LET HER GO
*******
Tiba di pagar utama. Pengawal menggelilingi kereta Darren. Dian membuka tingkap.
"Alaya Raeesa Diandra." ujar Dian.
"Tuan Carl tak beritahu kami yang Cik Dian akan datang. Kami tak boleh benarkan masuk."
"Bagitahu Cyra, Dian datang." arah Dian.
Pengawal itu hanya mengangguk. Cyra yang dapat tahu tentang Dian terus keluar. Dian memandang Cyra. Pintu kereta dibuka. Cyra melangkah mendekati Dian.
Dian membiarkan Cyra memeluk erat dirinya. Air mata menitis dan dikesat. Mata memandang Carl, Isaac dan Noah yang berdiri jauh dari mereka.
"Dian." lemah suara Cyra menyebut nama Dian.
Dian senyum. Air mata ditahan dari mengalur. Terketar-ketar tangan Cyra menyentuh muka Dian. Dian menyentuh tangan Cyra.
"It's me. Kau tak mimpi."
Cyra mengangguk gembira. Cyra menarik tangan Dian melangkah untuk masuk ke dalam. Dian memandang ke belakang. Darren turut menghampiri.
Isaac merenung Dian. Renungan Isaac bukan renungan benci tapi renungan tenang untuk melepaskan rindunya.
Darren berhenti di hadapan boys.
"Well. This is our first meet, Carl." tegur Darren.
"Siapa kau? Apa hubungan kau dengan Dian? Leo mana?!" bertalu-talu Isaac bertanya pada Darren.
Darren tersengih.
"Aku Darren. Darren Zyaire." jawab Darren dengan tenang.
"Kawan Leo. Am I right?" teka Noah.
Darren mengangguk. Melihat reaksi wajah tiga lelaki itu buatkan Darren ketawa.
"Aku tak kejam macam bastard tu. Aku ada di Malaysia bersebab lain cuma aku duduk serumah dengan Leo untuk lindung Dian dari Leo."
Isaac berkerut.
"Lindung Dian? Apa maksud kau?" Isaac menjadi dingin.
Carl menahan Isaac dengan tangannya.
"Masuk dalam, borak."
Darren sekadar mengikut kehendak mereka. Mereka duduk di ruang tamu.
"Bagitahu aku, apa yang Leo dah buat pada Dian!" tegas nada Isaac. Isaac yang menjadi penghibur itu bertukar dingin.
"Apa yang kau mampu buat? Tolong Dian? Huh, kau tak akan mampu tolong Dian. Kau serah aje pada aku. Lagipun aku setuju borak ni sebab aku ada benda nak cakap."
"Apa dia?" soal Noah.
Mata Darren memandang Carl.
"Hati-hati. Kau akan kehilangan Cyra kalau kau silap langkah." ujar Darren dengan serius.
Isaac yang tiada kesabaran itu menendang meja. Baju Darren ditarik kasar.
"Kau jangan cabar aku, Darren!"
"Bukan aku tapi Leo." kasar Darren menolak tangan Isaac.
Isaac senyum sinis. Pistol dihala pada Darren. Sisi gelap Isaac mula mengusai diri. Senyuman sinis tadi sudah mati.
"Kau sentuh Dian, kau mati."
"Tapi malangnya dia bukan untuk kau. Kesian." sinis Darren.
Darren kembali serius, tangan memegang pistol Isaac.
YOU ARE READING
THE VENDETTA
RomanceKnown as Mrs. Zayyan Herriez. "Enjoy the game." - Alaya Raeesa Diandra Beautiful cover from beautiful angel @saraalee_ ⚠️EMOSI BERAT ⚠️HEAVY CONFLICTS ⚠️PLOT TWIST ⚠️BAHASA KASAR ⚠️KILLING ACTIONS