"Keluarga kau? Hello. Tuan Karel akan buang pembelot dalam ahli keluarga dia, bermaksud, kau dah dibuang Dragon." Khay bangun. Anak mata Dragon di cerlung tajam.
"Aeron je satu–satunya keluarga yang aku ada. Kau jangan hasut aku Khay. Cukuplah dengan satu matlamat kita, untuk hancurkan Agensi Hamra." Balas Dragon keras.
"Erry Khuzairi. Kau yang ajak aku untuk kerjasama dengan kau. Dan kau akan terima sebarang pendapat dan cadangan dari aku. Sekarang kau nak patah balik? Kau sendiri cakap, keluarga kau dah lama lesap. Diorang abaikan kau. Buat apa kau nak ingat keluarga kau lagi?" Jelas Khay panjang lebar. Kalau tak disebabkan Aeron, dia takkan berkerjasama dengan Erry.
"Aku… tak selemah yang kau pandang Khay." Dragon mula berwajah tegang.
"Aku tau, semua budak–budak dekat malaysia ni kau sebat. Dan kau dera sampai mati. Tapi kali ni cerita lain Dragon, kau berhadapan dengan ejen yang dah berpengalaman. Dan pembelot macam aku, bukan mudah untuk kau tewaskan." Balasnya sinis.
"Khay…"
"Jadi, ikut je plan aku. Faham?" Bahu Dragon ditepuk kuat.
Dragon menahan rasa marah. Dia merengus kasar.
"Good. Kan bagus kalau kau tak melawan. Chaw." Khay terus keluar dari pejabatnya. Meja di hadapannya di tumbuk kuat.
"Arahkan semua orang kepung tempat Khay." Arah Dragon bengang.
"Tapi boss… Khay sentiasa dilindungi oleh orang–orang dari Agensi Hamra." Balas Neo perlahan.
"Kau nak aku patahkan tangan dengan badan kau ke?! Kau ingat. Kau tu separuh robot, tanpa benda alah tu kat badan kau, kau dah mati!" Tengking Dragon.
"Tapi…"
"Sam, kau buat dia melutut sekarang."
Sam mengangguk, dia buat Neo melutut secara paksa.
"Aku bagi kau peluang terakhir, sama ada kau nak nyawa kau berakhir dekat sini. Atau… kau ikut je arahan aku?" Ugut Dragon.
Tangannya sudah dipulas oleh Dragon, lagi sikit saja lagi, tangan robotnya akan patah.
"Baik… baik boss." Balas Neo menahan sakit. Terasa urat–uratnya yang lain mula tegang.
"Bagus." Dragon angguk.
Sam melepaskan Neo. Dia pegang tangannya yang terasa sakit. Tangan robot itu ibarat nyawanya.
HANA pandang Aeron tak berkelip. Sebenarnya apa? Apa lagi yang dia nak bagitau?
"Sebenarnya, bukan aku yang tolak kau masuk dalam rumah tu." Jujur Aeron.
"Dahlah Aeron. Aku malas nak borak pasal benda tu lagi." Hana alihkan padangannya ke tempat lain.
"Kau benci aku lagi?" Tanya Aeron perlahan.
"Mestilah. Kau buat aku merempat dekat tempat tu, setahun. Macam neraka. Aku muda lagi time tu, kau buat hati aku hancur, maruah aku…" air matanya mengalir.
"Tapi…"
"Please, stop borak pasal hal ni? Aku menderita, setiap kali aku ingat benda tu. Aku terseksa Aeron… bukan kau yang jadi mangsa. Tapi aku…" Hana bangun di birai katil, dia mengatur langkah keluar dari bilik itu.
Aeron pandang Hana dari jauh. Dia intai di tingkap, Hana sedang duduk di atas rumput sambil memeluk lututnya.
HANA pandang langit yang dihiasi dengan cahaya bintang. Air matanya mengalir. Menyesal. Dia menyesal mengenali Aeron.
11 TAHUN LEPAS
"Abang Aeron nak suruh Hana buat apa dekat sini?" Hana pandang pintu rumah yang hampir roboh itu.
"Hana masuk dalam tu." Arah Aeron.
"Tapi… Hana takut." Balas gadis itu perlahan.
"Hana sayang abang tak?" Tanya Aeron serius.
"Tempat ni seram…" air matanya mula mengalir.
"Abang kata masuk, masuk je lah!" Dia tolak Hana, masuk ke dalam rumah terbiar itu.
Hana pandang sekeliling. Buruk. Ada seorang lelaki tua duduk di sebuah kerusi. Dan ada seorang lelaki berbaju hitam sudah berada di belakangnya. Mata Hana membulat. Kenapa dua orang ni nampak curiga?
"Umur dia berapa?" Tanya lelaki tua itu.
"15 boss." Balas lelaki berjaket hitam itu pula.
"Mentah lagi. Muda, barang tak kuat lagi. Kita letak dia dekat GRO dulu. Bagi dia belajar cara jadi pelacur." Arah lelaki tua itu.
"Baik boss." Hana mengundur, tapi badannya terus dicempung oleh lelaki berjaket hitam itu tadi.
Lelaki itu keluar, dan Aeron masih tercegat di hadapan pintu. Dia pandang Hana dari jauh, sampailah Hana dicampak masuk ke dalam sebuah Van.
"Macam ni lah anak papa." Rambut Aeron di gosok kasar.
HANA mula mengeluarkan bunyi tangisan. Dia terseksa, hidup di dalam tempat pelacuran, adalah hidup seperti di dalam neraka. Hari–hari, dia diugut. Dia harus menjadi saksi setiap hari mereka di sana melakukan seks.
"Macam mana aku nak lupakan semua tu Aeron. Aku terseksa!" Bentak hatinya.
"Kalau tuan Gabriel tak selamatkan aku, aku dah tak suci Aeron. Sampai hati kau…" sambungnya lagi. Hatinya sebak, setiap detik dia sana, masih segar di ingatan.
YOU ARE READING
SPY VS MAFIA (S1)
RomanceMafia, gangster, kongsi gelap. Hah! semua tu, aku jentik je. Hilang di pelusuk dunia! Beranilah datang, aku sebagai Top Agent di Agensi Hamra, akan cincang kau sampai jadi debu! Namun adakah kata-kata itu boleh diguna pakai sampai bila-bila? perjum...