(((سلسلة عشق الرجال الجزء الثالث من رحم للايحار)))
((حب الفرسان))
((الفصل الثالث والخمسون))
🌹بقلم ريحانة الجنه🌹السؤال مع انه سهل وواضح لكن لانه ليه اجابات واسباب كتيير عندها اتفاجأت بيه وسكتت...
همس عادت عليها السؤال بحزن: ردي يا هنا رجعتي ليه!!؟ انتي جاية تدوري علي ايه!!؟ انتي خلاص ما بقتيش محتاجة لحد مننا حتي عدي ما بقتيش محتاجة ليه!؟ واظن هو كمان حس بكدة ومابقاش محتاجلك هو كمان....
هنا وقتها انفعلت بغضب: هو انتم ليه ماحدش فيكم حاسس بيا ولا فاهم النار اللي جوايا !!! انا واحدة جوزها وشريك عمرها سابها هي وولاده بعد العمر ده كله وجري ورا عيلة من الشارع من سن احفاده!!! مين اللي يتلام انا ولا هو !! هو انتي مش صاحبتي!! انتي مش عشرة عمري!! واحدة غيرك تكون اكتر واحدة واقفة جنبي وحاسة بتعبي!! بس ازااااااي !! لا لازم همس العاقلة تفضل في دورها ومكانها تدي مواعظ وتصدر احكام...ولازم تظهر الهدوء والحب والعقل اللي هنا ضدهم تماما....لازم في كل موقف تظهري اني عكسك في كل شئ بس عارفة !؟ انا مش فارق معايا كل ده لان ببساطة انا شايفة نفسي كاملة وشايفة نفسي حققت اللي انتي وستات كتييىر غيرك ما قدروش يحققوه...علي فكرة العيب مش فيا...العيب فيكم انتم...حتي بنتي للاسف اطبعت بطبعك...بقت زليلة وتحب الضعف والانكسار...راضية وقاعدة تحت رجلين ابنك مستنية منه العطف والحنية والاهتمام وقت ما يحب هو زي ما انتي طول عمرك تحت رجل رعد !! همس انتي عمرك ماكنتي ست مستقلة ولا عمرك هتكوني ده...عارفة ليه!!! علشان انتي عشقتي دور الجارية في الحكاية ...حبيبتي دور المنكسرة الضعيفة ...وفاكرة ان ده انجاز...اوعي تفتكري انك احسن مني او انا جوزي خاني بعد العمر ده وانتي لا...فوقي يا همس رعد بيخونك ومن زمان اوي بس من غير ما تحسي ولا اي حد يحس...رعد مش ملاك ولا معصوم ..رعد زي كل الرجالة طبع الغدر والخيانة فيها....
وقتها وقبل اي رد من همس اللي دموعها وصدمتها كانوا ابلغ رد علي هنا وهجومها وجرحها ليها ...وقبل حتي من اندفاع تمارا وحلا للدفاع عن همس...
كان فيه دفاع اقوي وابلغ واعنف...وده اتأكدت منه هنا لما سمعت صوت زئيره الچاهوري المخيف...
رعد بغضب: هننننننا!!! كلمة كمان في حق همس لا هعمل حساب لعدي ولا لعشرة ولا لنسب...هدفنك مكانك ووقتها الكل هيرتاح من وجودك للابد....
قرب اكتر من همس وضمها لحضنه بحنان وهي اتمسكت بيه بقوة واستنجاد واللي برغم كبرها وعمرها ده الا انها لسة بتستقوي بيه زي طفلة بتبكي من قسوة الاطفال عليها وفجأة شافت ابوها بيدافع عنها جريت علي حضنه تتحامي فيه....
رعد بنظرات الغضب: انتي عارفة اننا من سنين مافيش بيني وبينك اتفاق...وطول عمري كنت شايف ان عدي كتيير عليكي بس النهاردة اتأكدت اني كنت صح...وانك فعلا ما تستهليش عدي.. ولا حتي تستهلي ولادك.. وبالاخص ماتستهليش همس تكون في حياتك.. لان صديقة زيها خسارة في واحدة زيك...وبعدين مين قالك اني عمري خونت همس!!! انا مش محتاج ابررلك انتي بالذات اي شئ لانك اصلا ما تعنيش ليا اي شئ ..بس انا برد علي كلامك علشان للاسف كلامك جرح همس...همس اللي مستحيل تتخان...همس تتحب في صغرها وكبرها ...عارفة ليه!!! علشان همس قلبها هو اللي بيتحب ..اما انتي تتكرهي في صغرك وكبرك...علشان قلبك اسود ويتكره... ولعلمك كل كلمة قولتيها في حق همس هندمك عليها يا هنا ندم عمرك ...وماحدش هيقدر يمنعني عنك...حتي عدي...واحب افرحك بخبر لطيف..كتب كتاب عدي وعشق بعد ايام ياريت تكوني سافرتي وريحتينا علشان نفرح ..وجودك بيأذي ويقتل اي فرحة....
أنت تقرأ
روايه حب الفرسان الجزء الثالث من رحم للإيجار . (((سلسلة عشق الرجال)))
Romanceاجتماعي رومانسي