(الجزء الاول من البارت السابع والستون)

52K 2.6K 989
                                    

(((سلسلة عشق الرجال الجزء الثالث من رحم للايجار)))
((حب الفرسان))
((    الجزء الاول من البارت السابع والستون   ))
🌹بقلم ريحانة الجنه🌹..
واقف قصاده وهو شايفه متقيد بكلبشات قوية ومنيعة والحيرة جواااه مشتتاه!!  وتخبط كبير مالوش حدود!! ينتقم منه المرة دي حقيقي ويشفي غليله منه !! ولا يختار الاختيار العقلاني ويسلمه ويرجعه يتحاكم ويتحاسب زي المرة الماضية!! بس ماهو عمل كدة وللاسف العقاب المرة اللي فاتت ما كنش كافي ولا رادع ليه ...وبمجرد ما استقر في سجنه دبر لقتله علشان يتخلص منه وكمان قدر يهرب!!! خصوصا انه برغم موقفه الضعيف قصاده وتقيده بالكلبشات الا ان نظرة الغيرة والكره في عيونه ليه حادة وقوية تجبر اي إنسان مكان أكمل انه يتفنن في تعذيبه والانتقام منه!!!

مهاب قرب منه برفق وسحبه لبعيد عن مسامع ماجد وكمان رجالة مهاب اللي محاوطاهم !!

مهاب انتهد بتفهم للخبطة اللي جواه : انا عارف انت بتفكر في إيه دلوقتي ومحتار تنتقم ولا تسيبه ياخد عقابه القانوني !! بس صدقني ايا كان قرارك حتي لو بالنسبة للقانون خطأ انا معاك فيه ...مش بس لان دي وصية مروان ليا إني احميك من شره واقطع دابر سمه !! لكن كمان لاني كنت في يوم من الايام في موقف مشابه للي انت فيه ...ويمكن اصعب!!  انا مراتي كانت غايبة عني ايام ومخطوفة في بيت الد اعدائي اللي بتكرهني وبتتمني موتي !! ومش بس كدة!! دول وقتها اكدوا ليا انهم انتقموا مني فيها هي !! عارف يعني ايه تتخيل مراتك وهي بيتعمل فيها كدة!! ايوة ربنا كان رحيم بيا وكانوا كدابين ومافيش كلب منهم لمسها!! لكن انت فاهم الاحساس وقتها كان ايه!! وقتها يا أكمل كنت عازم ومصمم اني اخد انتقامي منهم حتي لو كان ده هيخسرني شغلي وحياتي كلها!! لو كانت اخر حاجة هعملها في عمري وبعدها همووت !! كنت هعملها!! لو حتي اتعاد بيا الزمن هنتقم تاني واخد حقي وحق مراتي منهم!! فاهمني يا أكمل!!؟

أكمل التفت لماجد وعيونه ونظراته ليه كلها وعيد وغيظ ورجع نظراته لمهاب : يعني انت بتأكدلي اختياري!! موافقني اخد منه حقي بإيدي!! انت يمكن مراتك اتخطفت وده اللي فهمته من كلامك او يمكن اتهددت لكن ماحدش قدر يطول من شرفك ورجولتك !! لكن انا الكلب الملعون ده كسرني وكسر رجولتي ولطخ شرفي بإنه زرع زرعته الملعونة جوا مراتي!! عارف يعني إيه يزرع جنين منه جواها!! متخيل الكسرة وقهرة القلب!! وكمان مافيش يأس!! حاول يقتلني !! مش مكفيه اللي عمله فيا واتسبب فيه واللي لسة بدفع ثمنه لحد دلوقتي!! 


مهاب اتنهد بهدوء وعتاب: انا معاك في اي شئ ايوة وقولتلك كدة!! لكن اياااك تنسي او تتناسي انك انت اللي دخلت الثعبان ده حياتك!! انت اللي سمعت ليه وضعفت وللحظة كنت موافقه علي تفكيره الوسخ!! هو ايوة شيطان!! والشيطان بيوسوس دايما !! لكن يوم ما نسمع ليه هنبقي مذنبين وهنتحاسب ...هو يادوب اخد نصيبه من الوسوسة لكن اللي قام بالفعل احنا!! الشيطان بيقولك اسرق!! اقتل!! اغتصب!! ده اخره لكن ضعفك وانسياقك ليه ولكلامه ده بإيرادتك انت لوحدك!! واياااك تنسي خطيئتك وموافقتك لوسوسته!! ماجد وسوس ليك وحرضك انك تزرع جواه مراتك حته من راجل تاني!! وانت للحظة وافقت !! فرقت معاك بقي هو من غيره!! انت كان لازم تندم و تتعذب علي غلطتك دي وچنا ما كنتش مبالغة ولا غلطانة في اي رد فعل ليها!! وايااك كمان تنسي انك انت وهو كنتوا السبب انها تتحرم من امومتها عمرها كله!! يعني حتي لو انت كان عندك أمل تتعالج واحد في الميه!! هي حتي الواحد ده خسرته!! انت كنت شريكه يا أكمل حتي لو بنسبة صغيرة!! 

روايه حب الفرسان الجزء الثالث من رحم للإيجار . (((سلسلة عشق الرجال)))حيث تعيش القصص. اكتشف الآن