BAB 5

59 2 0
                                    

BAB 5

HANA memegang perutnya yang terasa sakit. Berkerut wajah Aeron melihat reaksi Hana.

"Sakit jugak eh?" Tanya Hana.

Lagi berkerut wajah Aeron, sakit jugak? Bukan kau patut dah mati ke sekarang?!

"Bulletproof." Balas Hana ringkas.

Wajah Aeron diraup kasar. Dia pandang Hana tak puas hati.

"I knew this would happen. Kau memang akan bunuh aku. Tapi harini, aku nak tunjuk, yang aku pun boleh buat kau tumbang." Perlahan–lahan Hana bangun.

"I can beat you to death."

Hana terus melompat dan buat gaya side kick, tepat di wajah Aeron.

Aeron jatuh terduduk. Lebam wajahnya disebabkan tendangan Hana yang terlampau kuat.

"You're still a girl." Aeron bangun, hanya dengan satu tumbukan di perut Hana, dia sudah rasa senak.

"Aeron, perempuan tak semuanya lemah." Dengan sepantas kilat, Hana cuba mengunci leher Aeron dengan lengannya. Dikepit kuat agar Aeron tidak terlepas.

Pisau dikeluarkan,lalu dihala pada leher Aeron.

"Letak pisau tu ejen Hana." Arah Aeron.

Tanpa rasa kasihan, pisau itu perlahan–lahan ditoreh pada leher Aeron. Belum habis lagi, Aeron terus capai tangan Hana dan melambungnya ke lantai.

Hana terbaring lemah. Dia sakit dan penat. Hana merangkak untuk melarikan diri, namun Aeron lebih cekap, dia tarik rambut Hana yang membuatkan wajah Hana mendongak.

"Lepaslah!" Hana memberontak.

"Kau kena tahu, aku paling tak suka, orang kacau urusan aku. Siapa yang kacau, dia wajib mati." Aeron beri amaran.

"Then let me kill you first." Hana bangun dan menjauhkan diri.

Aeron berdiri, dia tunggu apa yang gadis itu nak buat. Hana mencari nafas, dia penat! Tapi dia harus berlawan, untuk selamatkan dirinya dari mereka! Aeron tersenyum sinis. Kau boleh buat apa je perempuan?

Tiba–tiba bunyi telefon berdering. Hana berhenti bergerak, bunyi tu. Hana tarik nafas lega. Akhirnya ejen dari Agency Hamra datang jugak!

"This is what I mean." Hana keluarkan satu bola kecil. Lalu diletakkan ke atas meja, dia set kan masa di bola itu. Bom!

"Well Hana, sebab ni aku tak suka jadi spy, benda–benda macam ni terlalu lama. This bomb doesn't work at here." Balasnya sinis.

Hana pandang timer yang disetkan tadi. Ianya terhenti! Langsung tidak bergerak!

Hana mengundur, dia ambil keputusan untuk larikan diri. Namun nasibnya malang, Aeron melepaskan tembakan tepat dikakinya. Hana mengaduh sakit.

"Syamim please come!" Jerit Hana.

Bunyi pintu pecah dapat didengar oleh mereka. Berkerut wajah Aeron mendengarnya.

Dia toleh pada tingkap yang terbuka luas. Banyaknya kereta!

"Hana, are you in there?!" Tanya seseorang dari bawah.

Aeron bengang, meja makan ditumbuk kuat. Dia pandang Hana yang masih berjalan.

"Sebab tu aku tak suka orang kacau urusan aku!" Dia tolak Hana sampai terjatuh.

"Kau panggil ejen yang lain untuk selamatkan kau? Jangan mimpilah! Sebelum diorang naik, kau dah mati dulu!"

Wajah Hana ditumbuk berkali–kali. Dia melepaskan rasa marah yang terpendam.

"Hana!" Jerit seseorang.

SPY VS MAFIA (S1)Where stories live. Discover now