BAB 4

62 2 0
                                    

"Tidurlah. Make yourself at home." Hana hanya berdiam diri. Dah kenapa pulak dia tiba–tiba baik ni?

"This is not my home." Balas Hana.

"Want some drink?" Pelawa Aeron.

"Drink what?" Tanya Hana. Lain macam aje ayat tu.

"Arak." Balas Aeron selamba.

"Drink it yourself. Im not drink an alcohol." Hana berterus terang. Gila nak minum arak? Dia tak pernah sentuh benda jijik tu!

"So, let's sleep." Dia tarik Hana sampai Hana terbaring.

Lalu Aeron pun baring disebelah Hana.

"Wait, kenapa kau tidur sini pulak?"

"Because this is my room." Jawab Aeron. Hana mengeluh berat, lalu dia pejamkan mata.

"Wow, kau macam dah biasa tidur dengan lelaki je." Aeron tergelak kecil.

"Ofcourse. You don't get my nerve at all." Balas Hana, dia cuba uji kesabaran Aeron.

"What about some hug?" Aeron pula mengujinya.

Hana membulatkan mata. Peluk? Dengan lelaki ni? Dah tak betul ke?! Hati Hana sudah panas, kau dah tidur sebelah aku. Sekarang kau minta peluk?

"No thanks." Hana terus pejamkan mata, dia baring menghadap lampu tidur. Sebenarnya dia tak selesa, tapi dia terpaksa relakan hati. Supaya nyawanya tidak berakhir malam ini.

Aeron tengok belakang Hana, macam dah tidur je. Dia tarik Hana menghadapnya. Memang sah! Gadis tu dah tertidur lena.

"Pretty face, just who are you?" Tanya Aeron sebelum dia keluar dari bilik itu.

Dia pergi ke ruang tamu, lalu berjumpa dengan anak buahnya.

"Cek Identiti dia. I will kill her kalau dia boleh buat nyawa kita terbatas."

Fendi mengangguk. Dia terus pergi ke satu bilik, dan dibuka suis satu persatu. Gambar Hana terus di scan dan maklumat Hana terus keluar di skrin komputer.

Aeron juga masuk ke dalam bilik, dia pandang Fendi yang sedang cemas.

"Siapa dia?" Tanya Aeron.

"Hana…" balas Fendi gagap. Dia takut nak tunjuk maklumat itu pada boss nya.

"Who is she? Apa kerja dia?"

Fendi mendiamkan diri. Takut! Takut dia pula yang dipancung dekat sini!

"Tepilah!" Aeron terus menolak Fendi ke tepi. Lalu dia fokuskan matanya pada skrin.

"Top Agent Of Agency Hamra?" Tangannya terus mengepal penumbuk.

"Dia spy?!" Suara Aeron mula meninggi.

"Saya… saya…"

"Maksudnya dia tengah risikokan nyawa kita!" dinding ditumbuk tanpa fikir sakit yang menanti.

"So, dia tengah siasat tentang kita la ni? Apahal aku bodoh sangat bawak perempuan tu?!"

Terkejut Fendi dengan suara Aeron yang terlampau kuat.

"Aku tak boleh bunuh perempuan tu malam ni. Kita tunggu esok, tahulah apa aku nak buat." Balasnya dingin.

ESOK PAGINYA…

Terasa wajahnya dibelai beberapa kali yang mengacau lenanya. Dia bangun, mata bertembung mata.

Aeron memandang sayu wajah Hana. Hana terus bangun dari tidur, selimut ditolak kasar pada wajah Aeron.

Cukup–cukuplah Hana. Kau tak sejahil ni, kau tak pernah tidur dengan lelaki!

"Aku nak balik." Ujar Hana serius.

"Nak balik ke mana?" Tanya Aeron sinis.

"Balik tempat asal aku. Aku janji, aku takkan bagitahu apa–apa pasal apa yang jadi dekat sini." Hana merayu.

"Makan dulu." Arah Aeron. Dia terus keluar dari bilik itu.

Hana berdiri kaku. Makan? Kenapa insan bernama mafia ni terlampau baik? Kenapa dia tak biar aku mati kelaparan je?

Tiba di meja makan, Hana ambil tempat duduk. Dia pandang Aeron, manakala Aeron hanya fokus memandang daging bersalut sos lada hitam sahaja.

"Kenapa kau ajak aku makan?" Tanya Hana. Dia pelik, kelakuan Aeron sangat–sangat pelik! Banyak soalan di benak fikiran, tapi hanya satu soalan saja yang keluar dimulutnya.

"Makan dulu. Bincang kemudian." Balas Aeron keras.

Hana pula yang seram, dia ada letak racun ke dalam ni? Mafia kan, kita tak tahu rancangan di belakang kita!

"Tak ada racun. Kau makan je." Arah Aeron lagi.

Hana hanya akur, dipotong perlahan daging itu, lalu dimasukkan ke dalam mulut. Memang sedap, keluar jus daging itu yang membuat ia mencair apabila dikunyah.

Laju dia makan. Satu sebab sedap, dan kedua, dia nak tahu, apa yang Aeron rancangkan sebenarnya.

Selesai makan. Aeron duduk sambil silang tangan dan kaki.

"Sedap?" Tanya Aeron tanpa riak.

Hana mengangguk perlahan. Mestilah sedap! Makanan orang kaya kau!

"This would be your last meal."

Garfu dan sudu terjatuh tanpa sengaja selepas mendengar kata–kata Aeron. Last meal? Kenapa lain macam je ayat tu!

"Aku dah agak, mesti kau akan racun aku!" Otaknya baru menangkap ayat itu.

"Nope, no poison in that food." Balas Aeron tenang.

"So? Kenapa kau cakap macam tu?"

Aeron bangun dari kerusi, tangan diletakkan ke belakang, Hana hanya menunggu jawapan.

"Nice to meet you, agent Hana." Aeron tersenyum sinis.

Saat ini, jantung Hana berdetak laju. Dia dah tahu aku ni ejen?!

"I can explain this Aeron." Ujar Hana cemas.

"No need to explain. I will kill you agent Hana." Balas Aeron dingin.

"No! You leave me no choice! Kau patut lepaskan aku masa dekat hutan tu! Tapi kau tangkap aku!" Bentak Hana. Dia mengundur. Manakala Aeron pula melepaskan keluhan berat.

"Aku lepaskan kau, and then? Kau bagitahu semua benda yang kau nampak malam tu?" Tanya Aeron bengang.

"That has nothing to do with me. This is my job!" Suara Hana mula meninggi.

"And I can't let you ruined my job, dear."

Nafas Hana tak teratur. Ya, dia takut! Macam mana dia lepaskan diri dari rumah ni? Dengan Aeron lagi yang sedang menggila!

"Please, please lepaskan aku. This is the better choice for you and me." Hana merayu lagi.

"Buat apa aku nak percaya dekat ejen macam kau? Macam yang aku bagitahu, tu adalah hidangan terakhir kau. Just die. This is the better way." Aeron terus melangkah ke depan, Hana mengundur.

"Please Aeron. Kau kata kau tak bunuh perempuan." Hana cuba memujuk.

"Perempuan dan ejen, is a different thing Hana. I won't let you ruined my life." Balas Aeron tenang. Pistol di belakang poket, terus dikeluarkan. Lalu dihala pada Hana.

Hana mencari nafas, dia sedang cemas. Dia tak terfikir benda macam ni akan berlaku!

Tanpa teragak–agak, Aeron terus melepaskan tembakan. Hana jatuh terduduk.



SPY VS MAFIA (S1)Where stories live. Discover now