BAB 13

37 3 0
                                    

HANA mula sesak nafas. Dia pegang bahagian jantung. Jantungnya berdetak lain macam. 

"Stop that acting Hana." Ujar Aeron cemas. 

"You really wanna kill me Aeron…" Nafasnya semakin sesak. 

"Aku benci, pelakon tak berbayar macam kau Hana. Inipun salah satu misi kau ke?" Tanya Aeron bengang. 

Hana tercungap–cungap. Kesan dari air teh itu buatkan dia hampir mati. 

"Hana!" Aeron terus mendapatkan Hana, apabila melihatkan gadis itu hendak tumbang. 

"Kau okay tak?" Tanya Aeron gusar. 

"Kenapa tak tikam je aku terus!" Bentak Hana. 

"Kau letak betul–betul ke racun tu?!" Pandangan dikalihkan pada anak buahnya. Matanya dingin, memandang mereka satu persatu. 

"Tak boss…" Aeron melepaskan tembakan. Terkena tepat di betis Han. Han terus melutut. Sakit apabila peluru itu masuk ke dalam dagingnya!

"Bo… boss. Han memang tak letak racun tu." Fendi cuba bersuara. Dia tidaklah sekejam Aeron. Dia masih berhati perut terhadap orang sekelilingnya. 

"Sa… saya cuma hidangkan air teh Strawberry yang boss selalu minum…" balas Han lemah. 

Membulat mata Aeron mendengar jawapan Han. Teh strawberry?!

"Kau tahu tak Hana alahan dengan strawberry! Kau faham tak sial?!" Dia bangun dan mengatur langkah ke arah Han. Wajah itu ditumbuk sehabis kuat. 

"Erhh…" Hana mengaduh sakit. 

Tindakan Aeron terhenti. Dia pergi mendapatkan gadis itu semula. 

"Hana please…" dia buntu. Apa yang boleh dia buat untuk selamatkan Hana?

Mata Hana hampir terpejam, tiba–tiba bibirnya terasa ada benda kasar yang melekat. Hana lemah, dia dah tak mampu berbuat apa–apa. 

Aeron meneruskan CPR. Hanya cara itu saja yang dia tahu. 

Jantung Hana tidak berdetak laju seperti tadi. Dia cuba mencari nafas. 

"Hana, kau okay tak?" Tanya Aeron sambil tangannya memegang kedua belah pipi gadis itu. 

"Kau…"

"Cari ubat alahan. Kalau pukul 5 ni korang tak dapat lagi, aku pancung semua!" Arah Aeron bengang. Melihatkan Hana separuh mati, betul–betul mencabar kesabarannya.

Dia terus dukung Hana dan naik ke tingkat atas. Tubuh itu diletak selembut mungkin ke atas katil bersaiz king. 

"Nah air." Aeron hulurkan air kosong pada Hana. 

"Ni apa pulak? Snack venom?" Tanya Hana bengang, tapi nadanya masih lemah. 

"Aku tak letak apa–apa bodoh. Minum cepat." Balas Aeron serius. 

"Taknak. Bla." Arah Hana. Dia berpaling wajahnya pada dinding. 

"Hana…" panggil Aeron perlahan. 

"What? Kau panggil aku kenapa? So that kau boleh bunuh aku lagi? Macam kau taktau yang aku alahan strawberri. Aku boleh matilah kalau kena buah tu!" Bentak Hana. Dada bidang Aeron ditumbuk sekuat hati. 

"Skip that. Aku suruh kau minum, minum je lah! Sekurang–kurangnya dia boleh kurangkan alahan kau tu!" 

Tangan Hana direntap, lalu dia letak segelas air kosong pada genggaman Hana. 

SPY VS MAFIA (S1)Where stories live. Discover now