BAB 32

36 3 0
                                    

"JANGAN biar Dragon terlepas. Kejar sampai dapat!" Kuat suaranya memberi arahan. 

"Baik Tuan!" Balas ejen yang lain. 

"Dan Dayana, bawa seorang budak dari tempat tu. Kita akan bedah siasat." Arah Tuan Gabriel lagi. 

"Baik Tuan." 

Mereka semua meninggalkan gudang lama itu kecuali Dayana. 





SYAMIM ambil langkah berjaga–jaga. Dia perhati di setiap kawasan tempat itu, supaya dia tak terlepas Dragon lagi. 

Lama dia berjalan, dia ternampak kelibat seseorang. Dia menghampiri gerangan itu lantas pistol dikeluarkan. 

"Dragon!" Panggilnya kuat. 

"Apa lagi kau nak?!" Lelaki itu terus mendekatkan jaraknya dengan Syamim. 

"Ikut kami. Jangan sampai kami guna cara kasar!" Arah Syamim. 

"Buat apa nak ikut kau?" Dragon ketawa sinis. 

"Sebab kau dah bunuh budak–budak tu!" Balas Syamim bengang. 

"Dengar sini. Perkara ni akan selesai kalau awak dengar cakap kami Dragon…" ejen Kamal bersuara. 

"Aku tak bodoh lagilah nak serah diri!" Tanpa banyak soal, Ejen Kamal terus kejar Dragon dan menghalangnya dari terus berjalan. 

"Aku dah bagi kau pilihan…" leher Dragon terus dicekik sampai dia tak cukup nafas. 

Yang lain semua terkejut melihatnya. Dragon jatuh terduduk. Tangan ejen Kamal masih tak lepas dari lehernya.

"Ikut cakap aku, atau aku boleh bunuh kau terus." Bisik ejen Kamal yang berbaur ugutan. 

Tak lama kemudian Dragon terus pejamkan mata. Seolah–olah tidak bernyawa lagi. 

"Tu… tuan…" Jack mula gagap. 

"Sediakan van, kita akan bawa Dragon ke sana." Arah ejen Kamal. 

"He's died?" Syamim bersuara.

"Nope, ada lebih kurang 3 minit untuk dia bertahan. Cepat bawa van." Balas ejen Kamal. 

Syamim terus angguk dan bergegas meninggalkan tempat itu.

Ada masa 3 minit, nasib van tak jauh! Syamim berlari ke arah van dan hidupkan enjin. Van dibawa pada kelajuan maksimum dan patah balik pada tempat kejadian. 

"Masuk Tuan!" Ujar Syamim apabila sampai ke tempat asal. 

Sebaik sahaja masuk, Ejen Kamal dudukkan Dragon disebelahnya. 

"Pisau." Pintanya. 

Semua ejen kaku. Pisau? Nak buat apa?

"Pisau?" 

"Cepatlah! Nanti dia mati!" Tengking ejen Kamal. Dayana terus berikan pisau kepadanya.

Ejen Kamal mula fokus pada kepala Dragon, pisau didekatkan lalu ditoreh sedikit kulit kepalanya. 

Syamim dan yang lain gugup. Kalau Dragon mati, habislah! 

Beberapa saat kemudian, terasa Dragon mula bernafas semula. 

"Aku…" ujar Dragon lemah. 

"Aku…" 

"Kau tak layak nak bercakap." Pelekat terus ditampal pada mulut Dragon. 

Dragon meronta–meronta minta dilepaskan. Ejen Kamal pegang Dragon sekuatnya, tak ada peluang untuk Dragon melepaskan diri. 

"Cepat pergi ke Agensi Hamra." Arah ejen Kamal. 

SPY VS MAFIA (S1)Where stories live. Discover now