخل وبرغم شدته وتحمله لكل المواقف ..وبرغم كبرياء الحزن اللي ملازمه واصبح صفة اصيلة من صفاته الا انه حزنه عليها وعلي حالها كان واضح وظاهر ...قرب منها بترقب وحيرة ..الكلام مبتور ...المواساه مدبوحة...الصبر محتاج طاقة وهي مفتقدة الطاقة والاحتمال....كانت متكومة علي نفسها ودافنه كل جوارحها بخوف وهروب حتي من الفضاء اللي محاوطها في الاوضة ...بتبعد عن أي مساحة حتي لو كانت ابعاد سريرها اللي انطوائها علي نفسها فيه مستغل ابسط واصغر مساحة فيه!!!
رعد اتنهد بحزن ورفق: لحد إمتي يا ماليكة !! كفاية حزن انتي علي حالك ده من ايام من يوم ما وصلتي مصر !! انا مش هلومك علي حزنك ووجعك لكن لازم علي الأقل تتماسكي شوية انتي كدة بتنهاري وبتضيعي قصاد عنينا واحنا مش قادرين نساعدك!! حزنك في قلبك مافيش حد يقدر يخرجه غيرك انتي !!
كانت بتسمعه بلامبلاه وسكوت ...عيون متحجرة ثابتة...الدموع فيها بتنزف من غير أي احساس ولا أي رد فعل!! ملامح جامدة مش متأثرة بأي شئ...حالة من الصمت والهروب ما تتوصفش...اوقات صدمتنا ووجعنا لما بيوصلوا للمنتهي بنكون شبه فاقدين الاحساس والتأثر!! من شدة الجرح بقي وجعه مألوف مالوش أي رد فعل جوانا!! حالة فتور وصمت!!
رعد اتنهد بضيق من سكوتها اللي مستمر من ليلة وصولها مصر ودخولها القصر ...دخلت بصمتها وتيه حالها ومازالت علي نفس الحال !!!
رعد : طيب ردي علي جدو يا ماليكة!! قادرة أكون بكلمك وما ترديش عليا!! بقالي كتير ما سمعتش صوتك !! تعرفي انك أكتر احفادي اللي بيوحشوني!! انتي وچواد ليكم شئ غريب جوايا مش عارف إيه هو!! شئ مقربكم من قلبي بشكل كبير اوي..علشان خاطري كلميني!! ابكي!! اصرخي !! حتي لوميني وعاتبيني!! اعملي اي حاجة لكن كفاية صمت !! انتي دخلك عشر دكاترة وكل دكتور بيخرج زي اللي قابله مش قادر يخرج منك كلمة واحدة ولا حتي رد فعل واحد!!
غمض عيونه بتعب ونفاذ صبر ويأس من إنها تتكلم ..وقتها خرج من جيبه جهاز Flash memory صغير جداا...واتنهد بتردد ..
رعد بشفقة وتردد : من يوم ما رجعتي مصر ووليد جاني واداني الفلاشة دي وقالي ان مالك الله يرحمه سلمهاله قبل ياخدك وليد ويهربك ووصاه إنه لو جراي ليه حاجة يسلمهالي وأنا أسلمهالك ووصاه كمان إن ماحدش مننا يشغلها غيرك إنتي!! من ليلة ما وصلتي وأنا متردد أسلمهااك كنت متخيل إن حالتك السيئة دي هتتحسن يوم بعد يوم ولما أشوفك متماسكة أسلمهالك..لكن اللي أنا شايفه إنك مش هتتجاوزي الحالة والصدمة دي بسهولة ولا بقيت عارف ده هيحصل إمتي!!
قرب منها الفلاشة بهدوء واتنهد بحزن: اتمني إن الفلاشة دي يكون فيها شئ يخليكي تخرجي من ااحالة دي !! أنا هسيبك دلوقتي وأتمني إنك إنتي اللي تجيني مكتبي تحت كعادتك وتترمي في حضني وتحكيلي اللي في قلبك!!!
أنت تقرأ
روايه حب الفرسان الجزء الثالث من رحم للإيجار . (((سلسلة عشق الرجال)))
Romanceاجتماعي رومانسي