((سلسلة عشق الرجال الجزء الثالث من رحم للإيجار))
((حب الفرسان))
((البارت الخامس والخمسون))
🌹بقلم ريحانة الجنه🌹كانت حالتها بدأت تتحسن كتيير عن الأول وخصوصا لإهتمام ديمة وسامر بيها هي وأكمل بشكل دائم ومكثف ومع الايام بدأت تسترد صحتها وتتعافي من الڤيرس ...لكن اللي كان بيألمها دائما ويحزنها كان هو أكمل!!
لان اصابته بالڤيرس في الوقت الحرج اللي اوصيب فيه بعدوته منها كان صعب عليه...خصوصا لانه كان من قبلها بوقت قليل يادوب بيتعافي من عملية خطيرة وكمان في الرئة ...اللي هي اكتر مكان بيتضرر من الاصابة بالڤيرس...لكن هي كالعادة عنيدة في العشق زيه وصممت انها حتي بعد ما بدأت تتعافي انها تفضل ملازمة ليه...كانت بتقرب منه بالدواء والأكل بهدوء...وهو مبتسم ومستمتع كعادة حاله من وقت ما دخل المستشفي وقت الحادثة ...كان بيتمني الوقت يطول علشان يفضل معاها وقريب منها حتي لو ده هيكون بالتعب والآلم !!
چنا : اسمع بقي تاكل بسرعة علشان تاخد الدواء انت كل ما بأكلك بتتعب قلبي وتطول عايز تاكل لقمة لقمة زي البيبهات كدة !!
أكمل ابتسم بمكر: ان جيتي للحق انا لو عليا عايزك تقعدي تأكليني اليوم كله!!
چنا عقدت حاجبها بإعتراض: نعم!! ليه بقي ايه الجوع ده كله!!؟
سحب ايديها بخفة وقعدها قريب منه علي سريره وعيونه بتتغزل فيها بحنين ..
أكمل بهمس عاشق: علشان الوقت اللي بتأكليني فيه ده بيكون اكتر وقت في اليوم كله بتكوني قريبة مني...شايف عيونك عن قرب...مستمتع برسم شفايفك وانتي بتتكلمي...وانتي بتضحكي...وانتي بتبتسمي!! بتنفس ريحتك وانفاسك وصدري يشفي ويرتاح بقربك يا چنا ..
واتنهد وكمل كلامه بحزن ووجع: عارفة اكتر حاجة حامل همها ايه يا چنا!!!؟
كانت بتتماسك من حنينها ليه وقلبها اللي بيضعف قصاد حزنه ولحظات ضعفه...
چنا بحيرة: ايه اللي انت شايل همه كدة وغير ملامحك وحزنك بالشكل ده يا أكمل!!!
أكمل ضم إيديها بين قبضته القوية بتمسك وخوف : انا خايف اخف من تعبي يا چنا حامل هم اللحظة اللي هيدخل عليا فيها سامر ويقولي تحليلك سلبي وخفيت خلاص ولازم اخرج من هنا!!!..شايل هم بعدك من تاني يا چنا!! عارفة يعني ايه اني مش عايز اخف وارتاح !! عندي افضل كدة طول عمري تعبان واتوجع والنوم يروح مني في عز الليل بس المهم اغمض عنيا عليكي و افتح عنيا عليكي !!
چنا سحبت ايديها من بين قبضته المتملكة بصعوبة وبعدت عنه بحيرة وتفكير وسكوت !!!
أكمل شاف صمتها وهروبها منه بحيرة خاف اكتر واتوجع وقام من سريره وقرب منها بقلق من فكرها وحيرتها!!! وقف قصادها وعيونه في عيونها برجاء واحتياج!!
أنت تقرأ
روايه حب الفرسان الجزء الثالث من رحم للإيجار . (((سلسلة عشق الرجال)))
Romanceاجتماعي رومانسي