الفصل الثالث عشر

17.6K 398 10
                                    

((( سلسلة عشق الرجال)))
(((الجزء الثالث من رحم للايجار)))
(((حب الفرسان)))
(((الفصل الثالث عشر)))

في المستشفي الخاص بمهاب  عز الدين...دخل مهاب عز الدين مكتب سامر...حفيده شاف سامر سارحان وساكت..لدرجة انه ماحسش بوجود مهاب.....قعد بإهتمام وترقب..

مهاب: للدرجة دي شغلاك!!؟

سامر اتنفض فجأة : جدو!!! انت دخلت امتي....اسف ما حستش بيك...

مهاب ابتسم بسخرية : عارف وباين عليك الضياع....بقي يا بقأف..حتة بت تعمل فيك كدة!!! واحد غيرك يلففها حاولين  نفسها....وانا اللي كنت بقولك انك غير ابوك...طلعت اهبل منه!!!

سامر قعد جنبه بغيظ وضيق: يووووه...كل شوية اهبل..اهبل...حرام عليك...نفسي مرة تنصفني....!!!

مهاب اتنهد: مش لما تنصف نفسك الاول!!! يا ابني انت هتاخد موقف في موضوعكم ده امتي انا مش فاهم!!!؟

سامر اتنهد بوجع: وانا هعمل ايه!! هي عنيدة ودماغها عايزة تتكسر...ما انت عارف تربيتك!!!

مهاب ضربه علي دماغه بغيظ: اخرس..اخرس..واتكلم معايا عدل..بدل ما اتعلم الطب فيك دلوقتي واعملك عملية زرع مخ...هجيب مخ قرد واركبهولك احسن...والله هيفكر احسن منك..

سامر بتعب: يا جدو طب قولي انت اعمل ايه...!!! اتجوزها غصب!! بقالي سنين مستني تحن وتنطق..وهي زي اللوح لا بتفهم ولا تحس....والاخر يوم ما نطقت راحت تتخلي عني لصاحبتها...زي ما اكون طقم جديد..ولا شنطة بيتخانقوا عليها!!!

مهاب اتنهد: عارف وفاهم بس..اا

قام وقف بحيرة وغيظ: لا لا يا جدو مش هتفهم...ولا هتحس بيا....انا كرامتي ورجولتي انجرحت علي ايديها....والمصيبة اني معاها مستسلم...برغم وجعي منها بستني منها طلة عليا...كلمة اسمع بيها صوتها..بستني تنده عليا باسمي.....انا تعبان عايز اعاقبها مش عارف...عايز اقسي قلبي عليها مش قادر.....عايز اوجعها مش هاين عليا....قولي يا جدو...هو انا ضعيف!!! مش الراجل اللي يملي عنيها!!! تفتكر هي فعلا بتحبني!!! ولا حبت حبي واهتمامي بيها من صغرنا!! علشان كدة بتتقل وتتحكم!!! قولي وريحني يا جدو...انا تعبان بجد تعبان....!!!؟

مهاب قام وقف قصاده بجدية: لا يا سامر انت لا ضعيف...ولا مش مالي عنيها....ولعلمك ديمة بتحبك....وانا متأكد وشوفت ده في عيونها....بس ديمة عاشت بتتأنب طول السنين دي بسبب ريهام...ديما بتفكرني بنغم جدتها في احساسها وطيبة قلبها...وبتمارا خالتها بعندها وكبرياءها....ديمة يا سامر مش زي اي بنت بتلين بكلمة او تنشد بمفاجأة...تؤتؤ...ديمة محتاجة اللي يروضها....زي الفرسة الجامحة...تبقي مربيها علي ايدك وبتحبك ومتعودة عليك....بس لو مرة ضربتها وانت بتعلمها..تغدر...تعذبك....تخليك ايام وليالي مش قادر تركبها ولا تمشي بيها خطوة...كل ما تقرب منها وتفتكر انك هتتملك منها تقلبك وتوقعك....تخليك تحاول...وتحاول...وتحاول....

روايه حب الفرسان الجزء الثالث من رحم للإيجار . (((سلسلة عشق الرجال)))حيث تعيش القصص. اكتشف الآن