((((سلسلة عشق الرجال)))
(((الجزء الثالث والاخير من رحم للايجار)))
((( حب الفرسان)))
((( الفصل الخامس والثلاثون)))
🌹بقلم ريحانة الچنه🌹الحسرة والوجع كانوا هما ابسط الاحاسيس اللي طبيعي تكون مسيطرة علي المكان والملامح والقلوب.....اللي حصل لا هين ولا سهل علي الكل وخصوصا عليها هي بمجرد ما فاقت وعرفت انها اجهضت ارتاحت برغم حزنها....
كان قصادها مش لاقي كلام ولا اعتذار....مش عارف ينطق....الندم والكسرة واضحين عليه وعلي حاله...
قرب منها بدموع وسحب ايديها برفق...بس هي شدتها منه بعنف في سكوت وهدوء...
أكمل غمض عيونه بحزن مش قادر يلومها ولا حتي قادر يهون عليها....
أكمل: چنا ارجوكي سامحيني...چنا انا من وقت ما فكرت في العملية دي وانا فكرت فيها علشانك انتي صدقيني....ايوة علشانك....چنا انتي عارفة اني مش بس بحبك...لا انا بعشقك وده من سنين....فكرة انك ماتكمليش معايا او تتخلي عني كانت بتدبحني....فكرة اني هعيش عمري كله من غير طفل منك كانت بتقتلني....چنا ارجوكي ردي عليا.....عاتبيني....اصرخي قولي اي حاجة....سكوتك دي بيوجعني اكتر صدقيني....
چنا ابتسمت بسخرية من بين دموعها: لا العتاب ليه معني بعد اللي حصل...ولا حتي الصريخ هيرجع اللي راح.....كنت خايف اتخلي عنك بسبب الخلفة وانك عقيم....وعملت عملتك البشعة دي من غير ما تشركني او حتي تديني حرية التفكير معاك او الاعتراض...لانك عارف ومتأكد اني كنت هرفض.....وادي النتيجة واللي وصلنا ليه سوا...مابقتش لوحدك عقيم يا أكمل...بقينا زي بعض...يارب تكون مرتاح وراضيت انانيتك وجحودك....چنا لا هتخلف منك لا من غيرك....ربنا عاقبك وعاقبني معاك علي تسليمي ليك وغفلتي وصدقتي العمياء فيك....عاقبني اني كنت عارفة من زمان انانيتك وطباعك المعقدة المريضة...ومع ذالك كملت معاك علشان قلبي ودوست علي كل احساس جوايا بيقول انك ما تتعشرش ومش سوي.....بسبب انك عاندت حكمة وقضاء ربنا وصممت تزرع زرعة فاسدة وملعونة....ربنا ما اردتش انها تكبر واجهدها بس كمان اخد معاها اي امل اني اخلف واكون ام....يمكن انت لسة عندك فرصة...يمكن تخف وتتعالج في يوم من الايام....بس انا خلاص انتهيت....قضيت عليا يا أكمل..بقيت ارض بور لا تتزرع منك ولا من غيرك....يارب تكون مرتاح دلوقتي ورضيت انانيتك وغرورك....!!؟!؟
أكمل بدموع وندم: عمري ما تكون راضي ولا حتي هقدر اسامح نفسي يا چنا....انتي عندك حق انا مجرم...انا عاصي وعملت ذنب كبير اوي...بس والله ربنا يشهد اني فوقت وراجعت نفسي بس كان فات الاوان....افتكري يا چنا..!! افتكري حالي وحيرتي وانكساري...افتكري اني كنت تايه وضايع....انتي بنفسك كنتي مستغربة حالي....ده كان حال واحد راضي وموافق!!!؟ صدقيني ما عرفتش اقتنع ولا افرح...وقت ما فوقت ولقيتك عملتيها كنت عايز اصرخ واخرجه من بطنك...چنا انا ماكنتش متحمل...ماكنتش هقدر اكمل واعيش وهو في بطنك....ارجوكي سامحيني....وحياة اللي بينا وحبنا اللي عمرك ما هتقدري تنسيه....وهتفضلي فاكراه....سامحيني..
أنت تقرأ
روايه حب الفرسان الجزء الثالث من رحم للإيجار . (((سلسلة عشق الرجال)))
Romanceاجتماعي رومانسي